پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 00:40   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27321صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 7 مهر 1394 - 12:41
رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار تحقیقات شفاف در پرونده دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیکی شد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار تحقیقات شفاف در پرونده دانش‌آموزان ناپدید شده مکزیکی شد

رسانه ونزوئلایی «ال‌اونیورسال» گزارش داد که رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار تحقیقاتی شفاف در پرونده 43 دانش‌آموز ناپدید شده مکزیکی شده است.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌اونیورسال»، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس روز گذشته خواستار پیگیری و تحقیقاتی شفاف در پرونده 43 دانش آموز ناپدید شده مکزیکی در استان «گررو» (واقع در جنوب مکزیک) شد.

سفارت مکزیک در«لندن»( پایتخت انگلستان) روز گذشته طی گزارشی اعلام کرد که «کوربین» ضمن ارسال نامه‌ای به «دیگو گومز پیکرینگ» سفیر مکزیک نگرانی عمیق خود از به مخاطره افتادن اصول حقوق بشر در منطقه آمریکای لاتین ابراز کرده است.  

«گومز پیکرینگ» نیز در این رابطه اذعان داشت که دولت مکزیک تمام توان خود را برای یافتن اثری از دانش‌آموزان گمشده به کار بسته و در این مسیر از گروه کارشناسان مستقل و همچنین از کمیسیون آمریکایی حقوق بشر نیز برای بررسی پرونده و پیگیری آن دعوت به همکاری کرده است.

«کوربین» که همسرش اصلیت مکزیکی دارد در این نامه نوشت که نتایج بررسی‌ها و تحقیقات سازمان آمریکایی حقوق بشر نشان می‌دهند که برخی از مدارک مهم و جدی حذف شده و ارائه نشده‌اند.

«پیکرینگ» در پاسخ به نامه رهبر حزب کارگر انگلیس نوشت که مکزیک در راستای روشن شدن هر چه سریع‌تر پرونده 43 دانش‌آموز مکزیکی تلاش می‌کند و تا زمان حصول نتیجه قطعی، به پیگیری پرونده ادامه خواهد داد.

وی در این نامه ضمن اشاره به دیدار «انریکه پنیا نیتو» با والدین 43 دانش‌آموز ناپدید شده در منطقه «ایگوآلا» اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور دستور داده تا تیمی تحقیقاتی برای پیگیری پرونده دانش آموزان تشکیل شود.

نتایج نظرسنجی صورت گرفته توسط دفتر ارتباطات استراتژیک مکزیک به مناسبت سالروز ناپدید شدن 43 دانش‌آموز مدرسه «آیوتسیناپا» واقع در منطقه «ایگوالا»، حاکی از آن است که 79.2 درصد از مکزیکی‌ها معتقدند که دانش‌آموزان ناپدید شده، جان خود را از دست داده‌اند و گرنه تاکنون اثری از آن‌ها پیدا می‌شد.

دادستانی مکزیک چندی پیش اعلام کرده بود که در هفته پیش رو، نتایج نمونه برداری از استخوان‌های افراد مدفون در گور دسته‌جمعی کشف شده در ایالت «گررو» را در راستای بررسی دقیق و شناسایی به دانشگاه اتریش خواهند فرستاد تا شاید ربطی به پرونده 43 دانش‌آموز ناپدید شده مکزیکی داشته باشند.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر 2014 (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده و یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

به دنبال این اتفاق در روز 7 نوامبر 2014 ( 16آبان 93) دادستان کل مکزیک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تعدادی کیسه زباله با محتوای بقایای انسان در کنار رودخانه‌ منطقه «کوکولا» یافت شده که احتمالا بقایای همان دانش‌آموزان گمشده باشد؛ دست کم 80 نفر به عنوان متهم دستگیر شده‌اند که 44 نفر از آنها افسران پلیس هستند.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمار اخیر منتشر شده توسط مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک، مکزیک سومین کشور جهان با بیشترین میزان تلفات انسانی در طول سال 2014 میلادی بوده است.

تعداد بازدید: 967 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی