شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:02   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26753صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 9 مرداد 1394 - 18:31
ثبت‌نام بیش از ۱۰ میلیون دانش‌آموز در مدارس
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


دولت بهار: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۱۰ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۳ نفر از دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.
 

به گزارش دولت بهار، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: تا سوم مرداد 10 میلیون و 417 هزار و 33 نفر از دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 6 میلیون و 568 هزار و 108 نفر دانش‌آموز ابتدایی هستند.

وی ادامه داد: 2 میلیون و 347 هزار و 743 نفر دانش‌آموز متوسطه اول و یک میلیون و 401 هزار و 933 نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم ثبت‌نام کرده‌اند.

زرافشان افزود: 73 هزار و 84 نفر از دانش‌آموزان در دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌ و 26 هزار و 65 نفر نیز تا حال حاضر از دانش‌آموزان استثنایی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این آمار اعلام شده مربوط به دانش‌آموزانی است که اطلاعات آنها وارد سامانه سناد شده است؛ یعنی ثبت‌نام نهایی آنها انجام شده است و به این معنی نیست که دانش‌آموزان دیگر ثبت‌نام نکرده‌اند، بلکه ممکن است دانش‌آموزان به مدرسه مراجعه کرده و مرحله اول ثبت‌نام انجام شده باشد، اما اطلاعات آنها وارد سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان (سناد) نشده باشد.

وی با بیان اینکه امسال در دوره اول متوسطه پایه نهم اضافه شده و هر سه پایه این دوره تکمیل می‌شود، افزود: پیش‌بینی ما این است که یک میلیون و 30 هزار دانش‌آموز به دوره متوسطه اول اضافه شود و در مجموع دانش‌آموزان این دوره به حدود 3 میلیون و 80 هزار نفر برسد.

زرافشان با اشاره به اینکه در دوره دوم متوسطه پایه ورودی یعنی پایه دهم نخواهیم داشت، گفت: نزدیک به حدود یک میلیون دانش‌آموز ورودی ما به دوره متوسطه دوم کاهش پیدا خواهد کرد و جمعیت دانش‌آموزی به 2 میلیون و 400 هزار نفر خواهد رسید.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این تغییرات باعث شده است امسال پروژه مهر، پروژه ویژه باشد و سامان دادن این حجم تغییرات در مدارس و نیروی انسانی و آماده‌سازی همکاران برای مسئولیت‌های جدیدی که عهده‌دار می‌شود، مهم است.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه همکاری که در دوره دوم متوسطه تدریس می‌کرده است و حالا می‌خواهد به دوره اول بیاید باید آموزش‌های لازم را ببیند و این، علاوه بر دو پایه پنجم و نهم است که کتاب‌های آن جدیدالتألیف است و معلمان آنها نیز باید آموزش لازم را ببینند.

تعداد بازدید: 647 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی