جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:05   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26474صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 10 تیر 1394 - 16:57
راه‌اندازی مدارس طبیعت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

راه‌اندازی مدارس طبیعت
دولت بهار: مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، از آموزش محیط زیستی 8000 معلم در جریان طرح «معلمین مروج» توسط این سازمان خبر داد.
 

به گزارش دولت بهار، محمد درویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به اینکه منشور مدارس جم (مدارس جامع محیط زیست) را آماده کرده‌ایم و دو هفته پیش طی یک کارگاه دو روزه با حضور نمایندگان 31 استان کشور و نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش در همدان آن را ارائه کردیم، گفت: فردا جلسه‌ای با معاونان وزیر آموزش و پرورش داریم و بند به بند تفاهم‌نامه‌ای که با این وزارتخانه داریم را مرور می‌کنیم تا ببینیم چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی باقی مانده است.

 

وی افزود: 23 تیرماه نیز وزیرآموزش و پرورش در سازمان محیط زیست جلسه‌ای با خانم ابتکار خواهند داشت و در آن روز رسما بحث مدارس جم در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

 

راه اندازی مدارس جم در همه استان‌ها

 

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، با بیان اینکه برنامه ما این است که در سال تحصیلی 95-94 ، 60 مدرسه جم را در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی اول در همه استان‌های کشور راه اندازی کنیم که سی مدرسه دخترانه و سی مدرسه پسرانه باشد، گفت: اگرچه برنامه‌ مدرسه جم برای سال 95- 94، مختص دانش آموزان 6 تا 9 سال است، اما سعی داریم مدارس جم و آموزش‌های محیط زیستی را بتدریج تا مقطع دیپلم گسترش دهیم. در آموزش این دانش آموزان نیز براساس روش مدرسه طبیعت عمل می‌کنیم و آنها دست کم هفته‌ای نیمروز به طبیعت می‌روند و تجربه لمس از نزدیک طبیعت را خواهند داشت.

 

آموزش 8000 معلم مروج محیط زیست

 

درویش با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برنامه تربیت 56 هزار معلم آموزش و پرورش را در حوزه محیط زیست دارد، گفت: در سال گذشته طی اجرای طرح "معلمین مروج" موفق به آموزش 8000 معلم شدیم، که در جریان این آموزش‌ها این افراد به مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست می‌روند و از نزدیک با وضعیت محیط زیست استان خود آشنا می‌شوند و کارشناسان و برخی سمن‌ها که صاحب تجربه هستند، آن‌ها را مورد تعلیم و آموزش قرار می‌دهند.

 

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم دانش آموزان با همه مولفه‌های طبیعت آشنا شوند، افزود: می‌خواهیم شرایطی پیش بیاید که دانش آموزان عاشق منابع طبیعی شوند و همانطور که با ارزش‌های اخلاقی و مفاهیمی مثل خداوند، پدر، مادر، عشق و محبت آشنا می‌شوند عاشق درخت، یوزپلنگ، آب، خاک و هم ... باشند.

 

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر مدارس جم، سعی در تجهیز یک سری مدارس با عنوان مدارس طبیعت دارد، گفت: دانش‌آموزان در این مدارس می‌توانند حیوانات را از نزدیک لمس کنند و خانه‌های گلی بسازند تا طبیعت را درک کنند و آن را بی‌واسطه ببینند.

 

تغییر35 عنوان از کتاب‌های درسی با محتوای محیط زیستی

 

درویش، در پایان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد سازمان حفاظت محیط‌ زیست با هیات مولفین کتاب‌های درسی آموزش و پرورش، گفت: سعی داریم برخی محتواهای محیط زیستی را به درس‌هایی مثل علوم اجتماعی،‌ تاریخ، جغرافیا و... اضافه کنیم و تا به حال نیز 35 عنوان از این کتاب‌ها را تغییر داده‌ایم.

تعداد بازدید: 1073 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING