پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 03:03   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  استخدام شرکت فولادی نورد گرم ( بدون هزینه برای کارجو) فوری 👈 معاون مالی اقتصادی


  👈رییس شعبه پخش استان ( بدون هزینه برای کارجو)


  کارجو مدیریت کارخانه ؛مدیریت طرح و برنامه ؛مدیریت مهندسی صنایع و مدیریت برنامه ریزی و انبارها و خرید


  استخدام سرپرست جبران خدمات خیابان مطهری


  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


- اندازه متن: + -  کد خبر: 26036صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 25 اردیبهشت 1394 - 00:46
اهداف و استراتژی های شرکت نستله
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

اهداف و استراتژی های شرکت نستله

اهداف و استراتژی های شرکت نستله

نستله شرکت صنایع غذایی سوئیسی و چند ملیتی است، که به‌ عنوان بزرگترین تولید کننده مواد غذایی و آشامیدنی جهان شناخته می‌شود. این شرکت در سال 1866 توسط هنری نستله تاسیس شد و در حال حاضر دارای ۴۴۷ کارخانه در ۱۹۴ کشور جهان می‌ باشد و تعداد کارکنان آن بالغ بر ۳۳۳ هزار نفر می‌باشد. از برند ها و نام‌ های تجاری این شرکت می‌توان به: نسکوئیک، نسکافه، کیت کت، اسمارتیز و مگی اشاره نمود.

بنابر گفته رئیس شرکت نستله، این شرکت به دلیل فشارهای بازار ناشی از ادغام شرکت های بزرگ با یکدیگر، باید به سوی تولید برندهای غذایی بیشتری روی آورد.

اهداف و استراتژی های شرکت نستله

رهبران این شرکت سوئیسی درنشست عمومی سالیانه خود در لوزان سوئیس در آوریل 2015 درمورد استراتژیهایی که باعث پیشگام بودن شرکت شود به بحث پرداختند. دو ادغام بین شرکتهای بزرگ خطر منجر به پایین کشیدن نستله ازرهبری بخش غذا ونوشیدنی را شده است. با بوجودآمدن شرکت Kraft Heinz Co  این شرکت به سومین شرکت بزرگ غذا و نوشیدنی در امریکا ازلحاظ میزان فروش بعد از پپسی ونستله وجلوتر از کوکا کولا، جنرال میلز وکمپانی کلوگ تبدیل می شود. بوجود آمدن شرکت Kraft Heinz Co به همراه بوجود آمدن یک ادغام دیگر که رقیب سختی دربخش قهوه خواهد بود و رشد تماشایی برخی شرکتهای چند ملیتی در کشورهای درحال توسعه همگی ضرورت دو چیز را برای نستله برای اول ماندن بوجود می آورد: شتاب درسیاست سازگار نمودن فعالیتهای پرتفولیوی شرکت و همزمان استفاده بهتر از اندازه .

نستله در چند سال اخیر برخی ازبرندهای خود را مثل بستنی مکزیکی  خود را فروخته است و درحال مذاکره با شرکتی اروپایی برای واگذاری غذاهای منجمد است. در واقع تنوع و حوزه فعالیت شرکت نستله در عین مفید بودن، شرکت را تحت فشار قرارداده است.

صنعت غذا بدون شک پس از بحران مالی با مشکلات عمده ای مواجه شده است که قسمتی ازآن ناشی از محیط اقتصادی رکودی در اروپا وبرخی کشورهای پیشرفته است.

اهداف و استراتژی های شرکت نستله

سرانه مصرف غذاهای فراوری شده برحسب کیلوگرم بطور ثابت در امریکا کاهش یافته است و مصرف کنندگان پول کمتری را به خرید محصولات غذایی سنتی در خرده فروشی های بزرگ هزینه می کنند.

هزینه صرف شده ماهانه در رستورانها  از سال 1995 تا 2015، از 2/19 میلیارد دلار به 9/49 میلیارد دلار ( معادل 160 درصد رشد) افزایش یافته است. درحالیکه هزینه صرف شده درمغازه های خواربارفروشی درهمان مدت از 8/29 میلیارد دلار به 4/50 میلیارد دلار ( معادل 69 درصد ) افزایش داشته است.

این تغییر در رفتار خرید مصرف کننده تاثیر زیادی روی بعضی اقلام نسبت به اقلام دیگر مثلا روی نوشیدنی های گازدار گذاشته است که منجر به تغییر قابل توجهی درصنعت نوشیدنی شده است. این روند باعث بهتر شدن کسب وکار آب بسته بندی شده نستله شده است که شامل برندهای نستله پیور لایف و چند برند دیگراست. آب نستله تبدیل به سومین شرکت بزرگ نوشیدنی درامریکا شده است اما سایر بخش های نستله اینطور موفق نبوده اند. به نظر رئیس این شرکت برخی محصولات نستله مثل محصولات غذایی منجمد هنوز توقعات مشتریان را برآورده نکرده اند. تلاش هایی برای دوباره به جریان انداختن برخی برندهای با عملکرد پایین از طریق نوآوری وفرمولاسیون مجدد صورت گرفته است. شرکت می گوید که پروفایل 11 هزار محصول خود را ازجهت سلامتی وتغذیه ای بهبود داده است و نکته جالب آن است که اخیرا شرکت درحال برنامه ریزی برای کاهش مقدارشکر و مواد افزودنی مصنوعی از برندهایی مثل نسکوئیت و باترفینگر است.

مدیرعامل شرکت می گوید که به مدیریت فعال پورتفولیو ادامه می دهد، اینکه درکجا سرمایه گذاری کند، چه قسمتهایی رابهبود دهد و چه فعالیتهایی را بفروشد. انجام چنین انتخابهایی باعث می شود تا شرکت نیروی انسانی ومنابع خود راصرف بهترین ایده ها، اقلام و محصولاتش  کرده تا به عملکرد مالی پایدار دست پیدا کند.

اهداف و استراتژی های شرکت نستله

استراتژی دوم نستله، استفاده بهتراز اندازه، با ایجاد اثربخشی و کارایی در داخل سازمان از طریق برنامه جدید تعالی کسب و کار نستله است. با ترکیب کردن کارهای پشتیبانی شرکت درسطح اجرایی، شرکت امیدوار است که تمام فعالیتهای پشتیبانی خود را تسریع و چابک کند تا واحدهای عملیاتی بیشترروی ایجاد تقاضا تمرکز کنند.

با این دو رویکرد اصلی در سطح استراتژی و اجرایی، شرکت امیدوار است که به تعادل و آمادگی لازم برای رسیدن به اهداف جاه طلبانه اش برسد.

شرکت نستله درسه ماهه نخست سال 2015، فروش 22 میلیارد دلاری را ثبت کرده که نیم درصد بیشتراز دوره مشابه سال قبل است. همچنین شرکت رشد مورد انتظار 4/4 درصد در محصولات ارگانیک را داشته که 5/2 درصد دربازارهای توسعه یافته و 7/6 درصد دربازارهای درحال ظهوراست. هدف شرکت رسیدن به رشد 5 درصدی در سال دربخش محصولات ارگانیک است.

  اهداف و استراتژی های شرکت نستله

تعداد بازدید: 7469 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی