جمعه، 7 اردیبهشت 1403 - 01:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27084صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیچهارشنبه، 11 شهریور 1394 - 17:31
جنگ کوکاکولا با علم
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


جنگ کوکاکولا با علم
علیرضا طالب زاده
نوشابه های دارای شکر دشمن بشر هستند. این نوع نوشیدنی ها کالری بالایی دارند و حاوی مقادیر زیادی شکر هستند. مصرف کنندگان این نوع نوشابه ها وزنشان بالاتر از کسانی است که آنها را نمی نوشند.
مربیان و معلمان تلاش می کنند تا مصرف آنها را کاهش دهند و کوشش قانون گذاران وضع مالیات های سنگین بر آنهاست. کارشناسان رژیم غذایی بخوبی بر این نکته واقف هستند که مصرف کمتر کالری، از وعده های غذایی مدارس گرفته تا فست فودهای فروشگاه های زنجیره ای بهترین راه مبارزه با چاقی است.
اگر شما صاحب شرکتی هستید که سود سرشاری را از فروش نوشابه ها شکردار به جیب می زنید چه تدبیری اتخاذ می کنید؟
کوکاکولا و کارخانه های غذایی جوابی برای این سوال در آستین دارند.
آنها از تحقیقات و مطالعاتی که این حقیقیت را رد کند حمایت مالی می کنند. برای مثال شرکت کوکاکولا از گروهی حمایت مالی می کند که عقیده دارند نرمش و ورزش کلید واقعی برای دور ماندن از بالا رفتن وزن است.
عده ای از دانشمندان معروف تخصص و دانش خود را در اختیار این برنامه کوکاکولا قرار داده اند. بیشتر کارشناسان تغذیه خریدار این بحث ها نبوده و اهمیتی برای آنها قائل نیستند. این مساله مردم را در منگنه قرار می دهد. به عموم یاد داده اند که به علم گوش بسپارند. گذشته از اینها این علم است که گفته است شکر دشمن بشریت است. کوکاکولا با حمایت بی دریغ مالی تلاش دارد خلاف علم را به مردم نشان دهد.
افرادی که دارای سمت هایی در دانشگاه ها هستند با دریافت پول از کوکاکولا در حال انجام آزمایشات و تحقیقاتی هستند تا به نتایجی عکس آن چه علم می گوید دست یابند. آنها می گویند مشکل در عدم تحرک و نبود ورزش و نرمش است.
ورزش برای سلامتی بسیار مهم است. اما یک روش مطمئن و صدرصد برای کم کردن وزن و رهایی از آن نیست. به عبارت دیگر رژیم غذایی برای کنترل وزن مهم تر و اساسی تر است. کوکاکولا در حال سازماندهی کمپینی است تا با القای این که «ورزش حیاتی تر است» مردم را سردرگم کند.
یک کارشناس می گوید: «در اینجا برنامه کوکاکولا بسیار واضح است. این شرکت می خواهد به کارگیری این محققان علم را مبهم و پیچیده تر نشان دهد. به این ترتیب اذهان عمومی را از آن چه می خورند منحرف خواهد کرد.»
اینک زمان آغاز مبارزه بین طرفداران و متخصصانی است که به آنها پول داده شده است. با این حال بیشتر مردم وقتی احساس می کنند که دارند اضافه وزن پیدا می کنند، در رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و با دقت بیشتری آن را کنترل خواهند کرد.
منبع: روزنامه نیویورک تایمز، 9 آگوست 2015

talebov@yahoo.com

تعداد بازدید: 770 ، امتیاز کاربران: 10 (3 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی