پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 23:21   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26763صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 9 مرداد 1394 - 21:44
یک طلا ، 2 نقره و یک برنز ، از المپیاد شیمی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 

خبرگزاری آریا-تیم ملی دانش آموزی المپیاد شیمی کشورمان پس از کسب یک نشان طلا ، دو نقره و یک نشان برنز و با به دست آوردن عنوان پنجمی جهان از چهل و هفتمین المپیاد جهانی شیمی در آذربایجان،به کشور بازگشت.
به گزارش خبرگزاری آریا،سرپرست این تیم در حاشیه مراسم استقبال در فرودگاه امام خمینی (ره)با اشاره به اینکه بیش از 290 دانش آموز از 75 کشور در این المپیاد با یکدیگر رقابت کردند گفت: تیم ایران پس از کشورهای چین ،  روسیه ، رومانی ، آمریکا و چند کشور دیگر در رده پنجم جهان قرار گرفت.
چهل و هفتمین المپیاد جهانی شیمی از 29 تیر تا 7 مرداد در شهر باکو آذربایجان برگزار شد و در این مصاف علمی، کسری اثنی عشری از تهران، نشان طلا؛ آرمان آی از تهران و محسن صابری از مشهد ، نقره و نهال باقری از شهرستان ساری، برنز کسب کردند.
حسن ساعی دهقان معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان هم در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه تیم المپیاد شیمی ایران دو بار در سال های 1995 و 1996 توانست مقام نخست جهان را کسب کند، گفت: تلاش می کنیم با بهبود وضع آموزشی و برنامه ریزی های مناسب، رتبه ایران را در المپیاد سال های آینده این رشته بهبود بخشیم.

 

تعداد بازدید: 833 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی