RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:33   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26131صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 5 خرداد 1394 - 16:34
محمدرضا محدث خراسانی : " تجمعات معلمان نشان دهنده بی عرضگی مدیران وزارت آموزش و پرورش است "
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

    محمدرضا محدث خراسانی : " تجمعات معلمان نشان دهنده بی عرضگی مدیران وزارت آموزش و پرورش است "

معاون فرشیدی ، وزیر سابق آموزش و پرورش معیارهای وزیر آینده آموزش و پرورش را تعیین کرد !

(گروه اخبار / "با توجه به گزارش شماره (1/م/920) به تاریخ 28 فروردین 86 نظر به اینکه آقای « علیرضا هاشمی »  مرتکب تخلف مندرج در بند 32 و 33 ماده 8 قانون تخلفات اداری شده است لذا به تجویز ماده 13 قانون مذکور به مدت 3 ماه آماده به خدمت[منفصل از تدریس] می شود.
 مراتب جهت اجرای حکم ایفاد می گردد.
 امضاء : محمد رضا محدث خراسانی
 معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش)

محمدرضا محدث خراسانی  این متن حکم انفصال از خدمتی بود که برای دبیر کل سازمان معلمان ایران و نیز بسیاری از معلمان و فعالان تشکل ها پس از تجمعات سال 85 صادر گردیده بود .
معلمان در زمستان سال 85 جهت اعتراض به باز پس گیری لایحه مدیریت خدمات کشوری در مقابل مجلس شورای اسلامی گرد آمدند .

آنان به حرکت دولت و نیز سکوت وزیر وقت آموزش و پرورش ( محمود فرشیدی ) اعتراض داشتند و خواهان اجرای این قانون همچون سایر کارمندان دولت بودند .

 پس از آن بود که برای فعالان تشکل ها و معلمان احکام گوناگون قضایی و اداری صادر گردید .
آقای محمد رضا محدث خراسانی که احکام انفصال معلمان در زمان معاونت ایشان تایید گردید ( البته ایشان در آن زمان قائم مقام صندوق ذخیره فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش نیز بودند ) ؛ در اوائل اردیبهشت ماه  سال جاری در خصوص تجمعات معلمان در در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا چنین گفته بود :
 
" نگاه به فرهنگیان در دولت های مختلف مخصوصا این دولت نگاه درستی نبوده است.
وی در ادامه افزود: توجه به آموزش و پرورش به شکلی نبوده که رهبری به آن اشاره داشتند و مشکلاتی هم که در حال حاضر در این وزارتخانه وجود دارد به همین دلیل است.
محدث خراسانی خاطر نشان کرد: جای تعجب است که برخی از پول هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد و به گفته خود آقایان برای پرداخت حق و حقوق فرهنگیان هم در نظر گرفته شده است کجا هزینه می شود. سوال اینجاست که آیا وزارت آموزش و پرورش مخارج دیگری دارد که حق و حقوق معلمان پراخت نمی شود.
وی با اشاره به مشکلات بیمه ای معلمان تصریح کرد: زمانی که بحث بیمه معلمان مطرح می شوذ همه می دانند چه مشکلاتی وجود دارد،بنده تعجب می کنم چطور وزارت آموزش و پرورش می خواهد بیمه طبقه بندی شده را اجرا کند، چطور می خواهند معلمان را دسته بندی کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم افزود: این اقدام آموزش و پرورش به این معنی است کسانی که پول کمتری دارند خدمات بیمه ای کمتری هم دریافت می کنند که این کار به هیچ وجه در شان معلمان نیست، مقام معظم رهبری تاکید فروانی بر بهبود معشیت معلمان دارند و همواره روی این موضوع اصرار دارند.
وی تاکید کرد: مسئولین آموزش و پرورش حتما باید دو اقدام را در دستور کار خود قرار دهند تا بلکه مشکلات این وزارتخانه حل شود؛اول اینکه سطح حقوق معلمان را افزایش دهند و دوم اینکه در مدیریت آموزش وپرورش طوری عمل کنند که معلمان احساس قدرت کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش دردولت نهم درباره ورود جریان قتنه به تجمع اعتراضی معلمان افزود: همه معلمان افرادی متدین و معتقد به نظام هستند و اهل فتنه و فتنه گری نیستند،بنده تعجب می کنم که چرا آموزش و پرورش مساله صنفی معلمان را قبل از سال حل نکرد و روز بعد که معلمان دست به تجمع زدند به آن پرداختند.
وی تصریح کرد: نکاتی که در این قضایای اخیر دیده می شود احساس می شود که کم کاری های به عمد صورت گرفته است که معلمان را جریحه دار کرده است، برخی از سیاسی ها هم هستند که به جریانات خاصی وابسته هستند و فقط به فکر ضربه زدن به نظام و انقلاب هستند که آنها بحث شان از معلمان جداست.
محدث خراسانی خاطر نشان کرد: من تقاضا می کنم که ارگان های نظارتی با کسانی که وظایف شان را به درستی انجام نمی دهند برخورد کنند و حق معلمان را بگیرند.
وی با اشاره به دلیل سکوت آموزش و پرورش افزود: به نظر بنده ، سکوت آموزش و پرورش در خصوص تجمعات و مشکلاتی که در این وزارتخانه جود دارد نشان دهنده ضعف مدیریتی در آموزش و پرورش است.
محدث خراسانی تصریح کرد: این گونه اتفاقات و مشکلاتی که وجود دارد باعث سلب صلاحیت برخی از آقایان می شود ،به نظر من کسی که توانایی رفع مشکلات درونی خود را ندارد و باعث می شود که عده ای به نشانه اعتراض به خیابان ها بیایند نشان دهنده ضعف و بی عرضگی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش دردولت نهم تاکید کرد: قطعا دولت باید فکری اساسی کند و مدیران آموزش و پرورش را با وظایفی که دارند آشنا کند و اگر حتی توانایی ندارند یک تصمیم جدی در خصوص این افراد گرفته شود.
البته ایشان اخیرا  در یاداداشتی در سایت " رسانه معلم " با عنوان " چه کسی وزیر آموزش و پرورش می شود " چنین نوشته است :
" باسمه تعالی
از موضوعات مهمی که همواره در این دوره و در همه ادوار دغدغه فرهنگیان ،مجلسیان و ریاست جمهوری بوده ، این است که چه کسی لیاقت پوشیدن ردای وزارت عظیم وکبیر آموزش و پرورش را دارد؟
یافتن پاسخ این سوال چندان هم مشکل نیست !
برخی معتقدند از آن جا که کار اصلی این وزارت تربیت نسلی برتر برای آینده ای به وسعت و همه ارزش های انسانی و الهی است، و واژه تربیت از رب مشتق شده لذا سنخ کار انبیایی و انتخاب فردی لایق و شایسته این مسولیت از شونات مقام ولایت می باشد  که البته جایگاه قانونی و حقوقی این امر هنوز درصحنه عمل به رشته تحریر در نیامده اما گذشته انقلاب و اوایل انقلاب نشان از رعایت این حرمت و جایگاه از سوی دولت مردان است!

انتخاب وپیشنهاد بزرگانی همچون رجایی و باهنر و پرورش ، نشان از شناخت عمیق این جایگاه است.
رفته رفته با کوچک انگاری جایگاه وزارت آموزش و پرورش در دولت سازندگی و توجه ویژه به زیربنایی بودن اقتصاد!! وزارت آموزش و پرورش از نقش اولی  و اولویت تربیت خارج و نقش آموزش پررنگ می شود ! دیگر بزرگان تعلیم و تربیت که خاک تخته را در درون مدرسه و فضای آموزش و پرورش و محیط تربیتی تربیت معلم را با جان شان لمس کرده بودند ، از گردونه مدیریت این وزارت تربیتی خارج، و افرادی از بیرون این تشکیلات وزارت کبیر آموزش وپرورش را برعهده گرفتند!
گرچه اقدامات اصلاحی مانند نظام جدید متوسط را در دوران خود ارایه کردند  اما غفلت های بزرگی نظیر کاهش تدریجی ظرفیت مراکز تربیت معلم از 90هزار دانشجودر سال 68 به 7هزاردانشجو در پایان مسولیت شان مبدل کردند و عملا مسیر انحلال این مراکز را با استخدام آزاد نیز فراهم نمودند. غفلت از ساعات پنجره باز در ارایه واحدهای درسی و اساسا غفلت از تربیت اسلامی و انسانی دانش آموزان از مهمترین کوتاهی های این دوره است!
زنجیره این غفلت ها و بلکه انحرافات با انحلال معاونت پرورشی در دوران وزیر اصلاحاتی بعدی که از وزارت تعاون به آموزش و پرورش منتقل گرید، تکمیل گردید!  
امروز وظیفه دولت و مجلس در قبال تذکرات اکید مقام عظمی ولایت اقتضا می کند برای نجات آموزش و پرورش ، اجرای سند تحول بنیادین و سیاست های ابلاغی ایشان در سال 92 و سخنرانی آقا در94/2/16 با معلمان کشور را الگو و اساس و معیار خود برای اصلاحات فوری اموزش وپرورش قرار دهند . فردی توانا از درون آموزش پرورش که همه سال های عمر خویش را در مسیر تعلیم و تربیت و در این وزارت گذرانده باشد ، آشنا ،متعهد و ملتزم به اندیشه تربیتی مقام ولایت و مبانی سند تحول بنیادین بوده و بتواند مشکلات معیشتی معلمان را حل کند آن هم به دور از سیاست بازی و خارج از حرکت های دلان و بازیگران فتنه گر و به فرموده رهبری معظم ، بتواند بهتر از سایر وزارتخانه ها نسبت به پرداخت حق و حقوق معلمان قیام کند،را انتخاب نمایند.
معلمان نگران ،منتظر اقدام فوری هستند !
94/2/22 رضا محدث

تعداد بازدید: 3880 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
معلم
|    | 1395/8/5 - 18:07 |     0     0     |
این اقایان پاکدست بودند

ناشناس
|    | 1394/3/8 - 21:28 |     1     1     |
تمام مسوولینی که تا حالا در وزارت آموزش و پرورش بودند حق اظهار نظر درباره مشکلات فرهنگیان ندارند زیرا اولا خودشان باعث بوجود آمدن این همه مشکل شده اند در ثانی آقایون آن وقت که سر کاری بودند چه گلی به سر آموزش و پرورش زده اند


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING