جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:46   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25907صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 12 اردیبهشت 1394 - 20:01
بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل در آستانه روز معلم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل در آستانه روز معلم
من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا امام علی ع
نگاه کوته بینانه به معلم برای جامعه یک خسارت است این را باید مانع شد نگاه به معلم باید نگاه تکریم آمیز باشد مقام معظم رهبری
بار دیگر اردیبهشت ماه و موسم ارزش نهادن به مقام والای معلم فرا رسید، اما ای کاش ارزش گذاشتن به مقام معلم نه محدود به یک هفته که در طول زمان نهادینه شود. بدون تردید معلم به عنوان مربی و مدرس نقش حساس و کلیدی در تربیت نیروی انسانی کارآمد وخلاق برای جامعه را بر عهده دارد و به تعبیر ریاست محترم جمهوری ستون فقرات جامعه اند. اگر بخواهیم زمینه مناسب برای رشد متوازن جامعه در تمامی ابعاد را فراهم آوریم ناگزیر هستیم توجه جدی به مسائل آموزش و پرورش را مد نظر قرار دهیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب آن را مهمترین دستگاه مولد در نظر بگیریم نه یک دستگاه مصرف کننده.
اما چه فایده که همه ساله با فرا رسیدن هفته معلم ، ارزش معلمان تا مرتبه اولیا و انبیا و اول معلم عالم هستی بالا برده می شود اما در نبود عمل متناسب جایگاه واقعی معلم در جامعه طوری تنزل می یابد که دانش آموزان رغبت چندانی برای الگو قرار دادن معلمان نداشته باشند و این هم باعث کم تاثیر شدن نقش معلم در فرایند تعلیم و تربیت و هم باعث الگو گیری متربیان از محیط های نامناسب و فضاهای مجازی و باالطبع بروز آسیب های مختلف اجتماعی می شود و این بستر مناسبی برای آموزش وپرورش بالنده که در مسیر اهداف آرمانی باشد نیست.
حال که جامعه فرهنگیان دومین هفته معلم را با دولت تدبیر و امید تجربه می کند و در این دو سال با امیدهای فراوان و با دقت، تدابیر و اقدامات دولتی که خود اساسی ترین نقش را در روی کار آوردن آن داشته اند رصد می کنند ، انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل نیز همچون قاطبه فرهنگیان ضمن اعلام همراهی با شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت و اعلام حمایت از سیاست های توام با تدبیر دولت محترم در حوزه های مختلف بین المللی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی و ... و اعتقاد راسخ بر این اصل که انتقاد سازنده موجب دوام و قوام هر چه بیشتر دولت و نظام خواهد شد ، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و سایرمعلمان شهیدو تبریک هفته معلم به تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت ، برداشت هایی از برخی اقدامات قوای سه گانه که به نظر ما با سیاست های کلی اعلامی همخوانی ندارد را متذکر می گردد و پیشنهاداتی نیز برای اصلاح امور ارائه می نماید:
برداشت اول : با توجه به اعتراضاتی که جامعه معلمان به انحاء مختلف در طول ماههای گذشته به و ضعیت معیشتی خود و تبعیض در پرداخت ها داشتند و مسئولین محترم نیز بر حقانیت موضوع صحه گذاشتند مع الاسف با اعمال افزایش حقوق امسال در برخی موارد میزان افزایش حقوق برخی دستگاهها و نهادها از کل حقوق ماهیانه یک معلم بیشتر شدو این یعنی ادامه روند افزایش شکافها و عدم توجه به خواسته های معلمان!
برداشت دوم : در بحبوحه اعتراضات صنفی معلمان و تکاپوی دولتی ها برای حل مشکل، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با صدور بخشنامه و رسانه ای کردن آن دستور افزایش حقوق برخی دستگاهها و موسسات دولتی را با توجه به مولد و مهم بودن آنها صادر کردو زمینه را برای مسابقه قدرت وزرا و دستگاهها و نهادها فراهم کرد تا به بهانه هایی مانند سلامت مردم ، امنیت کشور و مردم ، خدمت رسانی به ضعفا ، حمایت از تولید و برخی نیزبه بهانه عقب نماندن از قافله ،حقوق کارکنان خود را از 35 درصد تا در مواردی خاص چندین برابر افزایش دهند و جامعه فرهنگیان تدبیر سازمان مدیریت را تماشا کنند!
برداشت سوم: معاون محترم پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ظاهرا خیلی به دوربین صداو سیما و خصوصا شبکه خبر علاقه مند شده و به هر بهانه ای از جمله پرداخت اضافه تدریس معلمان که طبق روال باید سر هر ماه پرداخت شود دهها بار در رسانه ملی ظاهر می شود تا زمینه زیاده خواه جلوه دادن معلمان در جامعه فراهم شود . در حالیکه پرداخت اضافه کار هیچ دستگاهی در سر ماه از رسانه ملی پخش نمی شود !
با ادامه این روند ممکن است از این به بعد پرداخت حقوق ماهیانه معلمان نیز چندین بار از رسانه ملی و از زبان معاون محترم پشتیبانی پخش شود!
از طرف دیگر با توجه به گلایه های معلمان نسبت به کیفیت بیمه طلایی سال قبل و پذیرفتن موضوع از طرف معاونت محترم پشتیبانی ، امسال آن معاونت محترم، چهار گزینه پیشنهادی برای بیمه امسال ارائه کرده که فرهنگیان دربدر دنبال گزینه پنجمی که همان بیمه سال گذشته باشد می گردند که ظاهرا دور از دسترس می باشد!
برداشت چهارم : در آستانه هفته معلم و در فضای اعتراضی موجود و درحالی که انتظار می رفت در راستای شعارهمدلی و همزبانی با تصمیمات موثر از طرف مسئولین محترم اطمینان و آرامش در جامعه فرهنگیان ایجاد گردد بااقداماتی از قبیل اجرای حکم و زندانی نمودن یکی از فعالین صنفی مطرح در جامعه معلمان و همچنین انتشار یک کاریکاتور موهن در یکی از روزنامه های مهم کشور مواجه شدیم که جای بسی تامل دارد!
برداشت پنجم : در آستانه انتخابات مجلس ،نمایندگان محترم غیر از چند نماینده مدافع واقعی که در سه سال دوران نمایندگی خود هیچ توجهی به آموزش و پرورش نشان نمی دادند و در رای اعتماد خود به وزیر پیشنهادی مورد اعتماد قاطبه فرهنگیان همراهی خود را با معلمان نشان داده بودند! به یک باره مدافع رسانه ای حقوق معلمان شده و با ارائه مصاحبه و طرح هایی با مصرف انتخاباتی سعی در ماهی گرفتن از آب گل آلود می کنند!
فلذا با توجه به برداشت های مذکور از فضای موجود کشور ، انجمن اسلامی معلمان اردبیل برای بهبود اوضاع پیشنهاداتی ارائه می نماید با این امید که مورد عنایت متولیان محترم امر قرار گیرد:
1- انجمن با استقبال ازدستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر تشکیل کمیته ویزه جهت بررسی مشکلات فرهنگیان و در راستای آن گفته جناب آقای نوبخت در زمینه بازنگری قانون نظام ناهماهنگ پرداخت ها ، پیشنهاد می کند قانون مذکور به صورت بنیادین در سریع ترین زمان ممکن مورد بازنگری قرار گیرد و افزایش حقوق کارکنان نه در سطح وزارتخانه بلکه در سطح سازمان مدیریت ، تصمیم گیری شود و پرداختها نیز از محل خزانه و نه از محل اعتبارات دستگاهها و نهادها صورت گیرد.
2 – مسئولین محترم وزارت آموزش وپرورش با پرهیز از بازتاب رسانه ای مسائل کم اهمیت در حوزه معیشت معلمان ، از ظرفیت رسانه ای موجود برای انعکاس خواسته های اصلی معلمان استفاده کنند.و همچنین پیشنهاد می گردد وزارت محترم،بار اصلی بیمه طلایی فرهنگیان را بر دوش نظام سلامت که از محل هدفمندی یارانه ها تامین اعتبار می شود بیاندازد.
3 – در راستای تحقق شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور محترم ، از دولتمردان درخواست میشود با مشارکت جامعه فرهنگیان زمینه تشکیل سازمان نظام معلمی فراهم گردد تا بستر مناسب برای تعامل معلمان و حاکمیت ایجاد شود که تحقق این امر باعث می شود تا زمینه های اعتراضات احساسی و کنترل نشده از بین رفته و مطالبات معلمان در یک فرایند قانونمند و مستمر پی گیری شده و نگرانی های احتمالی ناشی از سوء استفاده بد خواهان نیز در این باب مرتفع گردد.
4 – با توجه به اصل عفو و رافت اسلامی در آموزه های دینی و قانون اساسی ، ضمن تشکر از اقدام ستاد دیه در فراهم آوردن زمینه آزادی تعدادی از معلمان زندانی ، پیشنهاد میشود ریاست محترم قوه قضائیه در راستای همدلی با جامعه فرهنگیان همچون سایر مناسبت ها ، به مناسبت هفته معلم که امسال با میلاد مبارک مولود کعبه نیز مزین شده است ،پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات معلمان محکوم با جرم های قابل عفو وخصوصا آزادی فعالین تشکل های صنفی را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه نمایند.

با آرزوی آینده روشن برای تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت میهن اسلامی
انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل–اردیبهشت 94

 

تعداد بازدید: 2028 ، امتیاز کاربران: 5.5 (6 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
امید
|    | 1394/2/13 - 05:09 |     0     0     |
عزت یک معلم بسیار بالاتر از این تبلیغات هاست که برای افزایش چندرغاز حقوق حاصله از نظام رتبه بندی هر روز یکی از مسئولین بخواهد روی آن مانور بدهد.



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی