RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
جمعه، 29 دی 1396 - 14:16   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  🔴'افزایش پلکانی' حقوق کارمندان دولت


  📣📣 مدیر منابع انسانی واداری


  سوال :مدارس شبانه روزی آلمان


  برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه آزاد ممنوع شد


  🔵آیا امواج وای‌فای برای سلامتی انسان‌ ضرر دارد؟ آیا این امواج سرطان‌زاست؟


  سخن همکار: چگونگی محاسبه پاداش پایان خدمت کارکنان دولت


  کنفرانس ملی عمران و معماری در مدیریت شهری قرن 21


  ارزش فوق العاده شکست در فرهنگ ژاپن


  سخن همکار: چرخ اقتصادی زندگی بازنشستگان درحال توقف وپنچرشدن


  سخن همکار: کسر بیمه اجباری آتش سوزی ازحقوق معلمان


- اندازه متن: + -  کد خبر: 26971صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیپنجشنبه، 29 مرداد 1394 - 11:09
آیا میان ویژگی‌های شخصیتی مدیران سازمان‌ها با دستاوردهای مالی و تجاری سازمان رابطه‌ای برقرار است ؟
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

هاروارد بیزینس ریویو، مجله معتبر دنیای مدیریت، در شماره آوریل ۲۰۱۵ خود مقاله‌ای با نام «محاسبه بازده شخصیت» (Measuring the return on Character) را به چاپ رسانده است.

این مقاله در جستجوی پاسخ به این سوال بوده است که «آیا میان ویژگی‌های شخصیتی مدیران سازمان‌ها با دستاوردهای مالی و تجاری سازمان رابطه‌ای برقرار است ؟»

محققان برای دستیابی به پاسخ،‌ با بررسی بیش از ۵۰۰ صفت اخلاقی،‌۴ اصل اخلاقی اساسی را برگزیده‌اند:
صداقت (Integrity)،
مسئولیت (Responsibility) بخشندگی (Forgiveness) و دلسوزی (Compassion).

 این ۴ اصل در ۸۴ سازمان غیرانتفاعی امریکایی مورد پرسش قرار گرفته است، سازمان‌هایی که عملکرد تجاری آنها نیز مشخص بوده است.
نتیجه کاملا قابل توجه ‌و البته مقداری دور از انتظار بوده است:
سازمان‌هایی که در آن،‌ کارکنان احساس می‌کنند دارای «مدیرعاملی خیرخواه» هستند (مدیر عاملی که امتیاز بالایی در ۴ صفت فوق‌الذکر دارد) به طور محسوسی عملکرد بهتری نسبت به سازمان‌هایی دارند که مدیرعامل آن‌ها از دید کارکنان فردی «خودخواه» به شمار می‌رود.ء

نکته جالب اینجاست که معمولا این گونه مدیران از این ضعف شخصیتی خود،‌ آگاه نیستند! در همین پژوهش، ‌مدیرانی که از دید کارکنان خودخواه بوده‌اند، به خودشان امتیازات بسیار بالایی در این ۴ اصل داده‌اند در حالی که مدیران خیرخواه - با داشتن مقداری تواضع- به خودشان نمرات کمتری داده‌اند.

 

تعداد بازدید: 1503 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  🔴'افزایش پلکانی' حقوق کارمندان دولت


  برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه آزاد ممنوع شد


  سوال :مدارس شبانه روزی آلمان


  📣📣 مدیر منابع انسانی واداری


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: شغل پاره وقت ،تمام وقت برای دانشجویان ،کارمندان و... بادرامدی مناسب و مستمر