سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 10:37   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27298صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیدوشنبه، 6 مهر 1394 - 03:05
هزاران مکزیکی در سالروز ناپدید شدن 43 دانش‌آموز این کشور تظاهرات کردند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رسانه بولیویایی «لوس تیمپوس» گزارش داد که هزاران مکزیکی در سالروز ناپدید شدن 43 دانش‌آموز این کشور تظاهرات کردند.
خبرگزاری فارس: هزاران مکزیکی در سالروز ناپدید شدن 43 دانش‌آموز این کشور تظاهرات کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «لوس تیمپوس»، هزاران نفر از مردم مکزیک روز گذشته به مناسب سالروز ناپدید شدن 43 دانش‌آموز مکزیکی مدرسه «آیوتسیناپا» واقع در استان «گررو» به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.

هزاران نفر از مردم مکزیک به همراه والدین 43 دانش‌آموز ناپدید شده مکزیکی درحالی که پوسترهایی منقوش به عکس دانش آموزان را حمل می‌گردند، در این تظاهرات حضور یافتند تا تسلی خاطر والدین دانش‌آموزان باشند.  

تظاهرات کنندگان مسیر بین ساختمان «لوس پینوس» مقر ریاست جمهوری مکزیک را تا کاخ «زوکالو» واقع در مرکز شهر «مکزیکو سیتی» (پایتخت مکزیک) طی کردند.

معترضین مکزیک در خیابان‌های این شهر شعار های از قبیل « عدالت، عدالت»،« آن‌ها را زنده از ما گرفتند، ما نیز آن‌ها را زنده می‌خواهیم» و « تازمانی که آیوتسی زنده است، نبرد ادامه دارد» را سر دادند.

علاوه بر این مردم فریاد می‌زدند که «نه بخششی درکار است نه ما فزرندانمان را فراموش می‌کنیم، قاتلان را مجازات کنید».

علاوه بر «مکزیکوسیتی» در دیگر شهرهای مکزیک نیز مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار اجرای عدالت شدند.

مردم شهر «چیلپانسینگو» واقع در ایالت «گررو» و دانش‌آموزان مدرسه دولتی «آیوتسیناپا»نیز در سالروز ناپدید شدن 43 همکلاسی خود به خیابان‌ها آمدند.

«عمر بتانزوس» دادستان کل حقوق بشر از دادستانی کل مکزیک در این رابطه گفت که اقدامات مربوط به نمونه برداری از برخی اجساد به پایان رسیده و قصد داریم تا نمونه‌ها را برای آزمایش ژنتیکی به دانشگاه اینسبروک (یکی از دانشگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا) بفرستیم.

دادستانی مکزیک چندی پیش اعلام کرده بود که در هفته پیش رو، نتایج نمونه برداری از استخوان‌های افراد مدفون در گور دسته‌جمعی کشف شده در ایالت «گررو» را در راستای بررسی دقیق و شناسایی به دانشگاه اتریش خواهند فرستاد تا شاید ربطی به پرونده 43 دانش‌آموز ناپدید شده مکزیکی داشته باشند.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر 2014 (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده و یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

به دنبال این اتفاق در روز 7 نوامبر 2014 ( 16آبان 93) دادستان کل مکزیک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تعدادی کیسه زباله با محتوای بقایای انسان در کنار رودخانه‌ منطقه «کوکولا» یافت شده که احتمالا بقایای همان دانش‌آموزان گمشده باشد؛ دست کم 80 نفر به عنوان متهم دستگیر شده‌اند که 44 نفر از آنها افسران پلیس هستند.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمار اخیر منتشر شده توسط مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (آی‌آی‌اس اس)، مکزیک سومین کشور جهان با بیشترین میزان تلفات انسانی در طول سال 2014 میلادی بوده است.

تعداد بازدید: 1000 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی