شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:24   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25912صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 12 اردیبهشت 1394 - 15:21
انفجار ماشین‌های دست‌ساز مسابقات دانش‌‌آموزی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

تقی زاده گفت: دیروز در حاشیه مسابقه دانش‌آموزی ماشین‌های شیمیایی (کمیکار) دو دانش‌آموز آسیب دیدند و این مسابقه ناتمام ماند.
آفتاب :
عباس تقی‌زاده، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: در حاشیه مسابقات رسمی کمیکار که پنج شنبه در استان کرمان برگزار گردید دو ماشین شیمیایی دست‌ساز که استانداردهای لازم را رعایت نکرده بود آتش گرفت.
 
وی ادامه داد: ماشین‌های دست ساز دانش‌اموزان باید قبل از مسابقات تست رسیدگی می‌شد، اما این دو ماشین در اختیار داوران قرار نگرفته بود و استاندارد لازم را نداشته لذا اگر داوران پیش از مسابقه از شرایط این دو ماشین آگاه می‌شدند اجازه شرکت به آن‌ها در مسابقات را نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه مسابقات ماشین‌های شیمیایی کمیکار در دبیرستان پسرانه علامه حلی کرمان در حال پیگیری بود، ادامه داد: این ماشین‌های دست ساز و مدل‌های آزمایشگاهی در ابعاد 20 تا 30 سانتی‌متر طول و کمتر از 10 سانتی‌متر ارتفاع هستند که بر اثر واکنش شیمیایی داخلشان حرکت می‌کنند دو دانش‌اموز ماشین‌های شیمیایی دست ساز خود را بدون هماهنگی با داوران وارد مسابقه نموده که به علت شرایط غیر استاندارد آتش می‌گیرند و با پای دو دانش‌آموز برخورد می‌کنند.

وی اظهار داشت: یکی از دانش‌آموزان آسیب دیده از ناحیه پاشنه پا و دیگری از ناحیه انگشت پا بلافاصله توسط نیروهای اورژانس 115 مستقر در محل مسابقه به بیمارستان مهرگان استان انتقال داده شده‌اند و اقدامات درمانی لازم برای آن‌ها صورت گرفت.

 

تعداد بازدید: 673 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی