RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 09:07   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26106صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجییکشنبه، 3 خرداد 1394 - 20:17
استراتژی جالب ارزان فروشی فروشگاه های زنجیره ای کاستکو
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

کاستو مجموعه ای از فروشگاههای عمده فروشی ست که در سال 2012 دومین فروشگاه بزرگ زنجیره ای در آمریکا و هفتمین فروشگاه بزرگ دنیا شناخته شد. تنوع محصولات ارائه شده توسط کاستکو بسیار وسیع است، از محصولات خوراکی مانند گوشت و لبنیات و دارو تا لوازم کامپیوتری، گل، جواهر و ... . در حال حاضر کاستکو دارای 635 شعبه در دنیا می باشد.. مشتریان این فروشگاه حتما باید به عضویت این شرکت درآیند تا بتوانند از محصولاتی که شرکت ارائه می دهد استفاده کنند.

استراتژی جالب ارزان فروشی فروشگاه های زنجیره ای کاستکو

شرکت کاستکو  بیش از 174000 کارمند دارد و در کل  دارای 2/71 میلیون عضو است.   کاستکو اولین شرکتی است که فروش خود را ظرف 6 سال از صفر تا 3 بیلیون دلار رساند و در سال 2008 به عنوان محبوب ترین فروشگاه زنجیره ای در بین مردم شناخته شد.

کاستکو بر فروش محصولات با قیمتهای ارزان و اکثرا با حجم بالا تمرکز دارد. مشتریان هدف این فروشگاه عمدتا خانواده های بزرگ یا سایر فروشگاه ها می باشند.

نکته قابل توجه راجع به کاستکو این است که این فروشگاه به جای داشتن برند های مختلف از یک محصول، تنها دارای یک نوع برند است. در نتیجه حجم بالایی از فروش را تنها از یک نوع برند خواهد داشت که منجر به کاهش قیمت قابل توجهی خواهد شد. اگر مدیر کاستکو احساس کند که یک محصول گران است می تواند قرارداد خود با آن برند را کنسل کرده و با برند دیگری که قیمت ارزان تری ارائه می دهد، قرار داد ببندد. به عنوان مثال در سال 2009، به دلیل عدم رضایت  کوکاکولا مبنی بر کاهش قیمت محصولاتش، کاستکو قراردادش را با آن کنسل کرد و در نهایت پس از یک ماه کوکاکولا مجبور به قبول شروط کاستکو گشت.

استراتژی جالب ارزان فروشی فروشگاه های زنجیره ای کاستکو

نکته جالب دیگر در مورد کاستکو، نبود کیسه خرید یا پلاستیک برای گذاشتن جنس در داخل آن است. درفروشگاه ها هیچ گونه کیسه وجود ندارد! مشتریان برای خرید باید کیسه همراه خود داشته باشند، یا وسایل را با بسته بندی خود کمپانی تولید کننده از فروشگاه خارج کند که درنتیجه باعث کاهش هزینه های فروشگاه می شود.

راه دیگر کاهش هزینه کاستکو در حذف کردن چراغ های روشن در روز های آفتابی است. اکثر فروشگاه ها دارای نورگیرهای بزرگ هستند. در طول روز دستگاه های ارزیابی نور فروشگاه میزان نور را سنجیده و خود چراغ ها را خاموش می کند. بیشتر مواقع در طول روز در مرکز فروشگاه ها هیچ چراغی روشن نیست.

استراتژی جالب ارزان فروشی فروشگاه های زنجیره ای کاستکو

در کاستکو همه خرید ها از طریق Costco card انجام می شود. هر فردی که کارت عضویت داشته باشد می تواند 2 میهمان داشته باشد که می توانند از فروشگاه خرید کنند ولی تنها افراد عضو م یتوانند پول را پرداخت کنند. حق عضویت ها به صورت سالیانه پرداخت می شوند و در هر کشورمبلغ آن متفاوت است. هر کارت ،شامل یک کارت اضافی رایگان برای سایر اعضای خانواده نیز می باشد. کاستکو برای عضویت های ویژه با پرداخت 110 دلار در سال، خدماتی مانند بیمه خودرو و وام منزل نیز ارائه می دهد.

مطابق گارانتی های کاستکو، در صورت بروز مشکل (به استثنا وسایل برقی) کل  مبلغ به خریدار باز خواهد گشت. البته قابل ذکر است که شرکت با تولید کنندگان وسایل برقی مذاکره می کند تا گارانتی محصولات خود را تا 2 سال افزایش دهند. کاستکو همچنین خدماتی مانند پاسخ به مشکلات مشتریان و نصب محصولات برقی را ارائه می دهد.

سایت کاستکو جهت تسریع روند خرید در سال 2001 تاسیس گشت. کاستکو برای خبر رسانی به اعضای خود از یک مجله استفاده می کند که از طریق سایت نیز قابل دسترسی است.

فروشگاههای کاستکو دارای سالن هایی برای فروش غذا به مشتریان نیز می باشند. با توجه به زنجیره ای بودن این محل ها برای فروش غذا،در حال حاضر کاستکو به یکی از بزرگترین فست فودهای زنجیره ای در آمریکا تبدیل شده است.

استراتژی جالب ارزان فروشی فروشگاه های زنجیره ای کاستکو

 


تعداد بازدید: 7299 ، امتیاز کاربران: 10 (2 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
عرفان
|    | 1395/1/22 - 18:06 |     5     1     |
منطق سرمایه گذاری هیچ مشتری ای را از دست نمی دهد یعنی این خواستگاه فکری هم به نفع فروشنده است و هم به نفع مشتری. جیب مشتری را خالی می کند و لیکن جنس با کیفیت و قیمت مناسب را با حترام کامل در اختیار مشتری قرار می دهد.ولی در فروشگاههای زنجیره ای ایران درست مخالف آن است.


ehsan
|    | 1394/10/26 - 02:47 |     1     0     |
فوق العادس فوق العاده همین


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی