پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:12   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26159صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 8 خرداد 1394 - 16:41
تعدیل تدریجی مدارس سمپاد با هدف ارتقا کیفیت/تعداد کنونی این مدارس خارج از استاندارد است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:
تعدیل تدریجی مدارس سمپاد با هدف ارتقا کیفیت/تعداد کنونی این مدارس خارج از استاندارد است
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون حدود 144 هزار دانش آموز در مراکز استعدادهای درخشان کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت‌: برای رسیدگی بهتر به این مدارس باید روند تعدیل تدریجی انجام شود.
محمد نستوه معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند افزایش بیش از حد مدارس سمپاد اظهار کرد: اکنون حدود 144 هزار دانش آموز در مراکز استعدادهای درخشان کشور مشغول به تحصیل هستند که بیش از حد نیاز کشور است.

وی گفت: تعداد مراکز استعدادهای درخشان کشور 672 مرکز آموزشی در دوره اول و دوم متوسطه است و این تعداد باید با یک روند تدریجی تعدیل و کوچک گردد.

وی با بیان اینکه این مراکز علاوه بر آموزش دروس عمومی، برنامه‌های محتوایی، توسعه‌ای و پژوهشی دارند، ادامه داد: 2 روش برای شناسایی استعدادهای درخشان وجود دارد که در روش نخست دانش آموزان با استعداد در محیط طبیعی مدرسه شناسایی می‌شوند و در روش دوم، دانش آموزان با استعداد در محیط‌های پرورشی خاص مانند مدارس تیزهوشان و از طریق آزمون یا مصاحبه، گزینش و انتخاب خواهند شد که بیشترین استعدادها از این طریق شناسایی می‌شوند.

وی افزود: آنچه مسلم است برای افزایش کیفیت آموزشی در این مدارس باید از رشد کمی آن جلوگیری شود موضوعی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: به طور کلی سیاست سازمان ملی پرورش استعدادهاب درخشان تعدیل در پذیرش یا به عبارتی منطقی کردن پذیرش در حد استاندارد یعنی حداکثر عدد 2.28 درصد است که در این صورت به ازای هر یک هزار دانش آموز پایه‌های مختلف ابتدایی، حداکثر پذیرش بالاترین نمرات آزمون، 23 نفر است.

وی تاکید کرد‌: البته این روند به صورت کاملا تدریجی و کارشناسی شده انجام خواهد شد.

 

تعداد بازدید: 1000 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی