RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 04:50   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26536صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 16 تیر 1394 - 10:44
وزیر تاجیک:مدارس ترکیه در تاجیکستان با تغییر نام به کار خود ادامه می دهند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

دوشنبه – ایرنا – نورالدین سعید، وزیر معارف و علوم تاجیکستان اعلام کرد که رجب طییب اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه، برای بستن مدارس ترک در تاجیکستان درخواستی نداده و این مدارس می توانند با تغییر نام به فعالیت خود ادامه دهند.
[وزیر تاجیک:مدارس ترکیه در تاجیکستان با تغییر نام به کار خود ادامه می دهند]

وزیر معارف تاجیکستان امروز /دوشنبه/ در نشست مطبوعاتی در دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: هیچ درخواست و دستوری برای بستن مدارس ترکیه تاکنون وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: نام این مدارس تغییر یافته و از این به بعد با نام «مدارس دانش آموزان با لیاقت» به فعالیت خود ادامه می دهند و اگر آموزگاران ترک هم بخواهند، فعالیتشان را در این مدارس ادامه دهند، از آنها استفاده خواهیم کرد.

پیشتر وزارت معارف و علوم تاجیکستان از پایان زمان موافقتامه فعالیت مدارس ترکیه که با سرمایه گذاری و نظارت شرکت «شلاله» در تاجیکستان فعالیت می کنند، خبر داده بود.

این در حالی است که رسانه های تاجیکستان به تازگی گزارش داده بودند که در ملاقات معاونین وزرای خارجه دو کشور ترکیه و تاجیکستان که در شهر دوشنبه برگزار شد، موضوع تعیین تکلیف این مدارس مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس تصمیم وزرایی دوطرف مقرر شد از سال تحصیلی جدید، فعالیت این مدارس تمدید نشود.

طرف تاجیک در این ملاقات اعلام کرد که مجوز این مدارس که دولت ترکیه به صورت رسمی خواهان تعطیلی آنهاست به پایان رسیده و این مدارس از سال تحصیلی جاری زیر نظر وزارت معارف و علوم تاجیکستان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

شلاله دارای 6 مدرسه در شهرهای دوشنبه، قورغان تپه، تورسون زاده، کولاب و خجند بوده و مدرسه بین المللی دوشنبه نیز زیر نظر این موسسه فعالیت می کند.

شلاله و مدرسه های ترکیه که موسس آنها فتح الله گولن است و در تاجیکستان از آنها با عنوان لیتسه نام برده می شود، سالهاست با جذب دانش آموزان با استعداد و فراهم ساختن امکان آموزش و حمایت مادی و تحت پوشش قرار دادن آنها موجب تغییر نگاه مردم آسیای میانه و به ویژه تاجیک ها نسبت به ترکیه به شمار می روند.

شایان ذکر است، در حال حاضر مجتمع آموزشی امام جعفر صادق(ع) ایران نیز در تاجیکستان فعال بوده و مسئولین مربوطه در تلاشند تا مدرسه بین المللی مشترک ایران و تاجیکستان به نام رودکی را نیز در سال تحصیلی جاری راه اندازی کنند.

تعداد بازدید: 804 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING