پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:12   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26085صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 1 خرداد 1394 - 19:24
چین به هواپیمای جاسوسی آمریکا هشدار داد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

گزارش ها حاکی است نیروی دریایی چین هشت پیام هشدار به یک فروند هواپیمای شناسایی نظامی آمریکا داده است. این هواپیما از روی چند جزیره مصنوعی عبور کرد.

چین از این جزایر برای تاکید بر ادعاهای خود در دریای جنوبی چین استفاده می کند.

بر اساس گزارش سی ان ان، که خبرنگارانش اجازه یافتند روز چهارشنبه با هواپیمای جاسوسی پرواز کنند، صدایی به زبان انگلیسی گفت :«این نیروی دریایی چین است. این نیروی دریایی چین است. لطفا به سرعت دور شوید.»

سی ان ان می گوید پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی نیروی دریایی آمریکا در ارتفاع ۴۵۰۰ متری از جزایر مورد مناقشه اسپراتلی، نزدیک یک هزار کیلومتری کرانه های سرزمین اصلی چین، عبور کرد.

مقامات آمریکایی نسبت به کوشش های چین برای گرفتن قلمرو دریایی در هفت نقطه از جزایر اسپراتلی ابراز نگرانی کرده اند. فیلیپن، ویتنام، مالزی، میانمار(برمه) و تایوان نیز بر بخش هایی از آن مناطق ادعا دارند.

ویدیوی سی ان ان تاسیسات نظامی عظیمی را دربرخی مناطق نشان می داد، از جمله یک سیستم هشدار اولیه، پادگان های نظامی، برج های دیده بانی و باندی برای فرود هواپیما که اخیرا ساخته شده است.

وقتی هواپیمای آمریکایی حاضر نشد منطقه را ترک کند، یک مقام چینی پیام رادیویی دیگری فرستاد. این بار با صدایی خشمناک: «این نیروی دریایی چین است. با تو هستم! برو!»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت از این حادثه اطلاعی ندارد، اما ابراز امیدواری کرد «کشور مربوطه» به «حاکمیت غیرقابل انکار» چین بر منطقه احترام بگذارد.

به نظر می رسد پرواز هواپیمای شناسایی در راستای اظهارات اخیر مقامات آمریکایی صورت گرفته باشد که گفته اند اعزام کشتی ها و هواپیماهای جنگی به دریای جنوبی چین را برای تامین آزادی دریانوردی بررسی می کنند. 

تعداد بازدید: 724 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی