شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 18:12   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


- اندازه متن: + -  کد خبر: 27304صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 6 مهر 1394 - 14:58
مافیای مسکن خیز برداشت
گرچه شماری از فعالان و دست‌اندرکاران قاطعانه هرگونه افزایش نجومی قیمت طی امسال و سال آینده در بازار مسکن را منتفی می‌دانند اما شواهد نشان می‌دهد مافیای مسکن برای افزایش قیمت‌ها خیز برداشته است.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

چندی پیش عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با تشریح وضعیت بازار مسکن به مردم توصیه کرد نسبت به ورود به این بازار و خرید مسکن تا پایان سال اقدام کنند چراکه دوره رکود این بخش رو به پایان است و نباید فرصت را از دست داد.

ایرج رهبر با اشاره به این‌که یک سال است که ثبات در بازار مسکن احساس می‌شود، گفته بود: «چنانچه مردم قصد خرید دارند، باید به‌سرعت دست به کار شوند وگرنه زمان را از دست می‌دهند چون افزایش تقاضا بعد از یک دوره رکود حتماً روی داده و در این صورت مردم برای خرید هجوم می‌آورند و مسکن مسلماً استعداد افزایش قیمت را دارد».

وی افزود: توصیه می‌کنم الآن که بازار مسکن به وضعیت ثبات رسیده، مردم از هرگونه انتظار پرهیز کنند و اگر تصمیم به خرید خانه دارند، تردید نکنند.

اما نگاهی به اظهارات سایر دست‌اندرکاران بازار مسکن از جمله رئیس اتحادیه مشاوران املاک حکایت دیگری را درباره بازار مسکن طی امسال و سال بعد بازگو می‌کند. حسام عقبایی اواسط شهریور ماه امسال به تسنیم گفته بود: «بازار مسکن در سال 94 وضعیتی رو به رشد دارد و پیش‌بینی ما این است که در ماه‌های باقی‌مانده سال مردم در خصوص سرمایه‌گذاری در مسکن یا انجام معاملات به‌دلیل بحث توافق انتظار می‌کشیدند تا ببینند بازار چه می‌شود، بخشی از این منتظران در حوزه اقتصاد مسکن قاعدتاً به بازار مسکن ورود پیدا می‌کنند. پیش‌بینی می‌کنم تا پایان سال شاهد افزایش حجم معاملات مسکن خواهیم بود. ظرفیت افزایش قیمت مسکن و رشد آن با توجه به نبود نقدینگی در دست مردم وجود ندارد و از سوی دیگر نداشتن قدرت خرید و نزدیک شدن قیمت مسکن به قیمت‌های واقعی، نبود تسهیلات خاص مسکن، حجم انباشته تولیدکنندگان مسکن، ایجاد انگیزه‌ برای تولید آپارتمان کوچک و کاهش روند تولید ساختمان همگی دست به دست هم می‌دهند تا قیمت‌ها ثابت بماند. جهش قیمت یا سونامی قیمتی یا رشد نامتعارف و غیرمنطقی را تا پایان سال جاری پیش‌بینی نمی‌کنم و بازاری تقریباً آرام و به‌دور از هرگونه طوفانی خواهیم داشت. در یکی دو سال پیش رو شاهد کنش و واکنش آن‌چنانی در بازار مسکن در قیمت‌ها نخواهیم بود».

گرچه بخشی از سخنان دست‌اندرکاران ساخت و ساز مسکن در رابطه با رکود و انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها با واقعیت‌های بخش مسکن همخوانی دارد، اما شواهد نشان می‌دهد اقدامات پیدا و پنهانی برای تحریک مردم جهت ورود به بازار مسکن با هدف نهایی افزایش قیمت‌ها در حال انجام است.

اواخر سال گذشته دلالان و سوداگران بازار مسکن اقدام به انتشار شایعاتی در خصوص افزایش قیمت مسکن کردند تا به این وسیله زمینه افزایش نرخ‌ها را فراهم کنند، اما آنها به این هدف خود در سالی که گذشت، نرسیدند. حال به نظر می‌رسد پس از سپری شدن حدود 7 ماه یک بار دیگر مافیای بازار مسکن دست به کار شده و در صدد است با انتشار شایعاتی سرنوشت شومی را برای این بخش رقم بزند.

بازار مسکن از خردادماه 92 وارد رکود شد و امروز پس از گذشت دو سال و اندی همچنان در پاییز 94 نیز وضعیت پایداری را از این حیث پشت سر می‌گذارد.

اما با این حال باید منتظر اظهارنظرهای متعددی در رابطه با افزایش قیمت‌ مسکن آن هم از سوی برخی فعالان این بخش بود، فعالانی که طی سال‌های متمادی برای ساخت و ساز خود در بخش مسکن سودهای تا 150درصدی داشته‌اند و با گسترده شدن دامنه رکود به هر اقدامی برای بر هم زدن جو آرام مسکن دست خواهند زد.

منبع: تسنیم

تعداد بازدید: 1503 ، امتیاز کاربران: 1 (1 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1394/7/6 - 15:54 |     4     1     |
هیچ خبری نیست برای 10سال خونه ساخته شده داریم همش گول زدنه


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی