RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    آموزشی خارجی    اجتماعی، سیاسی    گیشه روزنامه    مقالات    بخشنامه ها    خدمات    برگزیدگان    کاریابی  
دوشنبه، 8 خرداد 1396 - 23:39   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  شما چه کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟


  نامه مهم سیدحسن خمینی به رییس جمهور: روند عزل رئیس دانشگاه آزاد قانونی نیست


  واکنش آموزش و پرورش به عکس خالکوبی مستهجن کتاب درسی پایه دهم


  «کاظم قاسمی» مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان شد


  بررسی جزئیات مدارک تحصیلی معلمان کشور


  تمدید تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تا پایان مرداد ماه / درخواست تمدید به دلیل گستردگی مفاسد موجود


  اجرای المپیاد درون مدرسه ای برای 5 میلیون دانش آموز در مدارس کشور


  تغییر ساعت شروع مدارس در بلاروس


  واکنش دو مسئول آموزش و پرورش به شایعه حذف درس قرآن از دبستان و پیش‌دبستانی با توجه به ۲۰۳۰/ صحت ندارد


  جواد لاریجانی: پخش ربنای شجریان خلاف موازین شرعی تلاوت است


- اندازه متن: + -  کد خبر: 27273صفحه نخست » تریبون آزادجمعه، 3 مهر 1394 - 17:56
دیدگاه های فرهنگیان در ارتباط با رتبه بندی
  
تعداد بازدید: 8669 ، امتیاز کاربران: 9.1 (12 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 56 نظر (فعال: 49 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 7)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
علی
|    | 1395/1/31 - 12:47 |     6     0     |
عزیزان درد زیاد است وقتی درتهران برای یک بیسواد دریک هفته دیپلم باهماهنگی اداره وپرداخت 4میلیون داده می شود کل فان چرامشکل معلمان رابگوید خود دیگر فان شده جالب است اداره ای که همان مدرک راخواسته خود بااگاهی به ریش همه ما می خندد وحکم میزند مانند مسکن وشهر سازی وظیفه شماتهرانیها کیست

ali
|    | 1395/5/2 - 14:21 |     0     0    
پاسخ: ممنوعیت ادامه تحصیل دانشجو معلمان و فرهنگیان
اعمال مدرک تحصیلی فقط یک مقطع بالاتر از زمان استخدام
بخشنامه 710/11 مورخ 17/6/94

کمپین اعتراض به منع ادامه تحصیل فرهنگیان
https://telegram.me/joinchat/BcEvdT4V4CzgciUR1i3org


محمد
|    | 1395/1/28 - 12:33 |     7     0     |
متاسفانه بدتر از فقر برای ما فرهنگیان، فرق با دیگر کارمندان است


رضائی
|    | 1395/1/16 - 12:20 |     5     0     |
باسلام واحترام..تکلیف اینجانب وهمکارانی نظیر بنده که در نیمه دوم سال 94شرایط اخذ رتبه عالی و...را داشتند ولی به دلایل نامعلومی رتبه استحقاقی آنها اعمال نشده است، تکلیفشان چیست.

حسن
|    | 1395/1/28 - 13:17 |     2     4    
پاسخ: چرا تفاوت تطبیق سال های گذشته ات را نگاه نمی کنی؟ که پنج یا شش برابر دیگران است و بعد از افزایش حقوق چند سال گذشته ی شما آن را کاهش نداده اند .من با 29 سال سابقه چهارده هزار تومان تفاوت تطبیق می گیرم یه نگاهی به حکم خود بنداز ببین چند می گیری ؟ این با اون در .

ناشناس
|    | 1395/1/10 - 14:43 |     8     0     |
در آموزش و پرورش تطبیق همان تبعیض است
معلمان همواره از کم لطفی ها و بی توجهی هایی که در دولت های مختلف در حق آموزش و پرورش شده است شاکی بوده اند و اعتقاد داشته اند این بی اعتنایی ها در دراز مدت عواقب وخیمی برای فرهنگ، اقتصاد، سیاست و حتی امنیت ما به دنبال خواهد داشت و معمولا گوش شنوایی نیز برای این اعتراض ها وجود نداشته است.

معلمان همیشه یکی از مصادیق این بی توجهی را تبعیض بین حقوق فرهنگیان و سایر حقوق بگیران دانسته اند و از مسئولین آموزش و پرورش خواستار تلاش برای رفع این تفاوت ها بوده اند.

بنده قصد ندارم به موضوع تکراری تبعیض بپردازم و علیرغم تلاش های چندین ساله ی صنفی در جهت دفاع از حقوق فرهنگیان اکنون اعتقاد دارم که ما معلمان به جای پرداختن به موضوع تبعیض که البته یک واقعیت تلخ می باشد اما متاسفانه اصرار بر بیان آن نه تنها منجربه رفع آن نشده است بلکه برخی واکنش های منفی و ناپخته ای را از طرف افرادی از سایر اقشار حقوق بگیر به همراه داشته است، بهتر است با استفاده از توانمندی های مختلف خود با طرح اهمیت آموزش و پرورش به عنوان یک نیاز اولیه ی انسان ها و پیش نیاز توسعه ی پایدار و تبیین عواقب بی توجهی به آن، موضوع سامان دهی و ارتقای سیستم آموزش کشور را به یک مطالبه ی بزرگ ملی تبدیل نماییم و مطمئن باشیم در صورت موفقیت در این زمینه مشکلات معیشتی ما نیز مرتفع خواهد شد.

اما موضوع مهم تری که می خواهم به آن بپردازم این است که در سال های اخیر به نظر می رسد تصمیم گیرندگان وزارت آموزش و پرورش که ما انتظار داشتیم در جهت رفع تبعیض های مذکور تلاش نمایند ،خود اصلا اعتقادی به اجرای عدالت ندارند چرا که به خصوص از شش سال گذشته تاکنون به بهانه های مختلف تبعیضاتی درون سازمانی را نیز در خصوص دریافت ها بنیان نهاده اند تا جایی که برخی از آن ها آنقدر با عقل سلیم ناسازگار است که این شائبه را به وجود می آورد که نکند خدای ناکرده دستی در کار است که بین نیروهای آموزش و پرورش تفرقه ایجاد نماید. البته ما چنین فکری نمی کنیم و از دست شیطان وسوسه گر به خدا پناه می بریم اما توجیه دیگری نیز برای آن نمی یابیم.

از سال ۸۸ تاکنون هرگاه صحبت از تطبیق در آموزش و پرورش شده است پیامد آن یک تبعیض فاحش بوده است به طوری که اکنون می توان گفت در آموزش و پرورش تطبیق معادل تبعیض است و هرگاه یکی از مسئولین از تطبیق صحبت می کند، دلمان می لرزد و منتظر عواقب ناگواری هستیم.

مواردی از این تطبیق ها به عنوان شاهد ادعا از این قرار است:

۱-هنگام اجرای قانون مدیریت بر خلاف روح حاکم بر قانون و فلسفه ی وجودی آن در یک مکانیزم نامعقول که شرح آن مفصل و از حوصله ی این یادداشت خارج است مبالغی به عنوان تفاوت تطبیق در احکام درج گردید که برخلاف آنچه در قانون پیش بینی شده بود و باید با افزایش منطقی حقوق، مستهلک می شد در احکام ثابت ماند تا امروز شاهدی بر ادعای ما و تفاوتی نا روا در دریافت ها باشد.

۲- در سال ۹۱ بندی به عنوان تفاوت تطبیق جدید در احکام حقوقی درج گردید که باعث تبعیضی آشکار گردید و بنده با قاطعیت می گویم که این موضوع سند محکمی در بی منطقی و بی مسئولیتی برخی از مسئولین و کارشناسان آموزش و پرورش در دولت قبلی و فعلی است و آمادگی اثبات ادعای خود را دارم.

۳- اما مصیبت بارتر از دو مورد قبلی اتفاق نامبارکی است اکه در سال جاری شاهد بودیم ، در سال ۹۴ بعد از اجرای طرح نامسمای رتبه بندی و افزوده شدن مبالغی به حقوق فرهنگیان از روز دوم مهرماه فرآیند معمول ارتقای رتبه ها متوقف گردید البته مدت ها امیدوار بودیم که مدتی پس از صدور احکام به اصطلاح رتبه بندی، این فرایند مجددا به اجرا درآید اما وقتی از قول معاونت محترم وزارت شنیدم که کاری که انجام شد رتبه بندی نبود و در واقع یک تطبیق بود و پس از این برای ارتقای رتبه باید مکانیسم جدیدی فراهم شود، ناخودآگاه با شنیدن کلمه ی تطبیق متوجه شدم که تبعیض جدیدی در احکام حقوقی رقم خورده است و شخصی که به جای اول مهرماه در روز دوم مهرماه حائز شرایط ارتقای رتبه گردیده است باید تا پایان خدمت بلکه تا پایان عمر تاوان این یک روز را بدهد.

مشکل اینجاست که متاسفانه ما تا جایی که تبعیض به ضرر خودمان نباشد اعتراض نمی کنیم بلکه گاهی به اعتراضات دیگر همکارانمان نیز خرده می گیریم و توجه نداریم که عدم حساسیت به بی عدالتی روزی دامنگیر ما نیز خواهد شد.

تاسف بارتر این که به نظر می رسد برای برخی مسئولین علاوه بر منطق، انصاف و عدالت موضوع دیگری نیزهنوز تعریف نشده است که همان پاسخگویی می باشد.

ناشناس
|    | 1394/12/25 - 14:49 |     6     0     |
چرا بازنشستگان مشمول رتبه بندی نمی شوند آیا پس از سی سال تدریس رتبه ی ما صفر است؟ ما دراین مملکت معلم نبوده ایم؟ آقای وزیر شما بازنشسته نمی شوید؟

بازنشسته93بی نام ونشان
|    | 1395/3/2 - 16:04 |     0     0    
پاسخ: سلام آقای ناشناس وزیر قبلابازنشسته شدندومجددا به کار مشغولند و درحال حاضر ارتقاء رتبه بندی را دریافت کرده و کبکش خروس می خواند کجای کاری ما هنوز منتظر پاداش هستیم شما رتبه بندی می خواهید ایکاش اصلا فرهنگی نمی شدم واقعا می گم ابتدای اشتغال در اداری دیگری پیشنهاد کار شد ولی بنده آموزش و پرورش را انتخاب کردم و از سگ پشیمان ترم البته به خودم می گم خدای ناکرده به فرهنگیان محترم توهین نشود الان می فهم که افراد که با من باهم سرکار رفتیم آنها در ادارات دیگر پاداش که گرفتن کلیه مطالباتشان را دریافت نمودن و من فرهنگی مرخصی هایم که پرداخت نشده پاداشم هم اندر خم یک کوچه است ببخشید

فرهنگی از سلماس
|    | 1394/12/21 - 19:07 |     6     0     |
باسلام واحترام آقای وزیرسال 94هم تمام شد ووعده های شما باز هم بدون کوچکترین تغییرات پا برجا ماندانشاءالله دیونات ما معلمان که مهمترین آنهاحق کارآموزی مدیران ومعاونان که سه سال پشت سرهم مانده وبازهم ماند وفقط یک سال حق کارآموزی معلمان راپرداخت نمودندوچون معلمان هر کدام به 20نفر دانش آموز سرکشی کرده اند ومامعاونان ومدیران هر تابستان حداقل دو باربه150نفر سرکشی کرده ایم به همین علت ادار ه آموزش سلماس می گوید مدیر ومعاون کارآموزی فعلاًحق شان نیست خوب این را ازاول به ما میگفتند وابلاغ نمی دادند وسرکشی هم نمی کردیم البته این کارشان خلاف مقررات کارآموزی است

ناصر
|    | 1394/12/9 - 11:57 |     3     0     |
با عرض سلام خدمت تمای فرهنگیان صبور کشورم
رتبه بندی شامل حال ما که ده سال سابقه کار و رتبه مقدماتی در بدترین شرایط آب و هوایی و ناامنی در استان سیستان و بلوچستان را داریم نشد و اکنون از بهمن ماه که شرایط ارتقاء به رتبه بالاتر یعنی رتبه پایه را داشتیم اعلام شد که بر حسب دستور مقام عالی وزارت فعلاً اعمال رتبه را نداشته و نداریم تا سال آینده .جناب آقای وزیر از خواب بیدار شوید.تا کی بی عدالتی را باید من معلم باید تحمل کنم.رتبه بندی حرفه ای پیشکش تون. حق ما را بدهند ارتقاء رتبه مان را اعمال کنند.از دست وزارت متبوع باید به چه کسی شاکی شد . چاره ای جزء پناه بردن به خداوند رحمان و رحیم که حامی ما معلمان هست نداریم.اجرکم عندلله


مجید
|    | 1394/12/1 - 18:59 |     3     0     |
رتبه بندی جدید اعمال می شود یانه ما با رتبه بندی جدید 120تومانازحقوقمان کم شد باید به کی بگیم

همکار
|    | 1394/11/19 - 00:07 |     7     0     |
با عرض سلام
اجرای طرح رتبه بندی حرفه ای باعث شده است که رتبه های عالی که قبلا اعمال می شد حذف شود رتبه عالی حرفه ای رو هم که نمی زنند. اخه ما به کی حرفمون رو بگیم که هم از رتبه بندی که قبلا اجرا می شد موندیم هم از این رتبه بندی حرفه ای . خیلی راحت هم آموزش و پرورش می گه که این دو طرح با هم تطبیق داده شده . این یک ظلم بزرگی است که یک تعدادی قبلا از امتیازات اون رتبه بندی بهره مند بشوند و الان خیلی راحت این حق رو کنار بگذارند. رتبه بندی حرفه ای رو هم که آقایان دلشون نمی خواد بزنند فقط دارند تبلیغاب همون یک باری رو که اجرا کردند و بعد از مهر ماه هم به خواب رفت دارند تبلیغ می کنند آخه کی می خواد به داد ما برسه.

دریا
|    | 1394/11/18 - 15:36 |     1     0     |
سلام خواهشا در مورد اینکه چرا از مهر 94 به بعد دیگه ارتقاء رتبه
های پایه،ارشد،خبره و عالی را برداشتند، مطلب بذارید. من آذر ما رتبه ارشد گرفتم بهمن ماه پس گرفتند.
لطفا پیگیر این موضوع باشید. به جای اینکه حق حقوقمون را بدهند آنچه که حقمان هست را هم می گیرند. آیا این انصافه؟؟

مهدی
|    | 1394/10/29 - 23:59 |     0     0     |
با سلام
چرا رتبه بندی فرهنگیان بعد از مهر ماه اجرا نمیشه، به مایی که الان باید رتبه عالی رو بگیریم چرا رتبه نمی دن؟ تو خراسان شمالی که این طور هس . اگه تو سایر استان ها اجرا میشه اگه همکاری می دونه اطلاع رسانی کنه .

محسن
|    | 1394/10/28 - 09:03 |     0     0     |
آقااین واقعاانصافه که زن شوهری که کارمندهستندشامل مرخصی 14 روزبشوندخانم کارمندکه یه سال میره مرخصی باحقوق .شوهرشم 14روزباحقوق میره صفاسیتی.انصاف گجاست اون کارمندبدبخت که خودش تنهاکارمنده وکسی رونداره تاروزهای اول بارداری مراقبش باشه چه گناهی کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چراازاول سال این مرخصی باشه حالا یه دفعه کنسل بشه؟؟؟؟

ناصر
|    | 1394/10/25 - 16:42 |     0     1     |
اینقدر در باره ی رتبه بندی اعتراض نکنید . قرار است در سال 95 مبالغ اضافه شده را حذف کنند و همان طرح رتبه بندی مد نظر آقای وزیر اسبق را اجرا کنند .حالا اگر رستم هم باشی نمی توانی از هفت خوان رتبه بندی سر بلند بیرون بیایی . دندت نرم ، چشمت ک...

فرهنگی
|    | 1394/10/19 - 20:31 |     7     0     |
دیگر از شغلی به نام فرهنگی ذر جامعه خجل زده ایم

بهرام
|    | 1394/10/19 - 00:51 |     1     0     |
سلام آقا وزیر. ما اصلا نخواستیم حقوقمون زیاد بشه. فقط از این همه وعده سرخرمن خسته شدیم. بابا مگه شما فرهنگی نیستی. چرا این همه دروغ تو روز روشن میگی? میگی معوقات فردا پرداخت میشه تا سه ماه دیگه نمیریزن. بابا حداقل سر حرفات وایسا. حیف از روحانی که شما توی کابینش هستی

فرهنگی از سلماس
|    | 1394/10/13 - 21:03 |     2     0     |
آقای وزیر ماکه از وعده های شما خسته شده ایم از خدا بترسید سه سال است حق کارآموزی ما رادرسلماس استان اذربایجانغربی پرداخت نکرده اید باز تا عید حتماٌ پرداخت خواهد شد؟؟؟؟؟؟

فرهنگی بی کس
|    | 1394/10/26 - 21:01 |     4     0    
پاسخ: سلام شما هم خسته نباشیدگذشته را زیا جدی نگیریدسه سال پشت سرهم حق کارآموزی چیزی نیست وزیر محترم ما گندم نمی کارد درخت می کاره یا بهتره بگم انسان پرورش می ده انشاالله در10ویا100سال حتماٌ پرداخت خواهد شد

مجید قربانی
|    | 1394/10/7 - 23:36 |     0     0     |
چرا یک آدم معمولی روبه پایین را هیچوقت وزیر آموزش و پرورش نمیکنند آیا ؟؟؟

عباس
|    | 1394/9/15 - 11:00 |     2     0     |
با سلام کسی از شما همکاران اطلاع داره چرا تصمیم گرفتن کسی ادامه تحصیل نده؟؟

ناشناس
|    | 1394/9/15 - 01:07 |     4     0     |
اندر عجایب اموزش و پرورش ما

در سال۹۱ به دنبال قطع حق بدی آب و هوا از احکام حقوقی فرهنگیان در بعضی استان ها مبلغی تحت عنوان بند «سایر» به حقوق ایشان اضافه گردیده اما فرهنگیانی که در سال ۹۱ در ماموریت خارج از کشور یا ماموریت تحصیلی و یا مرخصی بوده اند از این افزایش محروم گردیده اند و بنا بر قول اداره کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش این محرومیت تا پایان خدمت ادامه خواهد داشت .

البته اداره کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش دلیل این تبعیض آشکار را مصوبه ای در هیات وزیران می دانند که بنابر پیشنهاد وزارت اموزش و پرورش در دولت قبلی تصویب شده است و اداره حقوق و مزایای وزارت، اخیرا با صراحت اعلام نموده است که علیرغم تبعیض آمیز بودن این مصوبه، در وزارت آموزش و پرورش اراده ای برای پیگیری اصلاح آن وجود ندارد، گویا وزیر قبلی آموزش و پرورش نیز این افزایش را به آش نذری تشبیه نموده است که کسانی که موقع توزیع آن در منزل نبوده اند از این آش محروم مانده اند که البته ما گمان نمی کردیم در دولت جدید نیز چنین دیدگاهی وجود داشته باشد.

آنچه در این مقوله حائز اهمیت است این واقعیت می باشد که در اثر اجرای این قانون هم اکنون دو کارمند با شرایط کاری کاملا مشابه و سابقه و مدرک یکسان و دریک منطقه جغرافیایی حقوق متفاوتی دریافت میکنند و میزان این تفاوت بین هشتاد تا یکصد و هشتاد هزار تومان می باشد که این موضوع به وضوح خلاف عدالت می باشد و عقل و منطق حکم به اصلاح این رویه می نماید.

این که در یک روز مشخص طبق سلیقه ی مسئولی مبلغی ولو ناچیز به حقوق عده ای از پرسنل واجد شرایط یک ارگان اضافه شود و کسانی که دقیقا فردای آن روز واجد همان شرایط قرار گیرند مشمول آن افزایش واقع نشوند دقیقا مانند این است که ما به قید قرعه حقوق تعدادی را افزایش دهیم یا به قول آن مسئول محترم با اعتبارات دولتی مانند آش نذری رفتار کنیم. آیا قانون و شرع چنین اجازه ای به ما داده است؟

آیا این گونه رفتارها نمکی بر زخم های ناشی از تبعیض و بی عدالتی که سال هاست بر دل فرهنگیان نشسته نمی باشد؟

متاسفانه در سه سال گذشته در این خصوص مکاتبات متعددی با وزیر محترم آموزش و پرورش و معاون پشتیبانی وزارت صورت گرفته است که به هیچ کدام پاسخ قانع کننده ای داده نشده است و تنها پاسخ کارشناسان اداره حقوق و مزایای وزارت این بوده است که چون ما خودمان این اشتباه را مرتکب شده ایم اگر در پی اصلاح آن برآییم ،اقدامات گذشته ی ما زیر سوال می رود؟

امیدواریم مسئولین قدری انصاف به خرج دهند و به این روند تبعیض آمیز پایان دهند.

برای درک بهتر موضوع فرض کنید در یک اداره ی دولتی که با بودجه ی عمومی اداره می شود و پرسنل آن نیز حقوق مکفی نمی گیرند در یک روز گفته شده: از امروز مبلغی به حقوق پرسنل اضافه می کنیم اما این افزایش شامل کسانی که امروز در اداره حضور ندارند ، نمی شود وفرقی نمی کند که این افراد مرخصی باشند یا به ماموریت رفته باشند به هر حال این افراد تا پایان خدمت از این افزایش حقوق محرومند ،البته این کار ما قانونی است و مصوبه ی آن را خودمان از هیات وزیران گرفته ایم و تا ابد هم اگر کسی اعتراض کرد این مصوبه را مانند چماقی بر سرش می کوبیم تا دیگر نه حرفی از تبعیض بزند و نه به دنبال عدالت باشد. اسم این چماق کارآمد ما نیز مصوبه شماره ۹۶۶۸۹/ت۴۸۱۸۶ﻫ مورخه ۱۵/۵/۹۱ هیأت وزیران می باشد.ما هم هیچ گاه به دنبال تغییر یا تعمیم این مصوبه نیستیم چون سودی به حال ما ندارد.اصلا اگر بخواهیم تغییری در این چماق ایجاد کنیم ممکن است کاردانی سازندگان آن زیر سوال برود.اگر تا قیامت هم حقوق عده ای پایما ل شود بهتر از این است که ما بخواهیم به اشتباه خود اعتراف کنیم و خدای ناکرده به فکر جبران آن باشیم.و مطمئن باشید حتی اگر وزیر هم تغییر کند یا دولت جدیدی هم بیاید، ما هستیم و اجازه ی هیچ تغییر و اصلاحی نمی دهیم مگر بیکاریم به دنبال اصلاح این مصوبه باشیم البته اگر هم برخی از زیر مجموعه های ارگان ما جور دیگر ی عمل کنند کارشان غیر قانونی است اما ما دخالتی نمی کنیم حتی اگر یک استان هم قانونی عمل کند و عده ای را از حقوقشان محروم کند برای ما کافبست!!

آیا باور می کنید؟

باور کنید این اتفاق در آموزش و پرورش افتاده است!! و متاسفانه این اتفاق به دست مدعیان اصولگرایی رقم خورده است اما نه اصلاح طلبان به فکر اصلاح آن هستند و نه اعتدالیون به تعدیل آن اندیشیده اند !

عزیز
|    | 1394/10/25 - 19:58 |     4     1    
پاسخ: جانم عزیزم ، تو که در خارج از کشور حقوق آنچنانی گرفتی و خودت را بستی ، خجالت نمی کشی سایر هم می خوای . خوبه والا .

رضا
|    | 1394/9/13 - 19:53 |     6     0     |
با سلام
مشکل آموزش و پرورش داشتن وزیرانی است که وزارت برایشان در الویت است و هرچه از بالا بگویند فقط اطاعت امر میکنند مبادا این پست از دست برود.

ناشناس
|    | 1394/9/11 - 23:52 |     3     0     |
در این رتبه بندی فقط سابقه اثر داشت و مدرک هیچ گونه تاثیری نداشت

مهیار
|    | 1394/9/2 - 21:10 |     4     0     |
سلام من آبان شرایط ارتقاء به رتبه عالی را داشتم ولی ندادند کسی میدونه چرا رتبه عالی نمی دند؟

همکار
|    | 1394/9/3 - 14:49 |     1     0    
پاسخ: اگه کسی میدونه بگه ممنون میشیم.

ناشناس
|    | 1394/8/7 - 15:34 |     7     0     |
به نام خدای بی همتا
بالاخره بعد از کش وقوس فراوان و هیاهوی بسیار و وعده های پی در پی مسئولان، مبالغی با عنوان نامتناسب رتبه بندی به حقوق معلمان اضافه گردید ،این مبالغ اگرچه در حدی نبود که تبعیض فاحشی که بین دریافتی این قشر و سایر کارکنان دولت وجود دارد را برطرف نماید و هیچ تناسبی با حجم تبلیغات رسانه ای انجام شده نداشت ،اما به هر حال قدم کوچکی بود که باید برداشته می شد و جا دارد در این خصوص از مسئولانی که در این رابطه اهتمام داشتند تشکر نماییم.
البته آنچه انجام شد را نمی توان رتبه بندی جدیدی نامید و بر خلاف آنچه در شش ماه گذشته گفته می شد اصلا نیازی به تدوین و تصویب شاخص ها نبود ،چون قرار بر این بود که متناسب با همان شاخص ها و رتبه بندی هایی که سال ها پیش مقرر و اجرا شده بود مبالغی به حق شغل اضافه گردد و رتبه بندی جدیدی صورت نگرفت ، حال دلیل این که بارها گفته شده و می شود که معلمان رتبه بندی شدند و برآن اصرار می شود ،برای ما معلوم نیست!
اما آنچه که اکنون ذهن برخی از فرهنگیان را به خود مشغول نموده و آنها را شدیدا نگران نموده است ،موضوع دیگری است، متاسفانه بعد از صدور احکام جدید، از ابتدای مهرماه برای کسانی که در نیمه ی دوم سال واجد شرایط ارتقای رتبه می شوند ،فرآیند ارتقای رتبه متوقف گردیده است، و از آنجا که مسئولان امور اداری وزارت آموزش و پرورش در سال های اخیر ثابت نموده اند که اصولا برای موضوع عدالت اهمیتی قائل نمی باشند و نسبت به تضییع حقوق همکاران خود و تبعیض بین آنها نیز هیچ گونه حساسیتی ندارند،بیم آن می رود که با تغییر نسنجیده ی برخی رویه ها و ایجاد برخی موانع برای ارتقای رتبه ی فرهنگیان ،تبعیض جدیدی را رقم بزنند وبرتبعیضات فاحش و بی دلیل قبلی مورد جدیدی را بیفزایند.
نگرانی همکاران به این دلیل است که این گونه اقدامات در آموزش و پرورش مسبوق به سابقه می باشد که برای نمونه به دو مورد از آن اشاره می نماییم:
1- در سال 88 به دنبال اجرای ناقص قانون مدیریت خدمات کشوری ،بندی به عنوان تفاوت تطبیق در احکام کارگزینی درج گردید که طبق همین قانون قرار بر این بود که به تدریج با افزایش سالانه ی ضریب حقوقی ،مستهلک و حذف گردد ،اما بر خلاف انتظار این بند هنوز به میزان ثابت باقی مانده است و باعث تبعیضات فراوانی گردیده است. در اثر همین موضوع فردی که در ابتدای سال88 یا بعد از آن در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل گردیده است نسبت به کسی که در سال 87 در همین مقطع فارغ التحصیل شده و مدرک خود را ارائه نموده،الی الابد به میزان قابل توجهی حدود سه میلیون ریال دریافتی کمتری دارد که علت آن حذف حق همترازی برای سال 88و ثابت ماندن آن برای سال 87 می باشد.که البته حق همترازی فقط یکی از مواردی است که با عنوان تفاوت تطبیق ثابت مانده است و موارد مشابهی نیز وجود دارد که همگی ناعادلانه می باشد.
2-در سال 91 بند دیگری با عنوان بند سایر در احکام کارگزینی درج گردید که خود مصیبتی دیگر است ، این بند که بعد ها به آش نذری معروف شد باعث تفاوت هایی نابجا و ظالمانه در دریافتی ها گردید و متاسفانه در دولت جدید نیز هیچ اقدامی در خصوص اصلاح آن تاکنون صورت نگرفته است . و این در حالی است که تبعیض آمیز بودن آن برکسی پوشیده نیست و اصلاح آن نیز به آسانی و حتی بدون هزینه قابل انجام می باشد و فقط اندکی همت و تدبیر می طلبد. البته در خصوص این بند هر استانی به یک شیوه عمل نموده و این ناهماهنگی نیز برای مسئولان وزارتی اهمیتی ندارد .
با این تفاسیر امیدوارم این بار مسئولان محترم بیش از پیش درایت نشان داده و بنیان گزار بدعت و تبعیض جدیدی نگردند و برای رفع مشکلات و معضلات ایجاد شده در گذشته نیز چاره ای بیندیشند.


معلم دزد زده
|    | 1394/8/5 - 23:09 |     3     0     |
همکاران همه وزیر دارند ماهم ........داریم دزدی در روز روشن از پول معلم بیچاره که از گوشت سگ بر اینان حرام باشد سوالم اینه افزایش اعمال نشد چطور مالیات این افزایش را از ما گرفتین؟ از نظ شرعی مالیا ت بر پولی که همه اش را کسر کردند ایا ایراد داره یا نداره ؟

ناشناس
|    | 1394/8/5 - 01:44 |     4     0     |
اندر عجایب اموزش و پرورش ما

در سال۹۱ به دنبال قطع حق بدی آب و هوا از احکام حقوقی فرهنگیان در بعضی استان ها مبلغی تحت عنوان بند «سایر» به حقوق ایشان اضافه گردیده اما فرهنگیانی که در سال ۹۱ در ماموریت خارج از کشور یا ماموریت تحصیلی و یا مرخصی بوده اند از این افزایش محروم گردیده اند و بنا بر قول اداره کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش این محرومیت تا پایان خدمت ادامه خواهد داشت .

البته اداره کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش دلیل این تبعیض آشکار را مصوبه ای در هیات وزیران می دانند که بنابر پیشنهاد وزارت اموزش و پرورش در دولت قبلی تصویب شده است و اداره حقوق و مزایای وزارت، اخیرا با صراحت اعلام نموده است که علیرغم تبعیض آمیز بودن این مصوبه، در وزارت آموزش و پرورش اراده ای برای پیگیری اصلاح آن وجود ندارد، گویا وزیر قبلی آموزش و پرورش نیز این افزایش را به آش نذری تشبیه نموده است که کسانی که موقع توزیع آن در منزل نبوده اند از این آش محروم مانده اند که البته ما گمان نمی کردیم در دولت جدید نیز چنین دیدگاهی وجود داشته باشد.

آنچه در این مقوله حائز اهمیت است این واقعیت می باشد که در اثر اجرای این قانون هم اکنون دو کارمند با شرایط کاری کاملا مشابه و سابقه و مدرک یکسان و دریک منطقه جغرافیایی حقوق متفاوتی دریافت میکنند و میزان این تفاوت بین هشتاد تا یکصد و هشتاد هزار تومان می باشد که این موضوع به وضوح خلاف عدالت می باشد و عقل و منطق حکم به اصلاح این رویه می نماید.

این که در یک روز مشخص طبق سلیقه ی مسئولی مبلغی ولو ناچیز به حقوق عده ای از پرسنل واجد شرایط یک ارگان اضافه شود و کسانی که دقیقا فردای آن روز واجد همان شرایط قرار گیرند مشمول آن افزایش واقع نشوند دقیقا مانند این است که ما به قید قرعه حقوق تعدادی را افزایش دهیم یا به قول آن مسئول محترم با اعتبارات دولتی مانند آش نذری رفتار کنیم. آیا قانون و شرع چنین اجازه ای به ما داده است؟

آیا این گونه رفتارها نمکی بر زخم های ناشی از تبعیض و بی عدالتی که سال هاست بر دل فرهنگیان نشسته نمی باشد؟

متاسفانه در سه سال گذشته در این خصوص مکاتبات متعددی با وزیر محترم آموزش و پرورش و معاون پشتیبانی وزارت صورت گرفته است که به هیچ کدام پاسخ قانع کننده ای داده نشده است و تنها پاسخ کارشناسان اداره حقوق و مزایای وزارت این بوده است که چون ما خودمان این اشتباه را مرتکب شده ایم اگر در پی اصلاح آن برآییم ،اقدامات گذشته ی ما زیر سوال می رود؟

امیدواریم مسئولین قدری انصاف به خرج دهند و به این روند تبعیض آمیز پایان دهند.

برای درک بهتر موضوع فرض کنید در یک اداره ی دولتی که با بودجه ی عمومی اداره می شود و پرسنل آن نیز حقوق مکفی نمی گیرند در یک روز گفته شده: از امروز مبلغی به حقوق پرسنل اضافه می کنیم اما این افزایش شامل کسانی که امروز در اداره حضور ندارند ، نمی شود وفرقی نمی کند که این افراد مرخصی باشند یا به ماموریت رفته باشند به هر حال این افراد تا پایان خدمت از این افزایش حقوق محرومند ،البته این کار ما قانونی است و مصوبه ی آن را خودمان از هیات وزیران گرفته ایم و تا ابد هم اگر کسی اعتراض کرد این مصوبه را مانند چماقی بر سرش می کوبیم تا دیگر نه حرفی از تبعیض بزند و نه به دنبال عدالت باشد. اسم این چماق کارآمد ما نیز مصوبه شماره ۹۶۶۸۹/ت۴۸۱۸۶ﻫ مورخه ۱۵/۵/۹۱ هیأت وزیران می باشد.ما هم هیچ گاه به دنبال تغییر یا تعمیم این مصوبه نیستیم چون سودی به حال ما ندارد.اصلا اگر بخواهیم تغییری در این چماق ایجاد کنیم ممکن است کاردانی سازندگان آن زیر سوال برود.اگر تا قیامت هم حقوق عده ای پایما ل شود بهتر از این است که ما بخواهیم به اشتباه خود اعتراف کنیم و خدای ناکرده به فکر جبران آن باشیم.و مطمئن باشید حتی اگر وزیر هم تغییر کند یا دولت جدیدی هم بیاید، ما هستیم و اجازه ی هیچ تغییر و اصلاحی نمی دهیم مگر بیکاریم به دنبال اصلاح این مصوبه باشیم البته اگر هم برخی از زیر مجموعه های ارگان ما جور دیگر ی عمل کنند کارشان غیر قانونی است اما ما دخالتی نمی کنیم حتی اگر یک استان هم قانونی عمل کند و عده ای را از حقوقشان محروم کند برای ما کافبست!!

آیا باور می کنید؟

باور کنید این اتفاق در آموزش و پرورش افتاده است!! و متاسفانه این اتفاق به دست مدعیان اصولگرایی رقم خورده است اما نه اصلاح طلبان به فکر اصلاح آن هستند و نه اعتدالیون به تعدیل آن اندیشیده اند !

فرهنگی
|    | 1394/8/1 - 14:23 |     5     0     |
سلام خدمت تمام همکاران فرهنگی دیشب در اخبار دیدم آقای فانی درجواب خبرنگار گفت من از بخشنامه گرفتن 200000تومان از مدارس بابت فروشگاه مدارس اطلاعی ندارم ما فرهنگیان به نظر همکاران چه انتظاری دررابطه با رتبه بندی از وزیر داشته باشیم حتماً بی خبره واطلاعی ندارد .دلم به حالش سوخت.

ناشناس
|    | 1394/8/3 - 13:51 |     0     0    
پاسخ: منم معتقدم مسئولین بی قانون و ناعادل و و کسانی که فامیل بازی و همکلاسی بازی در میارن باید بروند جایشان را به افراد شایسته بدهند

علی
|    | 1394/7/22 - 15:52 |     4     0     |
با کم کردن پست و رسته های بسیار مهم که قدم کوچکی در بروز و پیشرفت آموزش و پرورش هستند مثل آزمایشگاه ، فناوری و بالا بردن تعداد دانش آموز برای پذیرش در بعضی جاها ، به خاطر افزایش رتبه بندی و جبران کمبود بودجه، بی توجهی بزرگی به فرهنگ و مبازه با تهاجم فرهنگی است .

علیرضا
|    | 1394/7/17 - 18:54 |     1     0     |
با سلام معاون دبیری که 5روز در هفتهسر کار است و تدریس هم دارد جرا فقط به حق شغل اضعفه شده وبه بندهای دیگر اضافه نشده ولی به معاون آموزگاران به بندهای دیگر افزایش جفوف تعلف گرفته

فرهنگی
|    | 1394/8/1 - 14:12 |     2     0    
پاسخ: سلام آقای علیرضا لطفاًبادقت بنویسید ما معلم هستیم حداقل باید غلط املائی نداشته باشیم

یک فرهنگی
|    | 1394/7/13 - 13:00 |     1     0     |
ما با ده سال سابقه کار در آموزش و پرورش با رتبه مقدماتی همچنان در انتظار رتبه بندی.عجب رتبه بندی با این همه تبلیغی که برای مبلغش شد الان شاهد افزایش شصت هزار تومنی هستیم

ناشناس
|    | 1394/10/4 - 18:57 |     0     0    
پاسخ: دوست عزیز منتظر بمان انشالله مهر 95

خدمتگزار
|    | 1394/7/6 - 21:09 |     1     2     |
رتبه بندی شامل خدمتگزاران نمیشه چون کارمند نیستند

ناشناس
|    | 1394/7/10 - 22:37 |     7     3    
پاسخ: من معتقدم وزیر آموزش و پرورش قبل از رتبه بندی به انتصابات فامیلی و همکلاسی اداره شهرستان طارم رسیدگی و پایان می داد

ناشناس
|    | 1394/7/5 - 22:05 |     7     1     |
با سلام
با رتبه بندی که قرار بود حداقل افزایش 150 هزار تومان باشد در عمل خیلی کمتر است و در مقطع پایه 82 هزار تومان شده است.
لطفا فقط دروغ نگویید

معلم
|    | 1394/7/5 - 11:18 |     0     0     |
با سلام تا تفکر بیسوادی و گرسنگی بر جامعه حاکم باشد اوضاع همین است . خانه از پایبست ویران است خواجه در نقش ایوان است

همکار فرهنگی
|    | 1394/7/4 - 22:45 |     6     0     |
امروز 4 مهر با یکی از کارمندان دولت که پیمانی بود ونزدیک سه سال سابقه داشت، واضطراب ضمن خدمت و تالیفات و شرکت در همایش ها و . . . و . . . را نداشت برخورد کردم واز حقوقش پرسیدم، گفت: یک میلیون و ششصد هزار تومان !!! حالا خودتان اندکی تفکر کنید آیا هیچ حرفی برای گفتن می ماند. والله نمی خواهد حقوق ما را زیاد کنند و وام پنج میلیونی و سفر آنتالیای کاذب بدهند و در بوق و کرنا کنند وهمه جا جار بزنند، همین قدر که حقوق ما را به اندازه دیگر کارمندان دولت بدهند ما راضی هستیم.

ناشناس
|    | 1394/7/4 - 19:51 |     6     0     |
تشکر میکنم از اقای وزیر با این همه لطفی که به فرهنگیان داشتن داستان جالبی بود شبیه جوک بود کلی خندیدیم تشکر

ناشناس
|    | 1394/7/4 - 08:01 |     37     0     |
تحقیر بیشتر معلمان را در پی داشت
وقتی افزایش حقوق صد وپنچاه هزارتومانی را در بوق وکرنا می کنند و در تمام رسانه های اختراع بشر اعلام می کنند که قرار است با اجرای این طرح اوضاع معیشتی فرهنگیان بهبود یابد آنوقت در عمل شاهد هستیم که این صد پنجاه هزار تومان معادل هیچ است با این اوضاع تورم وگرانی

معلمان اکنون این سوال برایشان مطرح است که اگر وزیری برای افزایش صد وپنجاه هزارتومان اینهمه تبلیغات به راه می اندازد پس چرا دیگر وزراء برای افزایش مبالغی بسیار بیشتر به حقوق کارمندانشان هیچ صحبتی وتبلیغی در صدا وسیما به راه نمی اندازند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عسگر میرزایی
|    | 1394/7/4 - 00:47 |     3     1     |
با سلام متاسفانه مسئولین آموزش وپرورش برخلاف سایر نهادها وسازمانها سعی می کنند راههای رابیابند که بتوانندحقوق ومزایا معلمان را از آنچه که تصویب شده است کمتر پرداخت نمایند

یک فرهنگی
|    | 1394/7/3 - 21:45 |     5     0     |
تا کی سیاه نمایی را ادامه می دهید حداقل کمی خدا ترس باشید

عبدالقادر
|    | 1394/7/3 - 21:28 |     0     0     |
به نظر رتبه بندی در کار نبود فقط طبق قانون خدمات مدیریت کشوری درصدی به حقوق ها اضافه کردند ومثلا می خواستند نشان دهند که به فکر فرهنگیان هستند اگر تاریخ تصویب را در بخشنامه نگاه کنید اردیبهشت ماه است ودر این مدت فقط تبلیغ کردند

امیر
|    | 1394/7/17 - 22:25 |     0     0    
پاسخ: یعنی ازاردیبهشت تاالان وزیرو دارودستش سودپول توجیبی مارومیخوردند؟شگفتااز نمادفرهنگ


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  

  پرداخت حقوق معلمان بر اساس احکام جدید !


  تجمع اعتراضی معلمان مقابل صندوق ذخیره فرهنگیان


  ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان رایگان است


  درخواست جمعی از کارکنان خدماتی و اداری از وزیر آموزش و پرورش


  جواد لاریجانی: پخش ربنای شجریان خلاف موازین شرعی تلاوت است


  حسن روحانی در صفحه اینستاگرام


  نگرانی از وضعیت جسمی اسماعیل عبدی


  آخرین جزییات ثبت درخواست فرهنگیان متقاضی نقل‌ و انتقال ! + لینک به سامانه


  همان‌طور که خودشان هم گفتند، مثل گاو شیرده [هستند]؛ شیرشان را میدوشند، وقتی‌که دیگر شیر نداشتند، ذبحشان میکنند.


  بررسی جزئیات مدارک تحصیلی معلمان کشور


 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس