RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 20:17   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26121صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 6 خرداد 1394 - 02:02
تقدیر آیت الله العظمی صافی از یک زن غیرتمند حافظ قرآن
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

شیخ‌الفقهاء، از عزتمندی و غیرتمندی خانم «هاجر مهرعلیان» قدردانی کرد:
                                "شما موضع عزّتمندانه و غیرتمندانه زن مسلمان را به رُخ همه کشیدید"

اعتدال: مهرعلیان: مرجع عالیقدر حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بنده تماس گرفتند و گفتند: «واقعاً کاری که شما کردید، جهاد بود و امر به معروف و نهی از منکر، که هیچ قیمتی برای این کار نمی توان تعیین کرد. شما با این کارتان، ابراز وجود کردید و موضع عزّتمندانه و غیرتمندانه یک زن مسلمان را به رُخ همه کشیدید. آفرین بر شما و مطمئن باشید این کار شما مرضیّ حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گرفته است.»
یادآوری: بسیاری از خوانندگان اعتدال بیاد دارند که در روز اردیبهشت 1394، خبر نتایج دهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر اردن ویژه بانوان را منتشر کردیم و گفتیم «هاجر مهرعلیان»، بانوی حافظ و تفسیردان ایرانی، رتبه پنجم رشته حفظ کل قرآن همراه با تفسیر را کسب کرد.
خانم‌هاجر مهرعلیان پس از اینکه در سی‌وششمین دوره مسابقات کشوری اوقاف در رشته حفظ کلّ، مقام نخست را کسب کرد، به عنوان نماینده کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن در اردن اعزام شد و در این رقابت‌ها، بعداز بیرون کردن مردان از سالن، توانمندی‌های خود را به محک داوری گذاشت و مقام پنج این رقابت‌ها را کسب کرد.
به بهانه تجلیل شیخ الفقها، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از اقدام ویژه وی در این مسابقات، خبرنگار اعتدال به گفت‌وگوی کوتاه با این بانوی حافظ قرآن و تفسیردان پرداخته است که می‌خوانید.

* اعتدال: شما امسال به عنوان نماینده کشور عزیزمان در مسابقات بین المللی قرآن در اردن شرکت کرده بودید، بفرمائید سطح این مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
* مهرعلیان: الحمدلله سطح مسابقات بسیار عالی بود. حافظان و قاریان بزرگی از سراسر جهان اسلام شرکت کرده بودند و همه خوب می‌خواندند. بنده هم در رشته حفظ کلّ شرکت کردم و به لطف خداوند و عنایات اهل بیت علیهم السلام موفّق بودم.

* اعتدال: تلاوت خودتان را چگونه ارزیابی کردید و نظر داوران مسابقات چه بود؟
* مهرعلیان: بنده قبل از تلاوتم، به آستان مقدّس ائمه معصومین علیهم السلام متوسّل شدم و با توجّهات خاصّه آن بزرگواران، به موفقیت دست پیدا کردم. داوران این مسابقات که در سطح بالائی هم بودند، از تلاوت من خیلی خوششان آمد و تلاش بسیاری کردند تا صدای مرا ضبط و بعدها به عنوان تلاوت پخش کنند که بنده به دلیل اینکه صدای تلاوتم را نامحرم نشود اجازه ندادم، و البتّه هدفم تبلیغ شیعه بود که همه بدانند بانوان شیعه نسبت به بحث محرم و نامحرم بسیار مراقب هستند.

* اعتدال: در مورد نامه‌ای که به مسئولان مسابقات درباره حضور مردان در سالن نوشتید هم توضیح بدهید؟
* مهرعلیان: در این مسابقات، هنگام تلاوت، سالن پر از مرد و زن بود حتی هنگامی که زنان برای اجرای تلاوت می‌رفتند، مردان نشسته بودند.
ما نامه‌ای به مسئولان مسابقات نوشتیم که در هنگام تلاوت من، هیچ مردی در سالن حضور نداشته باشد. الحمدلله چون نیّتمان خالص و برای خدا بود، نامه تأثیر گذاشت و به احترام عقاید ما، هنگام تلاوت من، همه مردان را از سالن مسابقات بیرون کردند و در حضور زنان، تلاوت کردم.

* اعتدال: آیا این اقدام شما در داخل کشور هم مورد توجّه قرار گرفت؟
* مهرعلیان: البته خود من و همسرم، گزارش این اقدامات را به جاهای مختلفی مانند سازمان اوقاف و خبرگزاری‌ها اعلام کردیم، ولی استقبال چندانی نشد امّا واقعاً یک حادثه جالب، بعد از این کار من در مسابقات، اتفاق افتاد.
چند روز پیش، از بیت مرجع عالیقدر حضرت  آیت الله العظمی صافی گلپایگانی حفظه الله با بنده تماس گرفتند و گفتند خود آقا می‌خواهند با شما صحبت کنند.
باورم نمی شد. خود ایشان گوشی را گرفتند و بعد از سلام، با اشاره به دو کاری که در مسابقات (اجازه ندادن برای ضبط و پخش صدای ترتیل؛ و بیرون کردن مردان از سالن مسابقات هنگام تلاوت) انجام دادم، از من بسیار تشکّر کردند و فرمودند: «واقعاً کاری که شما کردید، جهاد بود و امر به معروف و نهی از منکر، که هیچ قیمتی برای این کار نمی توان تعیین کرد. شما با این کارتان، ابراز وجود کردید و موضع عزّتمندانه و غیرتمندانه یک زن مسلمان را به رُخ همه کشیدید. آفرین بر شما و مطمئن باشید این کار شما مرضیّ حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار گرفته است.»
واقعاً از این که یک مرجع تقلید بزرگ به این اقدام من توجّه داشتند و شخصاً با من تماس گرفته و از موضعم تقدیر کردند، بسیار خوشحالم.

* اعتدال: در آخر، توصیه شما درباره حجاب به بانوانی که به عنوان نماینده قرآنی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر حضور پیدا می کنند چیست؟
* مهرعلیان: به خواهران قرآنی خودم توصیه می‌کنم اولاً؛ هدفشان از شرکت در مسابقات، رضای خداوند متعال و تبلیغ معارف بلند شیعه باشد که در این صورت خداوند متعال هم، آنها را کمک خواهد کرد.
ثانیاً؛ درباره حجاب و پوشش اسلامی، به بهترین وجه حاضر شوند و به عنوان نماینده تشیّع در موقعیت‌های بین المللی، چهره خوبی از حجاب یک زن شیعه، به جهانیان و بخصوص دیگر کشورهای اسلامی نشان دهند.
لینک خبر:
http://etedaldaily.ir/newspaper/page/2794/1/42456/0
******************************************************************************************************


خبرگزاری حوزه
http://hawzahnews.com/detail/News/350621

                     تقدیر تلفنی آیت الله العظمی صافی از اقدام ارزشی بانوی حافظ قرآن
حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پی اقدام جالب یک بانوی حافظ قرآن در مسابقات بین المللی اردن، در تماس تلفنی با این حافظ قرآن، از وی تقدیر کردند.

خانم هاجر مهرعلیان،در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اینکه در یک سال توانسته قرآن کریم را حفظ کند، اظهارداشت: در مدت یک سال توانستم قرآن را حفظ و در مسابقات ملی زیادی شرکت نمایم و حائز رتبه های برتر شوم.

وی ادامه داد: طی سال جاری در مسابقاتی که در کشور اردن و از سوی همسر پادشاه این کشور برگزار شد، شرکت کردم. این مسابقه هر سال با حضور بانوان قاری و حافظ قرآن در این کشور برگزار می گردد.

این بانوی حافظ قرآن با اشاره به فضای این دوره از مسابقات، ابرازداشت: در این مسابقات هر یک از بانوان از کشورهای مختلف در جایگاه حضور یافته و به قرائت قرآن در حضور آقایانی از کشور اردن که در مراسم حضور داشتند، می پرداختند.

*اقدام ارزشی در یک مسابقه بین المللی

مهرعلیان، با یادآوری این که به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات و به همراه همسر خود حضور یافته بود، ادامه داد: زمانی که نوبت بنده برای حضور در جایگاه و  قرائت قرآن با صوت رسید، اولا با حجاب کامل در جایگاه حاضر شده و ثانیاً از آقایان حاضر در جلسه درخواست کردم تا در زمان اجرای بنده، چون صدای نامحرم است، جلسه را ترک کنند، آنها نیز پذیرفته و از جلسه خارج شدند.

این بانوی حافظ قرآن اضافه کرد: هنگام اجرای من که بسیار مورد استقبال حضار قرار گرفت، وقتی خواستند صدای مرا ضبط کنند نیز از این کار جلوگیری کردم.

وی خاطرنشان ساخت: قصد من صرفا حضور در مسابقه قرآن نبود و هدف اصلی ام بیشتر تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بود و  قرار بود که در هنگام شروع برنامه ام، مطلبی را از امام علی(ع) بیان کنم که در آن موقع شرایط مهیا نگردید.

مهرعلیان افزود: بعد از بازگشت از مسابقات اردن، این اقدام بنده مورد استقبال برخی از بزرگان قرار گرفت و این حرکت را تحسین کردند، اما متاسفانه هیچ کدام از مسئولان در این زمینه حرکتی انجام ندادند.

*تماس تلفنی آیت الله العظمی صافی

وی که از تماس تلفنی حضرت آیت الله صافی بسیار خرسند و شوق زده بود، گفت: زیباترین و بالاترین تقدیری که از حرکت بنده شد توسط آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بود که بر من منت نهادند و مستقیما تماس گرفتند.

این بانوی حافظ قرآن، تقدیر و تماس تلفنی حضرت آیت الله صافی را بزرگترین رویداد زندگی خود دانست و  خاطرنشان کرد: معظم له در این تماس تلفنی ضمن تشکر از حرکت بنده به خاطر اقدام ارزشی در این مسابقه بین المللی، بر اهتمام بیشتر به انس با قرآن و ادامه این مسیر تاکید کردند.

*بانوان مبلغ مکتب اهل بیت(ع) باشند

مهرعلیان، در پایان ابراز امیدواری کرد: حرکتی که آغاز شده در دیگر مسابقات مربوط به بانوان هم از سوی خواهران ایرانی رعایت شود تا مبلغان خوبی برای اهل بیت(ع) باشند. همچنین افرادی که گام در مسیر قرآن نمی گذارند، با خلوص نیت وارد این عرصه شوند تا شاهد اثرگذاری فوق العاده آن در زندگی خود باشند.

تعداد بازدید: 1894 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING