شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 19:50   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 25933صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 13 اردیبهشت 1394 - 18:58
71 درصد معلمان دوره ابتدایی مدارس عشایری چندپایه هستند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش عشایری با بیان اینکه در حال حاضر 71 درصد معلمان دوره ابتدایی مدارس عشایری کشور چندپایه هستند، گفت: برای دبیرستان دخترانه شبانه‌روزی عشایر در خراسان‌جنوبی تا 50 میلیون تومان تجهیزات را تقبل می‌کنیم.
خبرگزاری فارس: 71 درصد معلمان دوره ابتدایی مدارس عشایری چندپایه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌نقی یزدان‌پناه ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه مدارس عشایری خراسان جنوبی اظهار داشت: سه منبع اصلی برای بیان سیره امام علی(ع) مطرح است که یکی نویسنده آن مسیحی، یکی تسنن و یکی دیگر شیعه است و ما شیعیان باید شناخت خود را از امام علی(ع) بالاتر ببریم.

وی با بیان اینکه ما باید شیوه و روش امام علی(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، تصریح کرد: این ایام تذکر و یادآوری است برای اینکه ما درون خود را مطالعه کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش عشایری با بیان اینکه آسیب‌شناسی را باید از خود آغاز کنیم، گفت: اگر این اقدام صورت گیرد در حیطه خانواده، مدرسه و جامعه کمترین آسیب را خواهیم داشت ولی ما بیشتر برای کشف آسیب‌ها به سراغ دیگران می‌رویم.

یزدان‌پناه با بیان اینکه شهید مطهری سازمانی از اعتقادات را برای ما ترسیم کرده است، ادامه داد: او سیطره خود را از توحید آغاز می‌کند و بازنگری در اعتقادات را انجام می‌دهد و یک سرمایه را ایجاد می‌کند.

وی عدم احترام به والدین و بزرگترها و عدم توجه به هنجارهای جامعه را ناشی از ضعف بنیه اعتقادی دانست و گفت: امروز اگر جوانان بنیه اعتقادی قوی داشته باشند، خانواده‌های آنها کمتر آسیب می‌بیند.

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش عشایری با بیان اینکه امروز اطلاعات دانش‌آموزان در حوزه فناوری از معلمان بیشتر است، افزود: دسترسی آنها به این علوم بیشتر بوده و امروز شبکه‌های اجتماعی مجازی ما می‌تواند مسائل آموزشی را منتقل کنند یا از آن‌ها به عنوان تهدید استفاده شود.

یزدان‌پناه اضافه کرد: ما امروز با دنیایی روبرو هستیم که یک خانواده عشایری از موتور برق استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه معلم کارش ظلمت‌زدایی و برطرف‌کننده جهل است، تصریح کرد: در جهل است که انسان دچار خرافات شده و به فرد ظلم می‌شود و استبداد به وجود می‌آید.

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش عشایری با بیان اینکه عاشقانه‌ترین گروه معلمان، معلمان اول ابتدایی هستند، یادآور شد: این معلم با دانش‌آموزی سرکار دارد که تازه وارد مدرسه شده است و ما در این حوزه متعهد هستیم تا دانش‌آموز یاد بگیرد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در ابتدایی یادگیری اصل است، ادامه داد: عشایر در دوردست است و عشایر وسعت‌نظر او از کسانی که در شهرها هستند، بیشتر است.

وی با بیان اینکه معلمان عشایری از گروه‌هایی هستند که به دنبال مرخصی استعلاجی نیستند، گفت: بیشتر بودجه‌ها را ما گرفتیم و در حال حاضر بیشتر مدارس عشایری کامپیوتر دارند.

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش عشایری با بیان اینکه دو سال قبل 650 میلیون تومان اعتبار به ما داده بودند، افزود: ما توانستیم با همکاری وزارت آموزش و پرورش 2 میلیارد تومان در بین مدارس عشایری کشور توزیع کنیم.

یزدان‌پناه با بیان اینکه از سال 1332 که مدارس عشایری تاسیس شده پشتوانه‌ای برای این مدارس وجود نداشته است، اضافه کرد: اعتبار سنجش دانش‌آموز و کودک عشایر به صورت 100 درصد با دولت است.

وی با بیان اینکه ردیف بودجه آموزش عشایر تصویب شده است، تصریح کرد: ما در عرصه آموزش و پرورش اگر چه دور هستیم ولی در این ذخیره سرمایه انسانی تولید می‌کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش عشایری با بیان اینکه در مدارس عشایری 71 درصد معلمان ابتدایی چندپایه هستند، یادآور شد: سال گذشته اعتباری دادیم تا به معلمان چندپایه، آموزش مهارت‌های پرورشی داده شود.

یزدان‌پناه از وجود 5 هزار و 870 مدرسه عشایری در کشور خبر داد و افزود: یک مورد از این مدارس مدیر آن مدرک زیرلیسانس داشته است.

وی شاخص موفقیت یک مسئول در این نظام را وابسته به خدمت به محرومان دانست و خاطرنشان کرد: برای دبیرستان دخترانه شبانه‌روزی عشایر استان تا 50 میلیون تومان تجهیزات را تقبل می‌کنیم.

تعداد بازدید: 897 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی