جمعه، 31 فروردین 1403 - 16:57   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26045صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 00:04
وعده یک مداد: حق الترجمه ام را صرف تحصیل کودکان سیستان و بلوچستان کردم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وعده یک مداد: حق الترجمه ام را صرف تحصیل کودکان سیستان و بلوچستان کردم

کتاب وعده یک مداد یکی از محبوب ترین کتاب های نیویورک تایمز توسط یاسین قاسمی ترجمه و منتشر شد. این کتاب که اولین کتاب آدام براون است به شما می آموزد که چگونه فردی عادی می تواند تغییرات فوق العاده ای ایجاد کند.
آدام براون نویسنده این کتاب در سن 25 سالگی و تنها با 25 دلار موسسه مدادهای نویدبخش را تاسیس کرد و تاکنون بیش از 200 مدرسه در سراسر دنیا ساخته است. آدام براون در سال 2012 توسط مجله فوربز در لیست 30 فرد مشهور زیر 30 سال قرار گرفت و از طرف مجله وایرد در لیست 50 نفری قرار گرفت که دنیا را تغییر خواهند داد.
یاسین قاسمی مترجم این کتاب در گفتگو با خبرنگار ما افزود: بسیار خرسندم که ترجمه این کتاب توسط جوانی از سیستان و بلوچستان که همیشه دغدغه تحصیل کودکان محروم استان را داشت انجام شد و هم اکنون در حال تاسیس موسسه ای عام المنفعه در استان محروم سیستان و بلوچستان هستم که امیدوارم با حمایت مردم بتوانیم به تدریج از این وضعیت اسفناک خارج شویم. همیشه اعتقاد بنده این بوده که تا جایی که می توانیم باید برای بهبود وضعیت هموطنان خودمان تلاش کنیم و چشم انتظار دولت و مسئولین نباشیم. و خود بنده بلافاصله پس از دریافت حق الترجمه ام آن را صرف یکی از محروم ترین مناطق استان که دانش آموزان در زیر نور شدید آفتاب مشغول به درس خواندن بودند، کردم. تصاویر این کودکان در صفحات پایانی کتاب به نمایش در آمده تا هموطنان عزیز به عمق این فاجعه پی ببرند!
داستان کتاب وعده یک مداد به شما می گوید، که اگر پتانسیل خود را بشناسید و بدانید که برای موفق شدن به منابع زیادی نیاز ندارید، چه اتفاقی می افتد. این کتاب به شما نشان می دهد که الهام و انگیزه، چه کارهایی می تواند انجام دهد و شما می فهمید که پاداش زندگی هدفمند، همواره پایدار و باشکوه است.
بخشی از کتاب وعده یک مداد :
- سال ها بود که به شدت عذاب وجدان داشتم. من بسیار خوش شانس بودم که از خانواده خوب، تحصیلات عالی و سلامت کامل بهره مند بودم. اما مگر من چه کرده بودم که لیاقت این همه خوبی را داشتم؟ چرا من در این همه نعمت بزرگ شدم، در حالی که دیگران با رنج بزرگ شده اند؟ چرا من در شهر پیشرفته ای به دنیا آمده بودم و بقیه در روستاهای جنگ زده ی بدون آب و برق؟ نمی خواستم قبول کنم، اما احساس کردم که باید کاری برای افراد ضعیف تر از خودم انجام دهم، چون که واقعا کاری نکرده بودم که آن قدر لایق خوش شانسی باشم.
- وقتی که مداد را از من گرفت، چشمانش برق زد. گویی که این مداد یک الماس است. افرادی که آنجا بودند، گفتند که او هیچ وقت به مدرسه نرفته و دیده که دیگر بچه ها با مداد می نویسند. بسیار متعجب شدم وقتی که فهمیدم، او حتی یک بار هم به مدرسه نرفته بود. متوجه شدم که این مساله، واقعیت زندگی بسیاری از بچه های دنیا است. آیا چیز بسیار کوچکی مانند مداد که پایه آموزش و تحصیل است، می تواند پتانسیل یک کودک را آزاد کند؟

هر کتابی که فروخته شود، یک روز تحصیل را برای یک کودک ایجاد می کند.
کتاب وعده یک مداد با ترجمه یاسین قاسمی در 336 صفحه توسط انتشارات البرز روانه بازار کتاب شده است.

 

تعداد بازدید: 1218 ، امتیاز کاربران: 10 (3 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی