RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 13:25   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25910صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 12 اردیبهشت 1394 - 23:20
یک‌سوم مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی هستند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: یک‌سوم مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی و تعدادی هم نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
خبرگزاری فارس: یک‌سوم مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مرتضی رئیسی صبح امروز در مراسم تجلیل از فرهنگیان اداره آموزش و پرورش بندپی شرقی و غربی و همچنین کلنگ‌زنی مدرسه شهید مطهری روستای فیروزجاه بابل با گرامی‌داشت هفته معلم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وضعیت مدارس کشور از لحاظ سرانه بهترین وضعیت را دارد ولی به این معنی نیست که مشکلی در این حوزه نباشد.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد مدارس کشور دونوبته هستند، افزود: برای ایجاد عدالت آموزشی باید مدارس کشور یک‌نوبته باشد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور وجود مدارس غیراستاندارد را از دیگر مشکلات برشمرد و تصریح کرد: بر اساس مصوب مجلس هفتم که اعتبارات خوبی برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس اختصاص یافت ایمنی مدارس افزایش پیدا کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: قبل از مصوبه مجلس هفتم در سال 85، تنها یک‌سوم دانش‌آموزان در مدارس ایمن مشغول تحصیل بودند ولی تا پایان سال 93 به دوسوم افزایش یافت.

رئیسی ادامه داد: یک‌سوم مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی و تعدادی هم نیازمند تخریب و بازسازی هستند، 90 درصد اعتبار عمرانی آموزشی برای ایمن و استانداردسازی مدارس در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در بعضی استان‌ها سرانه فضای آموزشی ما در حد استاندارد است ولی مشکل عمده مدارس دونوبته بودن و در بخشی مقاوم‌سازی است، اگر خیران و مشارکت مردم نبود، مشکلات فعلی آموزش و پرورش در زمینه فضای استاندارد چند برابر این مقدار بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه 20 درصد مدارس کشور یا به‌صورت کاملاً مردمی و یا با مشارکت دولت و مردم ساخته شد، خاطرنشان کرد: در فضای جدید مجلس این اجازه به آموزش و پرورش داده شد که پروژه‌های نیمه‌تمام به خیران واگذار شود و این اجازه به خیران داده شد که نام‌گذاری مدارس نیز به نام خیران باشد، علاوه بر آن به‌دنبال تسهیلات بانکی برای خیران هستیم که سود تسهیلات بر اساس مصوب مجلس توسط دولت و اصل وام توسط خود خیر پرداخت شود که این امر فضای جدید را برای مشارکت خیران در کشور فراهم می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه مازندران پیش‌رو در امر مدرسه‌سازی است، ادامه داد: حضور متمکنان مدرسه‌ساز استان بسیار برجسته است لذا در جشنواره خیران مدرسه‌ساز مازندران و همچنین جشنواره خیران مقیم تهران در 20 اردیبهشت از خیران مازندرانی تجلیل می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه میزان اعتبارات عمرانی و ملی آموزش و پرورش در سال 94 حدود 46 درصد افزایش یافت، یادآور شد: توزیع اعتبارات عمرانی ملی براساس شاخص نسبت به کلاس تخریبی، نیاز گرمایشی و سرمایشی است.

وی ارتقا جایگاه معلمان را مهم‌ترین دغدغه دولت، مجلس و وزیر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: همه گروه‌های اجتماعی که در عرصه علمی، ورزشی، هنری و فرهنگی به جایگاه خوبی دست یافتند، نتیجه تلاش معلمان بوده و همه اقشار جامعه زیر بار منت معلمان هستند.

تعداد بازدید: 565 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی