RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 23:32   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26544صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 17 تیر 1394 - 06:55
امریکا در جنگ اطلاعات از روسیه شکست می خورد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

داره دفاع و امنیت ملی روسیه همراه با متخصصین مانیتور شبکه های اجتماعی به ثبت اطلاعت از خارج علیه روسیه و به ویژه شبه نظامیان و وزارت های دفاع مشغول هستند.

ابه گزارش منابع «اسپوتنیک» بیشتر حملات اطلاعاتی از وبلاگ های اوکراینی صورت می گیرد. به طور کل، این مدیران قصد دارند بفهمند که این اواخر قدرت دفاعی روسیه تا چه اندازه بیشتر شده است و اطلاعاتی راجع به مانورهای نظامی روسیه کسب کنند.

اداره مذکور توجه را بیشتر بر پایین بودن کیفیت مطالب و انتشار سریع آنها در فضای مجازی معطوف کرده است. در تمام این فعالیت ها یک برنامه سیستماتیک مشاهده می شود. از بین اطلاعات دست اولی که در وبلاگ های اوکراینی به بحث گذاشته می شود، یم توان به اخبار رادیو «آزادی» و سایر مطبوعات امریکا اشاره کرد.

دلیل این تعامل کاملا روشن است. شورای امنیت روسیه با تحلیل استراتژی امنیت ملی امریکا در ماه فوریه سال 2015 به این نتیجه رسیده است که این استراتژی بیشتر حال و هوای ضد روسی دارد. تحلیگران به این مساله توجه می کنند که در استراتژی مذکور، امریکا به امکانات استراتژیک روسیه توجه دارد و همچنین به متحدین و شرکای خود برای مقابله با سیاست های روسیه و از جمله جنگ اطلاعاتی کمک می کند.

ظاهرا، کار در این حوزه شدت می گیرد.

گردآوردن تعدادی از متخصصین سایبری برای کار در پنتاگون هیچ ارتباطی با مرزهای ملی ندارد. در این کادر، وبلاگ نویسان اوکراینی حضور دارند و نیروهای عملیات ویژه امریکا هزینه های زیادی می کنند. ژنرال واتِف اطمینان دارد که موفقیت ان کار در تدوین راهکارهای جدید و توسعه تعاملات متخصصین شبکه های اجتماعی است. این اطمینان ظاهرا از پشتوانه خوبی برخوردار است. به گزارش برخی منابع مستند، سال 2011 امریکا برنامه ای تحت عنوان «عملیات صدای واقعی» طراحی کرد که برای جنگ روانی با طرفداران القاعده و دیگر مخالفان ائتلاف در عراق بود. از همان زمان بودجه برنامه تا 200 میلیون دلار افزایش یافته است. می گویند که برنامه در پاکستان، افغانستان و خاورمیانه استفاده می شده است. و حال می خواهند که این برنامه را برای روسیه هم استفاده کنند. روشن است که تنها نقطه اداره برنامه مذکور در پایگاه نظامی امریکا در فلوریدا است و به صورت شبانه روزی کار می کند. در این محل بیش از 500 اپراتور حضور دارند و هر یک در حدود 100 نقطه دنیا را تحت کنترل دارند.

سطح کار اطلاعاتی اداره امنیت امریکا مورد تایید همه نیست. در گزارشی که برای شورای کنترل اخبار و اطلاعات تهیه شده می گویند که ایالات متحده امریکا در جنگ اطلاعاتی با روسیه ، داعش و دیگر دشمنانش شکست می خورد.

به این ترتیب، روسیه در کنار مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی، در اینده نزدیک مجبور به مقابله با حملات اطلاعاتی از جانب امریکا و ماهواره های آنها است. در این مرحله، پیش بینی سخت است و نمی توان گفت که جنگ چگونه پیش می رود. اما در دکترین نظامی جدید روسیه نوشته شده که جنگ اطلاعاتی یکی از تهدیدهای اصلی امنیت برای دولتهاست.
خواندن کامل متن: http://ir.sputniknews.com/persian.ruvr.ru/2015_04_04/283616592/

 

تعداد بازدید: 662 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING