پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 14:42   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27328صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 8 مهر 1394 - 12:16
انتقاد شدید کری از مسکو پس از اولین عملیات هوایی روسیه در سوریه
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

انتقاد شدید کری از مسکو پس از اولین عملیات هوایی روسیه در سوریه

جان کری ساعاتی پس از اولین عملیات هوایی روسیه در نزدیکی حمص در سوریه که بر اساس گزارش ها هدف آن پیکارجویان داعش نبوده است، از اقدام روسیه به شدت انتقاد کرد.

پیش از ظهر روز چهارشنبه به وقت نیویورک آقای کری طی یک سخنرانی در سازمان ملل متحد که سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه نیز شاهد انجام آن بود گفت آمریکا و ائتلاف بیش از ۶۰ کشور به حملات هوایی علیه داعش در سوریه به ویژه شمال این کشور ادامه خواهند داد.

او گفت یک ساعت قبل نیز این حملات صورت گرفت. آقای کری از ائتلاف بین المللی علیه داعش در خاورمیانه دفاع کرد و گفت این ائتلاف باعث آزاد سازی تکریت و منطقه سنجار شده است و از بغداد نیز دفاع کرده است.

جان کری گفت آمریکا همچنان حاضر است با روسیه و ایران برای حل بحران سوریه همکاری کند اما برکناری بشار اسد از قدرت بخشی از استراتژی مبارزه با داعش باید باشد.

آقای کری همچنین تلویحا به این موضوع اشاره کرد که روسیه با توجه به عملیات هوایی روز چهارشنبه برای دفاع از دولت بشار اسد اقدام کرده است و نه نابودی داعش و گفت آمریکا نگران حملات روسیه به مناطقی خواهد بود که نیروهای داعش در آن حضور ندارند.

او گفت آمریکا از اینکه روسیه پیش از انجام گفتگو با واشنگتن دست به حمله هوایی زده نگران شده است و این اقدام را «تهاجمی» خواند.

بر اساس گزارش ها روسیه یک ساعت قبل از آغاز عملیات هوایی خود به نیروهای آمریکایی در عراق گفته بود که ایالات متحده و نیروهای ائتلاف باید هواپیماهای خود را از سوریه به منطقه ای امن منتقل کنند.

یک مقام ناتو گفته است روسیه هواپیماهای بسیار پیشرفته که قابلیت جنگ هوایی دارند به سوریه فرستاده است و چنین هواپیماهایی برای حمله به داعش نیاز نیست.

گزارش شده است در حملات هوایی روسیه به نزدیکی حمص دست کم ۸ جت روسی شرکت داشتند.

بر اساس گزارش ها نیروهای معتدل و البته جبهه النصره که یک گروه تروریستی است در نزدیکی حمص فعال هستند.

تعداد بازدید: 703 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی