پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:10   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26154صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 8 خرداد 1394 - 18:38
علم الهدی: دشمن در فکر جنگ با ایران است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

امام جمعه مشهد با اشاره به زیاده خواهی های طرف غربی در مذاکرات گفت: دشمن سعی دارد تا با تحریک و بهانه های مختلف ایران را وارد جنگ کند.
آیت الله علم الهدی در خطبه های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه مشهد که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد بیان کرد: درخواست هایی که امروز غرب از ملت ایران دارد حتی در قرون وسطی و در بین دیکتاتورهای افسانه ای نیز رسم نبوده است.

وی با بیان اینکه ما دولت ستیز نیستیم و با برنامه های آنها نیز مخالفتی نداریم بیان کرد: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم دشمنان اقتصاد ما را مورد حمله قرار دادند و به جریان اقتصادی ما حمله کردند.

امام جمعه مشهد افزود: این دولت بعد از روی کار آمدن بر این شد تا با لغو تحریم ها به عنوان اسلحه دشمن او را خلع سلاح کند و لذا فکر می کردند که در اردوگاه دشمن ظرفیتی وجود دارد که اگر با او مذاکره کنند تغییر رویه می دهد و به همین دلیل کیفیت روند مذاکرات را عوض کردند.

وی اظهار کرد: در دولت های گذشته، مذاکرات بر محور اقتدار و توسعه فناوری هسته ای کشور بود اما این دولت با تغییر روند مذاکرات سعی داشت تا اسلحه تحریم را از دشمن بگیرد.

دشمن قصد دارد ایران را وارد جنگ کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکره کنندگان سربازان خط مقدم هستند، اذعان کرد: اگر رزمنده ای در خط مقدم کاری انجام دهد که مورد پسند ما نباشد نباید تمام فعالیت های آن رزمنده را مورد نکوهش قرار داد اما مسئله اصلی این است که دشمن ما زیاده خواه است.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: مشکل ما با زیاده خواهی دشمن است، در قرارداد ژنو قرار بر این شد که تحریم ها متوقف شود اما این اتفاق رخ نداد و حتی آنها بیشتر نیز شد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای آغاز جنگ نیابتی علیه کشورمان گفت: در وضعیتی که مذاکرات در مراحل آخر قرار دارد، دشمنان ما در کمپ دیوید اتاق جنگ راه انداخته و با مزدوران خود در منطقه تلاش دارند تا ما را وارد جنگ کنند.

پروتکل الحاقی باید به تصویب مجلس برسد

خطیب جمعه مشهد با اشاره به این نکته که دشمن می گوید محققان ایرانی، علم و دانش ساخت سلاح اتمی را به دست آوردند و لذا باید آنها را به ما معرفی کنید تا ما از آنها بازجویی کنیم، ادامه داد: حرف هایی که امروز دشمن می گوید حتی در قرون وسطی در بین دیکتاتورهای افسانه ای نیز رسم نبوده است.

وی ادامه داد: مذاکره از نظر آنها یعنی دست هایتان را ببندیم و همه شما را گردن بزنیم و لذا باید گفت زیاده خواهی آمریکایی ها هیچ حد و مرزی ندارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به پروتکل الحاقی در این رابطه گفت: در سال ۸۴ و طبق مصوبه مجلس این پروتکل متوقف و بنا شد هیچ حرکتی در راستای آن صورت نپذیرد و اگر لازم باشد باید دوباره به تصویب مجلس برسد لذا از نمایندگان درخواست دارم که پای قانونی که خود آن را وضع کردند بایستند.

دشمن قصد بمباران مراکز نظامی را دارد

خطیب جمعه مشهد اذعان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس جوانان غیرتمند ما با سرمایه گذاری جان خود عزت برای مردم و کشور خریدند و لذا غیرت جوان ایرانی که در ۸ سال دفاع مقدس عزت آفرید در جوانان نسل سوم نیز وجود دارد.

امام جمعه مشهد افزود: جوانان امروز هرگز به خاطر شکم و جیب خود عزت خود را نمی فروشند، زیاده خواهی های دشمنان ما در مسئله مذاکرات به اینجا رسیده که نه تنها تحریم ها را لغو نکنند بلکه در صدد نابودی ما هستند.

وی ادامه داد: دشمن قصد دارد تا با بازدید از مناطق نظامی کشور ما اطلاعات بدست آورده و پس از بمباران آنها نظام ما را برانداز کند و مردم غیور ایران پشت سر رهبری فریاد اعتراض خود را سر می دهند.

مذاکره کنندگان مانند رزمندگان دفاع مقدس عمل کنند

آیت الله علم الهدی افزود: اگر امروز رهبری تنها فریاد بزند و اعتراض کند در آینده می گویند که عدم توافق به خاطر موضع گیری های رهبری بوده است اما مگر احساسات عزت مدارانه این مردم در خط اسلام و مقابله با طاغوت از بین رفته است که رهبری تنها باشد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: برخی ها به دستگاه های دولتی اعلام کردند که آثار سوی تحریم ها را لیست کرده تا آمار آن را اعلام کنند، آیا آثار بد تحریم ها مهمتر است یا شهیدانی که در میدان های مین پودر شدند؟

خطیب جمعه مشهد گفت: ما با توافق مخالف نیستیم اما افرادی که در این راه تلاش می کنند باید توجه داشته باشند که مانند رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس مقاومت و قهرمانی داشته باشند.

اصلاح دشمن اولین آموزه اسلامی است

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نظام رفتاری اسلامی در حوزه طرز رفتار با دشمن گفت: در وهله اول برخورد با دشمن باید او را از مسیر گمراهی به سوی حق دعوت کرد اما در مواردی که فرد قابل اصلاح نیست باید درصدد اصلاح آن رابطه ای برآمد که باعث بوجود آمدن عداوت شده است.

وی با استناد به آیه ۳۵ سوره محمد(ص) گفت: با توجه به این آیه متوجه می شویم که برای اصلاح طرف مقابل نباید دست از اصول و عقاید خود برداریم و همچنین نباید دعوت وی به سوی حق را به خاطر ضعف خود بدانیم.

همه باید به تکریم جوانان توجه داشته باشند

خطیب جمعه مشهد با بیان فضیلت های ماه شعبان افزود: نقطه محوری ماه پر فضیلت شعبان لیله القدر این ماه یعنی نیمه شعبان است که ما شیعیان اظهار عشق و ارادتمان نسبت به امام زمان را باید دراین شب و روز نشان دهیم.

وی همچنین با اشاره به روز جوان گفت: این روز با سایر روزها تفاوت دارد، روز جوان هم روز تکریم و هم روز رشد جوان است، همه باید نسبت به تکریم جوان توجه کنند، آنهایی که در این وضعیت، اجناس را گران می کنند باید بدانند که شادی روزهای اول تشکیل زندگی مشترک جوانان را به تلخی تبدیل می کنند و به عبارتی تکریم جوان را به جا نمی آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اصل تکریم جوان این است که آن ها را جدی گرفته و راه را برای رشد آنها باز کنیم زیرا رهبری در این رابطه فرمودند تحقق آرمان ها بدون درنظرگرفتن  نقش جوانان صورت نمی پذیرد.

تعداد بازدید: 1002 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی