RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 01:31   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27142صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 18 شهریور 1394 - 11:53
15 دلیل ترک شغل کارکنان در صنعت نفت کشور
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

15 دلیل ترک شغل کارکنان در صنعت نفت کشور

 

متوسط هزینه ترک شغل هر کارمند تقریبا برابر با حقوق یک سال وی می باشد.  لذا با شناخت عوامل موثر بر ترک شغل کارکنان می توان کارایی سیستم های منابع انسانی را افزایش داد. بر این اساس به منظور شناخت دلایل ترک شغل  کارکنان در سازمان های ایرانی برای اولین بار پژوهشی هماهنگ و یکپارچه بوسیله سایت دیده بان کسب و کار اجرا شد و پرسشنامه ای با 44 سوال با مقیاس 5 گزینه ای لیکرت بر مبنای گزارش های مراجع معتبر مانند گالوپ، فوربس، ساراتوگا طراحی شد. در ادامه حدود 3500 پرسشنامه از افرادی که در صنایع مختلف ترک شغل داشته اند گردآوری شد. در گام بعد پس از پالایش، پرسشنامه ها در صنایع مختلف دسته بندی شدند، که به مرور نتایج آنها منتشر خواهد شد. 

یکی حوزه های مورد بررسی صنعت نفت کشور می باشد. این صنعت شامل شرکت های پیمانکاری، تولیدی و خدماتی دولتی و خصوصی در حوزه های اکتشاف و بهره برداری، گاز و پتروشیمی می باشند. شناخت عوامل ترک شغل در این صنعت می تواند به بهسازی روش های منابع انسانی و کاهش ترک شغل کمک کند.

بررسی دلایل ترک شغل در این صنعت نشان داد که کارکنان به ترتیب به دلایل  1) محدودیت فرصت های رشد و ارتقاء 2) ارزیابی عملکرد سلیقه ای و ناعادلانه3) بی توجهی و عدم قدردانی از کار  ترک خدمت کرده اند.

 

مقایسه دلایل ترک شغل افراد دارای سابقه کار مختلف

بررسی دلایل ترک شغل در سه گروه با سابقه کار کمتر از 10/ بین 11 تا 20/ بالای 20 بیانگر تفاوت دیدگاه افراد این سه گروه است. برای مثال مهمترین دلیل ترک شغل افراد کم سابقه محدودیت فرصت های رشد و ارتقاء است در حالیکه افراد با سابقه(بالای 20 سال) عدم استفاده از مهارت ها و توانایی ها را مهمترین دلیل ترک خدمت می دانند. جدول زیر مهمترین دلایل ترک شغل این سه گروه را نشان می دهد.

نتایج این تحقیق صرفاٌ با هدف اطلاع رسانی به مدیران منابع انسانی و کمک به کاهش عوامل ترک خدمت کارکنان منتشر شده است. بدیهی است نتایج این تحقیق نافی تحقیقات دیگر ترک شغل بر مبنای شاخص های دیگر نیست.

دکتر علی داوری، مدیر سابت دیده بان کسب و کار و عضو هیات علمی دانشگاه تهران

تعداد بازدید: 3069 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی