جمعه، 31 فروردین 1403 - 23:26   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27014صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 3 شهریور 1394 - 10:00
رشته ریاضی فیزیک ارزشمند اما در حال انقراض/ معلمان باید به عنوان قشر مرفه جامعه شناخته شوند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


رشته ریاضی فیزیک ارزشمند اما در حال انقراض/ معلمان باید به عنوان قشر مرفه جامعه شناخته شوند

خبرگزاری شبستان: مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز بخش سلامت کشور گفت: رشته ریاضی فیزیک، رشته ای ارزشمند، عالی و برای پیشرفت کشور ضروری است، اما اکنون این رشته در حال انقراض است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، دکتر عبدالرسول عمادی، مشاور وزیر و رئیس مرکز بخش سلامت آموزش و پرورش، ظهر امروز (دوم شهریور) در جلسه معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در بجنورد، از اقبال 60 درصدی دانش آموزان دوره دوم متوسطه به رشته تجربی خبر داد و افزود: متقاضی رشته های ریاضی فیزیک و انسانی اندک است، به طوری که در رشته ریاضی فیزیک فقط 12 درصد متقاضی داریم، درحالیکه رشته ریاضی فیزیک، ارزشمند و عالی برای کشور و لازمه پیشرفت است.

وی با استناد به حدیثی درباره ویژگی های تعلیم و تربیت، عنوان کرد: علم آموزی مستلزم وجود پنج شرط است که اگر این پنج مورد به درستی لحاظ شود، به بسیاری از بایسته های حوزه آموزش و پرورش دست خواهیم یافت.

وی داشتن سوال و پرسش زیاد را شرط نخست علم آموزی نام برد و افزود: نیاز به یادگیری را در فرزندانمان باید به تقاضا تبدیل کنیم، اکنون نظام های تعلیم و تربیت در دنیا کار می کنند که آنچه به دانش آموز و کودک آموزش داده می شود، خوشایند و مورد اقبالش باشد.

عمادی گفت: اشتغال تمام وقت برای یادگیری علم، شرط دیگر است و دانش آموزان باید تمام وقت را صرف یادگیری و تحصیل کنند نه اینکه در کلاس درس و هنگام علم آموزی از شبکه های اجتماعی گوشی همراه خود مانند وایبر، واتس آپ و تلگرام استفاده کنند.

وی عنوان کرد: درستکاری شرط دیگر تعلیم و تعلم است، هم چنین زانو زدن در مقابل صاحبان علم و خادم شدن در برابر معلم و بزرگداشت شأن معلم شرط چهارم و مهم علم آموزی به شمار می رود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلم اگر نتواند الگوی رفتار و اخلاق شاگردانش شود، نمی تواند چیزی به آنها بیاموزد، بنابراین اگر می خواهیم معلم هر روز منزلتش افزون شود باید معیشت زندگیش تامین باشد و مایه غبطه بقیه اقشار جامعه قرار گیرد.

عمادی عنوان کرد: زمانی می توان گفت، معلم الگوی دانش آموزانش خواهد شد که در پوشاک، مسکن، وسیله نقلیه و توان هزینه کرد زندگی اش، اتفاقات خوبی بیفتد و به عنوان قشر مرفه جامعه شناخته شود.

وی تصریح کرد: علم آموزی نیاز اولیه نیست، بنابراین اگر شاگردان رفع حوائج ضروری را از معلم نبینند به علم آموزی اقبالی نشان نخواهند داد.

وی شرط پنجم علم آموزی را متصل شدن به منبع فیض دانست و گفت: علم آموزی زمانی حاصل می شود که وصل به منبع فیض شویم و وجود مستقلی برای خود قائل نباشیم.

وی خراسان شمالی را سرشار از توانمندی های انسانی دانست و افزود: بسیاری از نظرات پیشرفته تعلیم و تربیت دنیا، در آموزه های ما وجود دارد، اما به درستی از آنها استفاده نمی کنیم و زیر خروارها خاک مانده اند.

وی با اشاره به سومین حضورش در دو سال اخیر به بجنورد، خطاب به مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد: درست است که مقطعی هفت سال مدیریت آموزش و پرورش بجنورد را عهده دار بودی اما این انتظار را از سمت مدیرکلی نداشته باش، چرا که سر دوسال برای بررسی روند امور دوباره به بجنورد خواهم آمد.

به گزارش خبرنگار ما در پایان این جلسه از زحمات دو ماهه سعیدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تقدیر و براتعلی حاتمی که در کارنامه کاری خود هفت سال مدیریت آموزش و پرورش بجنورد را دارد، به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی معرفی شد.

پایان پیام/

تعداد بازدید: 1437 ، امتیاز کاربران: 1 (1 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
محمود
|    | 1394/6/8 - 21:23 |     0     0     |
جناب مشاور شما انگار در دنیای مجازی به سر می برید که معلم باید قشر مرفه باشد و..........
حال را بنگرید که هر کس و ناکسی معلم را به تمسخر گرفته اند !! برادر من نگاه مجلس ، نگاه رسانه ملی و نگاه هییت دولت به جامعه فرهنگی را بنگرید تا نگرش واقعی پیدا کنید!!

ناشناس
|    | 1394/6/5 - 22:32 |     0     0     |
علم اموزی یعنی گرسنگی کشیدن


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی