سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:02   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26497صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 12 تیر 1394 - 18:52
اجرای قوانین ضدتروریسم و افراط گرایی در مدارس انگلیس
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


مسئولان انگلیسی تصمیم به اجرای برنامه های ضد افراط گرایی در مدارس این کشور گرفته اند .
به گزارش اسکای نیوز عربی ، وحشت از رشد تروریسم ، مسئولان انگلیسی را به اجرای برنامه های ضد افراط گرایی در مدارس واداشته است .
در حالی که برخی معتقدند اتخاذ این برنامه ها به منظور زیر نظر گرفتن و تجسس از دانش آموزان است ، مقامات انگلیسی می گویند اجرای تمهیدات یاد شده به منظور افزایش امنیت دانش آموزان است .
یکی از مسئولان مدارس انگلیس با بیان اینکه کودکان 5 سال از عمر خود را در دبستان ها و با آموزگاران می گذرانند ، گفت : ما برای شناخت بیشتر روحیه دانش آموزان اقدام به اجرای این برنامه ها در مدارس کرده ایم .
مسئولان انگلیسی با اشاره به اینکه اجرای قوانین مبارزه با افراط گرایی جزئی از برنامه های مربوط به سلامت دانش آموزان است ، تاکید می کنند :قوانین یادشده موجب حمایت دانش آموزان از تهدیدات فرآیند افراط گرایی می شود .
این مقامات با بیان اینکه مسئولان مدارس باید هرگونه تغییر در رفتار دانش آموزان را به دقت زیرنظر داشته باشند ، افزودند : هدف این برنامه دخالت در حریم خصوصی خانواده ها و شهروندان نیست اما باید اقداماتی فوری برای جلوگیری از تهدیدات فرآیند افراط گرایی اتخاذ شود .
دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه مدارس و دانشگاه ها باید در مبارزه با افکار برخاسته از تروریسم و افراط گرایی نقش داشته باشند ، گفت : تلاش برای مبارزه با تروریسم تنها به پلیس ، نیروهای امنیتی و دولت مربوط نیست و تمام جامعه باید در مواجهه با افراط گرایی سهیم باشند .
این اظهارات دیوید کامرون در حالی عنوان می شود که موضوع تروریسم و افراط گرایی طی ماه های گذشته بیش از هر زمان دیگری شهروندان انگلیسی را نگران ساخته و حوادث تروریستی که در روزهای اخیر در فرانسه و تونس رخ داد ، نیروهای امنیتی را به اتخاذ اقداماتی ویژه سوق داده است .
حال مسئولان انگلیسی امیدوارند با اجرای قوانین ضدتروریستی در مدارس از جذابیت افکار افراط گرایانه در نزد دانش آموزان بکاهند .

 

تعداد بازدید: 597 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی