شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 03:33   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


- اندازه متن: + -  کد خبر: 27192صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 23 شهریور 1394 - 13:19
استاندارهای طلایی منابع انسانی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

استاندارهای طلایی منابع انسانی
موسسات گالوپ  و مکنزی استاندارهای طلایی منابع انسانی را رونمایی میکنند.

AAEAAQAAAAAAAALvAAAAJDAyNWNkMjViLTNjZmEtNDFiYy04NDY3LTE0MmI4YzE1M2RiNA

گالوپ و مکنزی مبتکر بسیاری از ابتکارات سازمانی هستند. هدف آنها ایجاد جامع ترین تحلیل در مورد موضوع اقتصاد رفتاری برای سازمانهاست. این مفهوم را میتوان به عنوان نقش نیروی انسانی در درآمد نهایی سازمانها ترجمه کرد.

گالوپ، شرکتی  با قابلیت های تحلیلی فراوان، در حوزه اشتیاق کارمندان و نیروی انسانی پیشتاز است، همچنین مکنزی شرکت مشاوره مدیریت، یکی از بهترین مشاوران سازمانی در حوزه سلامت و استراتژی سازمانی است. ترکیب  توانمندیهای این دو شرکت میتواند منجر به نتایج بسیار مثبتی برای کمپانی های بزرگ، دولتها و همه شرکتهای کوچک و بزرگ دیگر باشد.

هدف ما تسهیم یافته هایی است که میتواند جهان را تغییر دهد. این یافته ها اثری بزرگ بر اقتصاد جهان و توسعه فرصت های شغلی عالی خواهد داشت. فرصت های شغلی مناسب و رشد برای طبقه متوسط در سطح جهان، مهمترین پارامترهای اثرگذار بر توسعه انسان، ثبات و رفاه عمومی است.

تولید ناخالص ملی در سطح جهان در حال افول است. این موضوع بدین معناست که در سرتاسر جهان تولید و تجارت به آن اندازه انجام نمیشود که بتواند نیازهای غذا و مسکن برای جمعیت در حال رشد جهان را پوشش دهد. همچنین برای توسعه زیر ساخت ها، ایجاد فرصت های شغلی مناسب، مراقبت های بهداشتی کافی و مانند آن منابع مالی کافی وجود ندارد. رفاه عمومی در سطح جهان نیز در حال کاهش است. ماموریت ما حل این مسایل و کمک به اقتصاد جهان برای حرکت در مسیر صحیح است.

جمع بندی گالوپ از این وضعیت این است که اقتصاد جهان باید با تلاش و حرکت 10 میلیون رهبری که در سرتاسر جهان شرکتهایشان را اداره میکنند تغییر کند. آنها باید شرکتهایشان را نه تنها بهتر بلکه کاملا متفاوت اداره کنند. تاکنون سازمانهای زیادی تلاش نموده اند تا با روشهای مختلف مانند شش سیگما و مدیریت چابک فرآیندهایشان را بهبود بخشند و از اینرو چابک تر و کارارتر شده اند. کاری که آنها نکرده اند و از همه این اقدامات مهمتر است جلب اشتیاق نیروی کار است.

در حقیقت اکنون در سرتاسر جهان بحران فرهنگ سازمانی وجود دارد. گالوپ پی برده است که فقط 13 درصد از 1.3 میلیارد نیروی انسانی تمام وقت جهان مشتاق انجام شغل هایشان هستند. تصور کنید که شرکتها و موسسات با دوبرابر کردن این عدد میتوانند چه تغییری در درآمد و رشد سالیانه خود ایجاد کنند؟ و این تغییر چه تاثیری بر رشد درآمد خالص ملی و توسعه فرصت های شغلی عالی خواهد داشت؟

از سوی دیگر تحقیقات مکنزی نشان میدهد که سازمانهای سالم تر نزدیک سه برابر سایر سازمانها درآمدزا هستند.

مشارکت مهمترین شرکتهای نوآور علوم سازمانی( گالوپ و مکنزی) منجر به ایجاد اولین استاندار جهانی در مورد اشتیاق کارمندان و سلامت سازمانی خواهد شد. بنابراین روسای سازمانها از هر نوع و اندازه ای خواهند توانست از موفقیت دیگران بیاموزند. یک  داشبورد صحیح با مجموعه ای از سنجه های مشخص که بتواند به شرکتها برای تغییر خودشان کمک کند.

فعالیت های کلیدی این نوآوری شامل موارد زیر خواهد بود:

ایجاد بستری برای یک تحقیق مشترک: این همکاری مشترک شامل بهره برداری از تحقیقات 80 ساله موسسه گالوپ در مورد اشتیاق کارمندان، نخبگان و مدیریت در کنار شاخص های سلامت سازمانی  بیش از 900 شرکت مشتری مجموعه مکنزی خواهد بود.

ایجاد یک بورد مشاوره جهانی: ایجاد یک بورد تخصصی که به همه شرکتها در سرتاسر جهان ارایه خواهد شد. مدیران و رهبران  عضو، پتانسیل بهبود مستمر در چگونگی مدیریت و توسعه نیروی انسانی خود را خواهند داشت.

برگزاری جلسات هماهنگی منطقه ای: جلسات مسئولان در طی سال 2015 و 2016 در برخی شهرهای بزرگ جهان مانند نیویورک، لندن و سنگاپور برگزار میشود تا اعضای بورد تخصصی و مجریان کلیدی هر صنعت معرفی هستند.

کریس گاگنون، یکی از شرکای مکنزی و مدیر گروه تحلیل سازمانهای مکنزی میگوید.” در مورد عملکرد سازمانها، کمبود اطلاعاتی وجود ندارد. مشکل بزرگ این است که هیچ شرکتی به تنهایی نمیتواند این حجم اطلاعات را به تصویر کامل و جامعی از سلامت سازمانی تبدیل کند. مشارکت شرکتهای پیشرو جهان در حوزه اطلاعات و دانش به این معناست ک اکنون میتوانیم با مشارکت یکدیگر این تصویر نهایی را مشاهده کنیم.”

گالوپ از مشارکت در این تحقیق و همکاری با مکنزی بسیار خوشنود و مفتخر است. این مسئولیت برای ما بسیار جدی است. همه شرکتهای جهان نیاز دارند که بسیار بهتر از اکنون مدیریت و رهبری شوند. هدف ما این است که بر اقتصاد جهانی اثری بزرگ داشته باشیم.

***

https://www.linkedin.com/pulse/gallup-mckinsey-announce-new-global-gold-standards-jim-clifton?trk=hp-feed-article-title-share

 

تعداد بازدید: 2588 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی