شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:35   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26107صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجییکشنبه، 3 خرداد 1394 - 17:19
پاپ منکر جهنم شد!
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد: کلیسا دیگر به جهنمی که انسانها در آن زجر بکشند اعتقادی ندارد!
به گزارش شهدای ایران به نقل از شفقنا، پاپ فرانسیس- پاپ کلیسای کاتولیک روم- در خطبه‌ای که در آن تعجب همگان را برانگیخت اعلام کرد: کلیسای کاتولیک دیگر به جهنم معتقد نیست؟ زیرا این موضوع با عشق خداوندی تعارض دارد و آدم و حوا داستانی بیش نیستند.

پاپ در آخرین خطاب خود تاکید کرد: ما با تفکر و دعا فهم جدیدی از برخی عقاید به دست آوریدم؛ کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد، زیرا اعتقاد به این موضوع، عشق الهی را زیر سؤال می‌برد. همچنین خداوند قاضی نیست؛ بلکه دوستدار بشریت است.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند قصد محکومیت کسی را ندارد، علاوه بر آن داستان آدم وحوا تنها یک اسطوره است و جهنم تنها کنایه‌ای از روح تنها است.

پاپ فرانسوا با بیان اینکه تمام ادیان صحت دارند زیرا از قلب تمام افرادی سرچشمه گرفته‌اند که به وجود خداوند ایمان دارند، تصریح کرد: کلیسا در گذشته در مورد برخی مسایل اخلاقی به شکل نادرستی برخورد می‌کرد، اما امروز به نقش خود به عنوان قاضی پایان داده و آغوش خود را به روی تمام گروه‌های مختلف از جمله همجنس‌گرایان، لیبرالیست‌ها، محافظه‌کاران، کمونیست‌ها و طرفداران سقط جنین گشوده و از آنان می‌خواهد به آن بپیوندند؛ زیرا همگی خداوند را دوست داریم و همگی یک خدای واحد را می‌پرستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: وقت آن رسیده است که تعصب را کنار بگذاریم و اعلام کنیم که حقیقت دین قابلیت تغییر و پیشرفت دارد، به طوری که حتی بی‌دینان و کافران نیز با دیدن محبت الهی؛ وجود الله را به رسمیت بشناسند و بعد از آن روح خود را خالص کنند.

پاپ فرانسیس با اشاره به این که انجیل کتاب مقدس مسیحیان است؛ بیان کرد: با وجود آن‌که انجیل کتاب زیبایی است، اما در آن کلمات و عباراتی وجود دارد که همگان را به تعصب و محاکمه دعوت می‌کند، در حالی که زمان آن رسیده است تا این بخش‌ها مورد بازبینی قرار گیرند!وی در ادامه اظهار امیدواری کرد در آینده یک زن به مقام پاپی برسد.

تعداد بازدید: 2105 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
پیتر
|    | 1395/2/30 - 17:01 |     0     0     |
پاسخ به اتهام

خبرهایی این روزها در وب سایت های خبری منتشر شد که حاکی از این است که پاپ رهبر کاتولیک های جهان منکر وجود جهنم شده است!

پاپ در مصاحبه با یک روزنامه نگار آتئیست ایتالیایی به نام یوجنیو اسکالفری Eugenio Scalfari بوده که به انگلیسی نیز ترجمه می شود.گزارش حاکی از تاکید پاپ فرانسیس بر اینکه مجازات در انتظار شریران افراد گناهکار نخواهد بود، در متن ایتالیایی رخ می دهد که در زیر میتوانید مشاهده نمایید:

http://www.repubblica.it/politica/2015/03/15/news/quel_che_francesco_puo_dire_all_europa_dei_non_credenti-109542750/?refresh_ce

آقای اسکالفاری: چه اتفاقی برای روح افرادی که میمیرند، میفته؟ پاسخ پاپ این بود: netta e chiara این واژه به این معنی است: مجازاتی وجود ندارد
اما روح نابود می شود. کلمه ایتالیایی annullamento به معنای واقعی کلمه، تبدیل شدن، و destroctio به معنی نابودی و هلاک شدن است
و کلمه annienmento به معنی هیچ شدن، یعنی تبدیل شدن به هیچ است
اما سایرین در سعادت و در حضور پدر خواهند بود. اما روحی که می میرد، نابود خواهد شد و در ضیافت پدر نخواهد بود. اینگونه افراد با مرگ جسمانی هلاک شده و سفرشان به پایان خواهد رسید. و این است جنبش میسیونری کلیسا که وظیفه میسیونرها: نجات آنهایی است که در معرض هلاک شدن هستند.

متن بالا را مستقیم و با رعایت وفاداری، از ایتالیایی به فارسی برگرداندم. که این توانایی را مدیون تسلطم به زبان لاتین هستم.
این عدم نابودی شریران، مدت ها از تز های مشهور بین مسیحیان لیبرال به شمار می رفت که البته بدعت است، زیرا کتاب مقدس از قبیل متی باب ۲۵ آیه ۴۶ و همچنین سنت کلیسا صراحتا به این موضوع اعتراف می کنند.
اسکالفاری در گزارش خود مبنی بر پاسخ حضرت پاپ فرانسیس netta e chiara میگوید که پاسخ روشن و متمایز بوده است.
پس دریافتیم که پاپ منکر وجود جهنم نشده است. در مقابل، آقای اسکالفاری همواره در گزارش های خود تا این اندازه دقیق نبوده است.
حضرت پاپ فرانسیس هرگز نگفت کلیسای کاتولیک دیگر به جهنم، جایی که گناهکاران عذاب می کشند، ندارد. همچنین او هرگز نگفت آدم و حوا افسان ه بوده اند و جهنم یک آرایه ادبی و استعاره است.
این موارد، همگی نقل و قول های دروغینی هستند که به حضرت پاپ نسبت داده شده اند. حداقل دو خبرگزاری رسمی تایمز در آلبانی، و تایمز مالتا، این نقل و قول ها را منتشر نمودند.


دروغ هایی که به پاپ بسته شد!
در پنج دسامبر داستانی تحت عنوان پاپ فرانسیس تبعیض را محکوم کرده و اعلام کرد تمام ادیان راستین هستند در شورای سوم واتیکان
این داستان ادعا می کند که شورای سوم واتیکان به این نتیجه رسیده است. حضرت پاپ فرانسیس نیز می گوید، اگر صحت داشته باشد، بایستی مستقیما توسط پاپ ارائه گردد.
از داستان های وحشتناک دیگر این بود: شورای سوم واتیکاتی وجود نداشته است.
برخی از نظرات جعلی هم اعلام می کنند کا پاپ با تاکید افزوده است: کلیسا دیگر به جهنمی که گناهکاران در آن عذاب ببینند، اعتقاد ندارد، چرا که این آموزه با عشق/محبت بی نهایت خداوند در تضاد است
دروغی دیگر:
آدم و حوا افسانه بودند و ما به جهنم بعنوان یک آرایه ادبی نگاه می کنیم، جهنم یک استعاره از دور افتادن روح از خداست
دروغی دیگر:
تمامی ادیان راستین هستند زیرا در قلب تمامی کسانی که باور دارند هستند. چه نوع حقیقتی وجود دارد؟ در گذشته کلیسا خطاهایی نرتکب شد، اما امروز دیگر قضاوت نخواهیم کرد. نانند پدری که نخبت می کند، فرزندان خود را هرگر محکوم نخواهیم کرد.
درب کلیسای ما به روی همجنس بازان و همجنس گرایان باز است تا بتوانند زین پس زندگی جدید خود را انتخاب کنند.
دروغی دیگر:
از لیبرال ها، حتی کمونیست ها دعوت می کنیم تا به ما بپیوندند، ما با محبت هستیم و همچون خدا بخشنده ایم

دروغی دیگر:
بر اساس یافته های جدیدمون، ما سعی می کنیم شروع کنیم به اینکه کاردینال، اسقف و کشیش زن هم داشته باشیم، و البته، در آینده امیدوارم پاپ زن هم داشته باشیم

نتیجه گیری:
صفحه‌ی درباره ما شورای واتیکان، محل ووشتن طنز نیست. در مقابل، اخبار مربوط به پاپ و رویداد های مهم در آن ثبت می شود.
لازم به ذکر است، هیچ یک از رویداد هام نامبرده در سایت های معروف جدا از خود واتیکان نیوز ، از قبیل BBC ، VOA ، CNN ، daily mail و.... چنین خبری ثبت نگردیده بود.
در مقابل، در صورت اثبات صحت این خبر، پروتستان های حاضر در صحنه در تمامی نقاط جهان،حملات خود را به کلیسا آغاز می کردند.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی