RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:32   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26436صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 8 تیر 1394 - 16:36
چرا قیمت مسکن همچنان رو به کاهش است؟
قیمت مسکن در خرداد ماه امسال برای دومین ماه پیاپی ، با افت نقطه ای همراه شد و بعد از کاهش نقطه به نقطه یک درصدی در اردیبهشت ، در ماه گذشته نیز ٦ درصد دیگر نزولی شد.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

میانگین قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در پایتخت در خرداد سال جاری، نسبت به اردیبهشت تغییر نکرد و در حد ٤ میلیون و ٨٠ هزار تومان ثابت ماند اما نسبت به خرداد ٩٣ ( تغییرات نقطه به نقطه یا همان میزان کاهش نسبت به ماه مشابه سال قبل ) ٦ درصد ارزان شد.

سال گذشته همین موقع، قیمت مسکن در تهران متر مربعی ٤ میلیون و ٣٥٠ هزار تومان بود!

با مشخص شدن میانگین قیمت خرداد، محاسبات درباره میانگین قیمت خرید آپارتمان در تهران در اولین فصل سال ٩٤ نشان می دهد: قیمت در این فصل به متر مربعی ٤ میلیون تومان رسیده که ٢ درصد نسبت به فصل زمستان ٩٣ کاهش از خود نشان می دهد.

همانطور که ارقام فوق نشان می دهد: بازار مسکن در سه ماه گذشته نه تنها افزایش قیمت به خود ندید که برخلاف پیش بینی ها، از ثبات نیز برخوردار نشد بلکه همچون سال قبل، پیوسته موج کاهش قیمت را تجربه کرد.

ماه هاست که قیمت مسکن در تهران حول و حوش متری ٤ میلیون تومان در نوسان است و حتی به متری ٤ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان هم نرسیده است.

در دو سال گذشته یعنی از خرداد ٩٢ تا خرداد ٩٣ ، ارزش معاملاتی واحدهای مسکونی در کانال ٤ میلیون تا ٤ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان در نوسان بوده است.

این میزان جزیی نوسان قیمت، به گفته کارشناسان یک فرصت استثنایی و شاید هم غیر قابل تکرار برای متقاضیان مسکن محسوب می شود چرا که در طول سال های گذشته، این میزان نوسان قیمت فقط طی یک یا دو ماه اتفاق می افتاد و در حقیقت شتاب رشد قیمت مسکن به یک دهم چند سال قبل رسیده است.

کارشناسان مسکن می گویند: هم اکنون یعنی در تیر ماه، رکود و روند کاهش قیمت مسکن وارد بیست و پنجمین ماه خود شده و این طولانی شدن روند کاهشی، خود در نقش اهرم مقابل حرکات تحریک کننده قیمت، قرار گرفته است به این معنی که در حال حاضر خریداران سرمایه ای کاملا از صحنه معاملات بیرون آمده اند و حجم ناچیز خرید آپارتمان، فقط توسط مصرف کننده ها انجام می شود بنابراین زمینه ای برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد.

پیش بینی می شود قیمت مسکن در ماه های آتی به ثبات برسد. از ابتدای سال ٩٤ تا پایان خرداد ماه، قیمت مسکن ٣ درصد ارزان شده است. در این سه ماه، کمتر از ١٥ هزار واحد مسکونی در تهران فروخته شد.

در این میان، حجم معاملات در مناطق گران قیمت شهر یعنی مناطق یک و دو و سه، ١١ درصد کاهش پیدا کرد و همین اتفاق باعث شد میانگین قیمت مسکن در بهار که ترکیب وزنی قیمت مناطق ٢٢ گانه است، کاهش پیدا کند.

منبع: ایران فایل

تعداد بازدید: 791 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING