RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:44   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26700صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیجمعه، 2 مرداد 1394 - 18:29
نرخ ناباروری زوج‌های ایرانی را ۲۰ درصد، اما متوسط نرخ ناباروری در دنیا را بین ۱۲ تا ۱۵ درصد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رییس پژوهشگاه ابن‌سینا، نرخ ناباروری در ایران را 20 درصد اعلام کرد و با بیان این که نرخ ناباروری در ایران بالاتر از میانگین جهانی است، نسبت به افزایش سهم مردان در نرخ ناباروری کشور به دلیل عوامل محیطی ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه قزوین، دکتر محمد مهدی آخوندی که به قزوین سفر کرده بود، طی دیدار با استاندار قزوین افزود: سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان‌ها در ایران است که داروهای این بیماری برای هر شخص در یک دوره درمانی حدود 200 میلیون تومان است و این در حالیست که فقط 20 درصد از بیماران با این داروها درمان می‌شوند.

وی افزود: پژوهشگاه ابن‌سینا در تهران در حال تحقیق بر روی داروهایی است که تا 90 درصد اثر بخشی در سرطان سینه دارند و هزینه‌های آن بسیار پایین‌تر از نمونه‌های مشابه است.

آخوندی اظهار کرد: مرکز پژوهشی ابن‌سینا دارای شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور است و با همکاری بخش خصوصی قرار است چند طرح ملی از جمله کارخانه تولید داروهای آنتی‌بادی ضد سرطان تاسیس شود.

رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا در ادامه گفت: اگر سازمان‌هایی چون جهاد دانشگاهی مبنای فعالیت‌های خود را تنها حمایت‌های دولتی قرار دهد، نمی‌تواند اقدامات چشمگیری انجام دهد درحالی که اگر فعالیت‌های علمی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود، نتیجه مطلوبی ارائه می‎‌شود.

وی تاکید کرد: سیاست فعلی وزرات بهداشت تولید داروهای داخلی است و خدمات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار حمایت‌های دولتی می‌تواند راهبرد مناسبی در امور درمانی کشور باشد.

آخوندی نرخ ناباروری زوج‌های ایرانی را 20 درصد اعلام کرد و افزود: متاسفانه این آمار بالایی است زیرا متوسط نرخ ناباروری در دنیا بین 12 تا 15 است.

وی یادآور شد:

تعداد بازدید: 720 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING