جمعه، 31 فروردین 1403 - 17:51   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27025صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیسه شنبه، 3 شهریور 1394 - 14:32
نیازی به وتوی رأی کنگره از سوی اوباما نیست
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رهبر اقلیت سنای آمریکا ضمن اعلام حمایت از توافق هسته ای با ایران ابراز امیدواری کرد با به حد نصاب نرسیدن شمار مخالفان برجام در کنگره، نیازی به وتوی اوباما نخواهد بود.
خبرگزاری مهر: «هری ام. رید» رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا در حمایت از توافق هسته ای با ایران پیش نویس طرحی درباره پرونده هسته ای ایران را تحویل نمایندگان داده است تا مانع اقدامات کنگره علیه اوباما شوند.

سناتور دموکرات ایالت نوادا گفته است تحریم های اقتصادی بهترین راه حل برای جلوگیری از اقدامات احتمالی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای خواهد بود. وی در یک گفتگوی تلفنی با روزنامه واشنگتن پست با بیان این مطلب افزود: من از تمام قدرت و اختیار خود برای جلوگیری از سنگ اندازیهای کنگره و پابرجایی توافق هسته ای با ایران استفاده می کنم.

هری رید بیست و هفتمین نماینده دموکرات مجلس سنا محسوب می شود که از توافق هسته ای با ایران حمایت کرده است. وی با اشاره به گفتگوهایش با سایر نماینده های دموکرات مجلس سنا خاطر نشان کرد به این توافق خوش بین است و امیدوار است کار به وتوی اوباما نکشد.

وی اظهار امیدواری کرد ۴۱ نماینده دموکرات از اوباما حمایت کنند که در آن صورت نیازی به وتوی رئیس جمهور در مقابل مخالفان کنگره نخواهد بود. رید یادآور شد با دنیس مک دانگ رئیس دفتر اوباما درباره جزئیات توافق و حوادث احتمالی آینده مذاکراتی داشته است.

این در حالی است که شکستن وتوی اوباما نیاز به این دارد که ۱۳ دموکرات به ۵۴ جمهوریخواه مخالف ملحق شوند. هری رید می گوید همچنان امیدوار است دست کم ۴۱ دموکرات از اوباما حمایت کنند که موجب رای نیاوردن مخالفت با توافق می شود و در آن صورت نیازی به وتوی رئیس جمهور نخواهد بود.

تعداد بازدید: 812 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی