پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:56   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25924صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسییکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 - 19:40
معترضان بالتیمور با وجود مقررات منع آمد و شد شبانه در خیابان‌ها ماندند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

شهر بالتیمور آمریکا با وجود برقراری مقررات منع آمد و شد شبانه، همچنان صحنه اعتراضات تازه به مرگ فردی گری، جوان سیاهپوست، است.

صدها نفر همچنان به اعتراضات خود ادامه داده و با آنکه مقررات منع آمد و شد شبانه به اجرا درآمده، ده‌ها تن از آنان در طول شب در خیابان ها ماندند.

در فیلادلفیا نیز اعتراضات مشابهی برگزار شده است.

فردی گری، جوان ۲۵ ساله سیاهپوست، در حالی که در بازداشت پلیس بود، درگذشت. آقای گری جراحاتی در ناحیه ستون فقرات و نخاع داشت، اما شرایط مرگ او همچنان نامشخص است.

نتایج اولیه تحقیقات پلیس در مورد چگونگی مرگ فردی گری علنی نشده است اما کوین دیویس، معاون کمیسیونر پلیس بالتیمور گفته است تحقیقات تازه نشان می‌دهد که خودروی پلیس در راه انتقال آقای گری به زندان، توقفی داشته که پیش از این در مورد آن صحبت نشده بوده.

پلیس می‌گوید در تحقیقات خود، فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته و دوربین‌هایی را که صاحبان آنها بخش خصوصی است، بررسی کرده است و از طریق یک دوربین بخش خصوصی متوجه توقف خودروی پلیس بین راه شده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده که این فیلم در یک مغازه بقالی کره‌ای ضبط شده بوده.

یکی از دادستانان از مردم خواسته در حالی که او در حال تصمیم‌گیری در این مورد است که آیا علیه شش افسر پلیس درگیر در ماجرای دستگیری آقای گری اتهاماتی وارد کند یا نه، بردباری و آرامش داشته باشند.

مرگ فردی گری دو هفته اعتراض مردمی در شهرهای مختلف آمریکا، از جمله در شهرهای نیویورک، واشنگتن، بوستون را در پی داشته که طی یک هفته اخیر، در مواردی خشونت‌آمیز نیز شده و با آتش‌سوزی و غارت همراه بوده است.

آقای گری روز ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) هنگام دستگیری مجروح شد. وی بعد به کما فرو رفت و بعد از یک هفته درگذشت.

از تابستان گذشته که مایکل براون، جوان سیاهپوست به دست یک مامور پلیس در شهر فرگوسن در ایالت میسوری کشته شد، در آمریکا بحث‌هایی در مورد توسل بیش از حد پلیس به زور به خصوص در برخورد با سیاهپوستان در جریان بوده است.

تعداد بازدید: 576 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی