RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:31   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26795صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیدوشنبه، 12 مرداد 1394 - 16:37
افغانستانی ها بدون مدرک اقامتی هم می توانند درس بخوانند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


 

قدس آنلاین: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه هیچ دانش آموز افغانستانی نباید از تحصیل بازبماند و پیرو مصوبات کمیته دائمی پناهندگان وزارت کشور و کمیته کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی، زمینه تحصیل دانش آموزان فاقد مدرک اقامتی در مدارس استان اصفهان فراهم شده است.

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، مهدی سلیمانی  با اشاره به اینکه ۸ آموزشگاه در استان به عنوان محل نوبت دهی به این دانش آموزان پیش بینی شده است، بیان داشت:در همین راستا روزهای 12 الی 16 مرداد ماه سال جاری برای پیش ثبت نام این دانش آموزان و بر اساس هماهنگی با سایر دستگاه ها مقرر شده است.
سلیمانی تأکید داشت: صدور معرفی نامه تحصیلی تنها برای فرزندان واجب التعلیم ۷ تا ۱۸ سال خانوارهای فاقد مدرک معتبر اقامتی صورت می گیرد و هیچ برنامه ای برای شناسایی و ثبت نام اتباع افغانستانی مجرد و یا خانواده های فاقد فرزند در سنین اعلام شده وجود ندارد.
وی تاکید داشت: این دانش آموز ضمن مراجعه به یکی از مراکز بهداشتی در سطح استان نسبت به انجام واکسیناسیون باید اقدام نماید که در زمان مراجعه به مراکز مشخص شده برگه تشخیص سلامت در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی ادامه دادند: طبق هماهنگی های انجام شده مجموعه ۲۴ دفتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی استان از ۱۸ الی ۳۱ مرداد ماه بر اساس نوبت دهی انجام شده و پس از دریافت گواهی سلامت مراکز بهداشتی نسبت به معرفی دانش آموز به ادارات آموزش و پرورش استان اقدام خواهند نمود تا پس از تعیین سطح و سنجش آمادگی تحصیلی در مدارس مشغول به تحصیل شوند.
قابل ذکر است مراکز مشخص شده در استان اصفهان شامل مدرسه شهید سقا دولتی واقع در خیابان زینبیه، بعد از حرم، خیابان آیت الله غفاری، کوچه طلاب، مدرسه افضل واقع در میدان لاله، پارک لاله است.
همچنین مراکز دیگر استان شامل مدرسه جمیل واقع در فلکه ارغوانیه، بلوار ارغوانیه، جنب پل هوایی عابر پیاده و مدرسه شهدای هسته ای ناحیه ۵ اصفهان واقع در خیابان امام خمینی (ره)، روبروی تابلو خانه اصفهان، کوچه لمجیر تعیین گردیده است.
در شهرستان کاشان هم مدرسه حضرت امام محمد باقر(ع) واقع در خیابان امام خمینی(ره)، روبروی آتش نشانی، خیابان خاتم الانبیاء (ص)، روبروی پارک شهید غدیرزاده و مدرسه علامه قطب راوندی، واقع در راوند، بعد از پل هوایی مقرر گردیده است.
در شهرستان نجف آباد هنرستان شهیداحمدی، واقع در خیابان شیخ، بهائی جنوبی،جنب مسجدامیرالمومنین (ع)، در شهرستان فلاورجان مدرسه شهید کاظمی واقع در روستای جوجیل برای نوبت دهی مشخص شده است.
قابل ذکر است ساعت نوبت دهی در این مراکز از ۸ صبح تا ساعت ۱۴ خواهد بود و نیازی به حضور دانش آموز نبوده و تنها حضور سرپرست خانوار و همراه داشتن ۳ قطعه عکس از دانش آموز و ۲ قطعه عکس از سرپرست الزامی است و برای نوبت دهی هزینه ای دریافت نخواهد شد.

 

تعداد بازدید: 756 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING