RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 00:22   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27064صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 8 شهریور 1394 - 13:41
حل مشکل عینک در بیمه طلایی فرهنگیان
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل عینک در بیمه طلایی فرهنگیان حل شد، از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرانه مدارس خبر داد.
حل مشکل عینک در بیمه طلایی فرهنگیان

به گزارش بویرنیوز، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه آیین افتتاح مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید (ویژه اسکان همراهان و بیماران صعب‌العلاج فرهنگی) در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر کاربری دبیرستان دخترانه و ساخت این مرکز، اظهار داشت:‌آخرین آمار این مرکز آموزشی زیر ۲۰۰ دانش‌آموز داشته است که با توجه به اینکه مراکز اطراف قدرت پذیرش دانش‌آموزان این مدارس را داشته‌اند به این جمع بندی رسیدیم که این مرکز را تبدیل کاربری داده و به محل اسکان فرهنگیان و همراهان آنان که برای معالجه به تهران می‌آیند تبدیل کنیم که هیچ مشکلی برای دانش آموزانی که قبلاً در آن مدرسه تحصیل می‌کردند، به‌وجود نیاید.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص خدمات دندانپزشکی و عینک در بیمه طلایی، افزود: مشکل عینک حل شد و مشکل دندانپزشکی هم با توجه به توسعه مراکز دندانپزشکی درمانگاه های فرهنگیان و عقد قراردادهایی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی در جریان است، به دنبال آن هستیم و امیدواریم آن نیز حل شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در خصوص پذیرفته شدن بسته شماره ۲ بیمه طلایی یادآور شد: بله، همان بسته شماره ۲ به توافق رسید.

فانی درخصوص جذب نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش، گفت: ما بر حسب نیازمان عمل می‌کنیم. یعنی نیاز بر حسب رشته،جنسیت و موقعیت جغرافیایی و از قبل نیز این کار را انجام می‌دادیم و امسال نیز اگر نیاز داشته باشیم، عمل می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: همانطور که قانون مصوبه مجلس آمده، قید برحسب نیاز آموزش و پرورش است و ما بر حسب نیازمان اقدام می‌کنیم و در مناطق مختلف متفاوت است و آمار دقیقی ندارد.

وی درخصوص توزیع شیر مدارس، افزود: از اول مهرماه در دوره ابتدایی و متوسطه یک توزیع شیر را خواهیم داشت که با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود و با اولویت ۷۰ نوبت حرکت می‌کنیم و اگر اعتبارات بیشتری تخصیص دادند، آن را بیش‌تر می‌کنیم.

فانی با اشاره به هدف از ایجاد مرکز رفاهی ـ آموزشی توحید، افزود: وقتی همکاران فرهنگی به بیماری‌هایی دچار می‌شوند و در شهری که مشغول به کار هستند امکانات درمانی مناسبی وجود ندارد، راهی شهرهای بزرگ از جمله تهران،‌ تبریز، کرمان، مشهد و شیراز می‌شوند که این مراکز را فراهم کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز چهارمین مرکز افتتاح شد تا برای اسکان فرهنگیان و همراهان‌شان استفاده شود تا آنها از مراکز درمانی تهران استفاده کنند.

فانی درخصوص سرانه مدارس تصریح کرد: پیگیر هستیم؛ چراکه از محل درآمد گاز بوده است و امسال ۲۰۰ میلیارد تومان به موجب مصوبه مجلس برای سرانه مدارس از محل فروش گاز خانواده‌ها و مصارف داخلی تأمین می‌شود که به دنبال آن هستیم تا از طریق وزارت نفت و شرکت گاز این مبلغ را بگیریم.

وی درخصوص اینکه مصوبه مجلس در به‌کارگیری نیروهای بازنشسته را ممنوع کرده است آیا این کار برای آموزش و پرورش مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: نه ما مدیریت کرده‌ایم و برنامه ریزی خودمان را سامان داده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص ۳ زنگ انشاء، کتابخوانی و گفت‌وگو در مدارس خاطرنشان کرد: در مهر ۹۲ رئیس‌جمهور در آیین بازگشایی مدارس توصیه بر توسعه کتابخوانی، زنگ انشاء و گفت‌وگو داشتند و به موجب دستور وی و نیازهای واقعی که آموزش و پرورش در این مقوله دارد، اقداماتی صورت گرفته که از جمله سال گذشته کتابخانه مدارس را تجهیز کردیم و در مدارس ابتدایی نیز کتابخانه‌‌های کلاسی ایجاد کردیم که این سیاست امسال نیز ادامه پیدا می‌کند.

تعداد بازدید: 2817 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی