RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 13:39   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25932صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 14 اردیبهشت 1394 - 02:57
منامه: وزیر خارجه بحرین سعود الفیصل بود
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزیر خارجه بحرین اعتراف کرد که وزیر خارجه سابق عربستان در تحولات آغازین انقلاب 14 فوریه در سال 2011 نقش «برجسته‌ای» در حمایت از آل‌خلیفه ایفا کرد به گونه‌ای که در آن برهه وزیر خارجه بحرین او بود!

به گزارش فارس، «خالد بن‌احمد آل خلیفه» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه با تقدیر از نقش مداخله‌جویانه سعود‌الفیصل در سرکوب انقلابیون بحرینی مدعی شد که کشورش در سال 2011 درگیر توطئه‌ای شد که با کمک عربستان این توطئه مهار شد.
وی افزود: در آن برهه سعودالفیصل شب و روز برای اطلاع از اوضاع بحرین با من تماس تلفنی داشت تا مطمئن شود اوضاع تحت کنترل است و تحولات به نفع آل‌خلیفه پیش می رود. سعود الفیصل چند روز پیش از کار برکنار شد.
رژیم بحرین پس از وقوع انقلاب مردمی  در فوریه سال 2011 برای سرکوب انقلابیون از رژیم آل‌سعود کمک خواست و این رژیم برای مهار انقلاب مردمی بحرین که همزمان با انقلاب‌های عربی در خاورمیانه و شمال آفریقا به وقوع پیوست، به این کشور لشکرکشی کرد و عملا بحرین را تحت اشغال خود درآورد.
نظامیان ارتش سعودی در قالب «نیروهای سپر جزیره» به بحرین اعزام شدند تا هر گونه اعتراضات مردمی را خفه کنند. نظام بحرین با کمک رژیم آل‌سعود و همچنین اردن و پاکستان انقلابیون را سرکوب و علاوه بر از کار بیکارکردن انقلابیون و به شهادت رساندن و مجروح کردن صدها شهروند بحرینی، صد‌ها تن را به زندان انداخت. این در حالی است که مردم انقلابی بحرین همچنان برادامه انقلاب تاکید دارند و معتقدند رژیم‌ آل‌خلیفه باید سرنگون شود و به جای آن نظامی با انتخاب مردم روی کار آید.
مردم بحرین از بی عدالتی، تبعیض و محرومیت‌های اقتصادی و اجتماعی در رنجند و خواستار حکومتی عادلانه و مردمی در کشورشان هستند.
انگلیس حامی
 حکومت ظالم منامه
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در یادداشتی یادآور شد با وجود گزارش‌های تکان دهنده از ظلم آل خلیفه علیه مردم بحرین و شکنجه آنان، دولت انگلیس همچنان حامی حکومت آل‌خلیفه است.
این روزنامه با اشاره به ملاقات اخیر مقامات انگلیس و شاه بحرین نوشت: در این دیدار طرف انگلیسی ضمن تشریح اهداف مشترک منطقه‌ای و استراتژیک دو کشور به حکومت آل‌خلیفه اطمینان داد که برای تقویت روابط دوجانبه متعهد می‌ماند.
این در حالی است که فعالان حقوق بشر و حزب کارگر انگلیس و مخالفان حکومت بحرین در انگلیس از سفر اخیر فیلیپ ‌هاموند وزیر خارجه انگلیس به بحرین شدیدا انتقاد کردند.
«فیلیپ‌ هاموند» هفته گذشته سفری مخفیانه به بحرین داشت و طی آن با پادشاه آل‌خلیفه دیدار کرد.
دولت انگلیس قصد فروش جنگندهای تایفون را به بحرین دارد و گفته می‌شود سفر اخیر هاموند نیز در همین ارتباط بوده است.
بعد از فاش شدن این سفر، فعالان حقوق بشر به هاموند اعتراض کردند و گفتند در حالی که وی گفت‌وگوهای خوشایندی با شاهزاده آل‌خلیفه داشت «نبیل رجب» فعال حقوق بشر بحرین تنها به جرم انتشار مجله‌ای در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به جنگ یمن در بازداشت به سر می‌برد.
آزادی زندانیان سیاسی
67 تن از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال نامه‌ای به کمیساریای اتحادیه اروپا خواستند تا رژیم بحرین را برای آزاد کردن زندانیان سیاسی این کشور تحت فشار قرار دهد.
این نمایندگان خواستار آزادی «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق و سایر حقوقدانان و رهبران سیاسی بحرین شدند. علمای بحرین نیز اقدام دادگاهی در منامه در صدور حکم حبس شیخ «صادق المالکی» را به شدت محکوم کردند و خواستار آزادی فوری وی شدند.

تعداد بازدید: 636 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی