RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 09:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26517صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 14 تیر 1394 - 10:38
مشکل دانش آموزان فاقد هویت اتباع خارجی حل شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

موج- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان فاقد هویت اتباع خارجی که برای ثبت نام در مدارس مشکل داشتند با رایزنی های که با سازمان های مربوط داشتیم این مشکل را مرتفع ساختیم
سید جواد حسینی در بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با حضور در غرفه خبرگزاری موج در گفت گو با خبرنگار موج عنوان کرد: از حدود یک ماه پیش فعالیت اسکان معلمان را آغاز کردیم و 400 مدرسه را جهت اسکان فرهنگیان آماده کرده که در همین راستا یک مرکز رایگان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی را در حاشیه مرکز فرهنگی رفاهی سجاد افتتاح کرده‌ایم.
وی افزود: در حال حاضر 13 مرکز رفاهی و تمامی مراکز درمانی و اردوگاه‌های آموزش و پرروش میزبان زائران معلم در طول تابستان است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که در سال تحصیلی که گذشت 60 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس خراسان رضوی داشتیم تصریح کرد : این اتباع در آموزش و پرورش استان ثبت‌ نام شدند که بیش از 40 هزار نفر از دانش آموزان مربوط به افغانستان، سپس عراقی و بخشی پاکستان و سایر افراد از سایر ملل هستند و تمام این افراد را ثبت‌نام کردیم جز یک گروه که فاقد هویت بودند.
وی با اشاره به این که منظور از فاقد هویت به این معنی نیست که دارای عدم شناسنامه بودند چرا که حتی دانش‌آموزان فاقد شناسنامه را هم ثبت‌نام کردیم خاطرنشان کرد: کسانی بودند که اثبات شده بود به عنوان مثال هندی هستند اما این ادعا را داشتند که ایرانی هستند که به این افراد فاقد هویت می‌گفتند اما مشکل این افراد مرتفع شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 30 درصد مدارس خراسان رضوی هوشمندسازی شده‌اند و به دنبال این هستیم که آرام آرام سایر مدارس را هوشمندسازی کنیم که در سال گذشته بیش از 90 درصد مدارس صاحب کتاب‌خانه شدند.
حسینی با بیان اینکه در بحث روند توزیع کتب درسی خراسان رضوی توانست رتبه نخست را به دست آورد گفت: با سامانه‌ای که طراحی شده بود توانستیم این کتب را راحت به دست دانش‌آموزان برسانیم که امسال هم قرار است از همین طرح تبعیت کنیم و برای سال تحصیلی جدید 15 میلیون جلد کتاب درسی توزیع می شود و به طور قطع تا 15 شهریور‌ این کتب به دست دانش‌آموزان می‌رسد.
مدیر‌کل آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد:در رابطه با بحث بهسازی مدارس هم‌اکنون این طرح در دستور کار است و کمیته‌ای تحت عنوان کمیته آماده سازی و بهسازی مدارس در پروژه مهر وجود دارد که در حال حاضر این کمیته تشکیل جلسه کرده است و تمام مدارس نیاز به بهسازی شناسایی شده‌اند و در تابستان با طرح هجرت سه و بسیج سازندگی و مدارس فنی‌حرفه‌ای با استفاده از خود دانش‌آموزان بهسازی صورت می‌گیرد.

تعداد بازدید: 750 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING