RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 12:51   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 26815صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 13 مرداد 1394 - 14:01
جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی + آدرس مراکز ثبت‌نام در تهران
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی + آدرس مراکز ثبت‌نام در تهران

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی استان تهران با اشاره به ادامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز تا پایان روز جمعه، مدارک مورد نیاز و جزئیاتی از روند ثبت‌نام را تشریح کرد.

به گزارش راسخون ، محسن نسج همدانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آغاز ثبت نام فرزندان اتباع غیرمجاز افغانستانی در مدارس کشورمان از روز دوشنبه، در تشریح جزئیاتی از این اقدام، اظهار کرد: اتباع حاضر در کشورمان به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم می‌شوند که اتباع غیرمجاز به‌واسطه حضور غیرقانونی‌شان در کشور، طبق قانون نمی‌بایست هیچ خدماتی به آن‌ها ارائه شود ولی از سال‌های پیش، اداره اتباع سعی کرده تا با دید انسانی به اتباع غیرمجاز افغانستانی، در حد توان خود خدماتی را به آن‌ها ارائه دهد.

 

مدیرکل اداره اتباع استان تهران با اشاره به حمایت همیشگی رهبر انقلاب از اتباع مظلوم افغانستان، گفت: ایشان همواره نگران وضعیت اتباع مظلوم افغانستان بودند که به‌دلیل شرایط خاص کشورشان، به ایران پناه آورده بودند و ایشان همواره این اظهار نگرانی را به‌خصوص درباره وضعیت تحصیلی فرزندان این اتباع اعلام می‌کردند.

 

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته ما در جریان نظر رهبری در خصوص لزوم پیشگیری از بازماندن اتباع افغانستان از تحصیل قرار گرفتیم و از این رو تدوین شیوه‌نامه و سیاست کلی هم‌راستا با این مطالبه رهبری را در دستور کار خود قرار دادیم و در اردیبهشت ماه امسال موفق به تدوین دستور العمل‌های لازم شدیم.

 

ثبت‌نام اولیه تا پایان روز جمعه ادامه دارد

نسج همدانی با بیان اینکه دستورالعمل ثبت‌نام فرزندان اتباع غیرمجاز افغانستان در مدارس کشور ابلاغ شده است، در تشریح چگونگی ثبت‌نام این دانش‌آموزان گفت: در استان تهران 7 پایگاه برای ثبت‌نام اولیه فرزندان این اتباع تجهیز شده که مختصات جغرافیایی آن نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی این اتباع در استان تهران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ثبت‌نام اولیه در این مراکز از روز دوشنبه آغاز شده است و تا پایان روز جمعه ادامه دارد، لذا همکاران ما در روز جمعه تا هر زمانی که مراجعان به این مراکز در این مراکز حاضر شوند، ثبت‌نام اولیه را انجام می‌دهند.

 

عکس سرپرست خانوار و فرزندان وی برای ثبت‌نام کافی است

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان تهران با بیان جزئیات مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام اولیه این دانش‌آموزان گفت: سرپرست‌های این خانوارها کافی است تا با به‌همراه داشتن عکس خود و فرزندانشان به این مراکز مراجعه کرده و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند.

نسج همدانی ادامه داد: ثبت‌نام در این مراکز در سه مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله اول، نوبت‌دهی به این اتباع در دفاتر کفالت انجام می‌شود؛ در نوبت دوم لازم است تا فرم‌های لازم برای این اتباع در دفاتر کفالت تکمیل شود و در مرحله سوم، دانش‌آموزان این اتباع غیرمجاز به مدارس و آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

 

ظرفیت 200هزارنفری برای دانش‌آموزان اتباع در استان تهران پیش‌بینی شده است

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان تهران در پاسخ به این سؤال "در تخمین‌های موجود، انتظار ثبت‌نام چه‌تعداد دانش‌آموز را در این طرح دارید؟" گفت: طبق برآوردهای انجام شده، حدود 100هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل میان اتباع غیرمجاز استان تهران وجود دارد ولی ما ظرفیتی معادل 200هزار نفر را پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

مدرک تحصیلی معتبر در ایران و افغانستان به این دانش‌آموزان اعطا می‌شود

نسج همدانی گفت: این دانش‌آموزان حتماً پس از گذراندن هر پایه تحصیلی، مدرک تحصیلی معتبر در ایران و افغانستان را دریافت خواهند کرد.

وی همچنین به اتباع غیرمجاز افغانستانی حاضر در ایران اطمینان داد که با توجه به دستورات بالادستی و همکاری پلیس در این طرح، به هیچ وجه نگران مراجعه به مراکز درنظر گرفته شده برای ثبت‌نام فرزندانشان نباشند.

 

آدرس مراکز ثبت‌نام اولیه

شماره مرکز نام مرکز آدرس
1 سلیمان خانی انتهای تهرانسر انتهای بلوار گلها
2 گل‌تپه جاده ورامین نرسیده به پلیس راه قرچک
3 باقرشهر شهر ری جاده قدیم ابتدای جاده قمصر جنب آتش‌نشانی
4 رودهن جاده رودهن به آبعلی روستای سادات‌محله دبیرستان میریعقوبی
5 رباط‌کریم بلوار امام خمینی خیابان فرمانداری
6 ورامین میدان بسیج پارک آزادگان
7 پاکدشت بلوار شهید قمی بلوار علی‌بن ابی‌طالب(ع) جنب بازار مبل خاوران

 

تعداد بازدید: 1725 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING