RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 16:10   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26463صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 10 تیر 1394 - 13:08
دخالت نظامی قریب الوقوع ترکیه و اردن در سوریه
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:



نیروهای ترکیه و اردن در مرز سوریه مستقر شده‌اند و آماده تجاوز نظامی به این کشور هستند.
به گزارش ادیان نیوز، نیروهای نظامی ترکیه و اردن برای نخستین بار امروز اعلام کردند در مرز سوریه مستقر شده‌اند و آماده ورود به خاک این کشور هستند. این دو کشور نقش مهمی در تجهیز و آموزش نیروهای مخالف "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، ایفا کردند و طرح ایجاد منطقه حائل را در این کشور دنبال می‌کنند.

ترکیه 18 هزار نیروی نظامی در مرز شمالی سوریه مستقر کرده و جنگنده‌های خود را برای اعمال احتمالی منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور به حالت آماده‌باش درآورده است. منابع خبری همچنین از آماده‌باش نیروهای نظامی اردن در خط مرزی جنوب سوریه خبر داده‌اند. اردن و رژیم صهیونیستی نیز آماده هستند در صورت بروز شرایط ویژه، منطقه پرواز ممنوع در این قسمت از سوریه اعمال کنند.

این اقدامات موجب شد "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه بار دیگر بر حمایت قاطع کشورش از دولت قانونی "بشار اسد" تاکید کند. "پوتین" روز گذشته در کاخ کرملین میزبان "ولید المعلم،" وزیر امور خارجه سوریه، بود و به وی اعلام کرد سیاست مسکو بر پایه حمایت از "بشار اسد" استوار است. اگر هر نیروی خارجی قصد دخالت نظامی در سوریه را داشته باشد، روسیه هم ساکت نمی‌نشیند.

"مارک تونر،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مدعی شد مقامات این کشور اطلاعات عینی درباره برنامه‌های ترکیه و اردن برای مداخله نظامی در سوریه در دست ندارند.

وی در این باره گفت: به صراحت بگویم ، همه آنچه ما دیده‌ایم، گزارش رسانه‌ها بوده است. بنابراین هیچ سند و مدرک عینی وجود ندارد که درباره برنامه‌های ترکیه و اردن به آن استناد کنیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران
 

تعداد بازدید: 960 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING