پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:34   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26418صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 7 تیر 1394 - 14:02
احتمال ادغام یا انحلال مدارس تیز هوشان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

نخبه پروری در آموزش و پرورش

مدارس دانش‌آموزان تیزهوش شهر تهران این روزها در حالی به ثبت‌نام دانش‌آموزان می‌پردازند که صحبت از انحلال یا ادغام آنهاست.
شماری از اولیای دانش‌آموزان این مدارس چند روزگذشته پیامک‌هایی از مدرسه دریافت کرده‌اند که خبر از انحلال مدرسه می‌دهد. کلید انحلال و ادغام مدارس تیزهوشان از پارسال و درمصاحبه وزیرآموزش وپرورش با خبرنگاران مبنی برکیفیت پایین برخی مدارس تیزهوشان زده شد. وزیر آموزش و پرورش افزایش این مدارس را بی‌رویه و بدون اصول کارشناسی می‌داند و معتقد است ادامه این روند و فعالیت این مدارس به ضرر نظام تعلیم و تربیت کشور است.
«نستوه» معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در این باره معتقد است: «بر اساس نظر وزیر آموزش وپرورش مبنی بر توجیه نداشتن تعداد مدارس تیزهوشان، دانش‌آموزان ورودی این مدارس مهر امسال 34 درصد کاهش یافت و خیلی از مدارس از پذیرش دانش‌آموز جدید ممانعت کردند.»
 سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نیز از انحلال و ادغام 3مدرسه در مناطق 11، 14، 9 و 5 تهران خبر می‌دهد و اینکه دانش‌آموزان این مدارس باید با مدارس دیگر ادغام شوند. مسعود ثقفی فقدان امکانات لازم آموزشی و پرورشی در این مدارس را دلیل این انحلال اعلام می‌کند.

روزنامه ایران

 

تعداد بازدید: 1836 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی