پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 12:05   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26063صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 02:51
"خانه بروجردی کاشان" انتخاب برتر سال 2015 یونسکو
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: از طرف دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو خانه تاریخی بروجردی کاشان موفق به کسب رتبه بین‌المللی به عنوان انتخاب برتر سال 2015 شد.

 ایران اکونومیست-به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران سرمدیان با اعلام خبر افزود: در بازدیدی که چند ماه قبل دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از بناهای تاریخی کاشان داشتند، در نامه‌ای مکتوب خانه تاریخی بروجردی کاشان را کاندیدای دریافت مدال به عنوان زیباترین خانه تاریخی کشور آسیایی انتخاب کرد.

سرمدیان تصریح کرد: در بخشی از این پیام آمده است؛ پس از دریافت بازخوردهای مثبت بازدیدکنندگان و گردشگران آسیایی که منجر به دریافت صلاحیت موفقیت‌آمیز شما در سیستم طبقه‌بندی انتخاب برتر بنابر محبوبیت جاذبه توریستی، خانه تاریخی بروجردی کاشان به عنوان انتخاب برتر در سال 2015 انتخاب شده است که اطلاعات آن از طریق رسانه‌های ما به شکل شبکه، ویدئو، کتاب و راهنمای گردشگری ارائه خواهد شد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان ادامه داد: در ادامه این نامه به سیستم طبقه‌بندی انتخاب برتر اشاره شده که شامل چهار مقوله ارزیابی مستقل جاذبه‌های توریستی، هتل‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌ها است، برای هر مقوله یک مدال طراحی شده که یک بار در سال اهدا می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت این انتخاب از طرف کنوانسیون عمومی یونسکو و لزوم توجه هر چه بیشتر به این بنای ارزشمند تاریخی اظهار کرد: هر سال تمام افراد یا بناهایی که به آنها این مدال تعلق می‌گیرد دوباره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به دیگر کاندیداهای صلاحیت یافته در سال جدید ملحق می‌شوند و در این نامه خانه تاریخی بروجردی مفتخر به دریافت مدال انتخاب برتر شده است.

سرمدیان در پایان ادامه داد: در سال 2014 این کنوانسیون به 8085 نفر مدال‌هایی با عنوان رستوران‌دار برتر، 5430 مدال به عنوان هتل برتر، 3763 مدال به عنوان مغازه برتر در بین 1580 شهر از 83 کشور اهداء شده است که خانه تاریخی بروجردی بر اساس ارزشیابی نقطه نظرات و مصاحبه‌هایی که در وب سایت www.lianorg.com صورت گرفته مدال انتخاب برتر محبوبیت جاذبه توریستی در سال 2015 را با افتخار بر گردن آویخت.
 

 

تعداد بازدید: 866 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی