RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 03:54   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26532صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 15 تیر 1394 - 18:34
مدیر عامل مخابرات تهران: مخابرات نمی‌تواند تلگرام را مختل کند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

اختلال نقطه‌ای تلگرام همچنان در تهران ادامه دارد اما مدیران شرکت‌های اینترنتی حاضر به پذیرش این موضوع نیستند.
اختلالات تلگرام همچنان با گذشت چندین ماه، در سرویس بسیاری از شرکت‌های اینترنتی دیده می‌شود و تاکنون نیز کسی غیر از مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که صراحتا این مشکلات را بر گردن تلگرام انداخت، حاضر نشده درباره کیفیت متنوع این پیام‌رسان در سرویس‌ شرکت‌های داخل کشور اظهار نظر کند.
 
حال پای این اختلالات به سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات تهران نیز باز شده است به گونه‌ای که اگر به شکل عادی در برخی نقاط، درصدد برقراری ارتباط با سرور این پیام‌رسان باشید امکان این کار را ندارید اما در عین حال می‌توانید با راه‌اندازی یک وی‌پی‌اِن، به تلگرام دست یابید.
 
این تست عملی بیش از آنکه اختلال را گردن تلگرام بیاندازد، زاویه دید را به سمت سرویس شرکت‌های داخلی می‌برد و این فرضیه را در ذهن می‌سازد که شاید شرکت‌های اینترنتی عامل ایجاد این اختلال هستند.
با این حال، چنین موضوعی را از علیرضا صیدی -مدیر عامل مخابرات استان تهران- جویا شدیم و وی هم صراحتا ایجاد اختلال برای تلگرام را رد کرد و گفت: از منظر فنی قادر به انجام این کار نیستیم.
 
وی در پاسخ به احتمال مسدودسازی تلگرام و شبکه‌هایی از این دست برای کمک به درآمدهای مخابراتی گفت: دسترسی به این شبکه‌ها غالبا برای اپراتورهای موبایل ضرر و زیان به بار می‌آورند اما برای ما که رد بخش ثابت کار می‌کنیم حتی منفعت‌زا هم هستند زیرا کاربران برای تعامل با امثال تلگرام مجبور هستند حجم بیشتری اینترنت خریداری کنند.
 
مدیر عامل مخابرات تهران بار دیگر با تأکید بر اینکه از منظر فنی نمی‌توانیم به صورت نقطه‌ای اختلال در یک برنامه ایجاد کنیم، گفت: معمولا اعمال محدودیت و مسدودسازی در دسترسی برخی سایت‌ها و برنامه‌ها توسط مراجع مرتبط با این کار نظیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه صورت می‌گیرد و اپراتورهای ارتباطی فیکس و موبایل کاره‌ای نیستند.

 

تعداد بازدید: 705 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING