شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 15:16   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27352صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجییکشنبه، 12 مهر 1394 - 12:52
ایران برای پس گرفتن ماهواره 'بلوکه‌شده' مصباح با ایتالیا مذاکره می‌کند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

ایران برای پس گرفتن ماهواره 'بلوکه‌شده' مصباح با ایتالیا مذاکره می‌کند

رئیس سازمان فضایی ایران می‌گوید مذاکره با ایتالیا برای پس گرفتن ماهواره ایرانی 'مصباح' آغاز شده، اما هنوز نمی‌توان زمان قطعی بازگرداندن این ماهواره را تعیین کرد.

محسن بهرامی، رئیس سازمان فضایی ایران، امروز شنبه ۱۱ مهر در جمع خبرنگاران گفت: "به علت تحریم‌ها ماهواره ایرانی مصباح از ۳ سال گذشته تاکنون در مصادره ایتالیا قرار دارد که در حال مذاکره برای بازپس‌گیری این ماهواره هستیم."

آقای بهرامی توضیح داده است: "این ماهواره که برای تست نهایی در ایتالیا قرار داشت به دلیل مشکلات تحریم امکان پرتاب نیافت و هم اکنون با کمک وزارت امور خارجه در حال مذاکره برای بازپس‌گیری این ماهواره هستیم."

طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی مصباح از اواسطه دهه ۱۳۷۰ با همکاری یک شرکت ایتالیایی آغاز شد و بنا بود که تا سال ۱۳۸۴ در مدار زمین قرار بگیرد.

ایران خود موشکی که بتواند این ماهواره را حمل کند در اختیار ندارد.

رئیس سازمان فضایی ایران گفته بعد از پس گرفتن این ماهواره برای پرتاب آن به فضا با کشورهایی مثل روسیه و هند مذاکره خواهد شد.

آقای بهرامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته است که برنامه این سازمان برای فرستادن انسان به فضا دوباره از نو طراحی می‌شود.

حمید فاضلی، قائم مقام رئیس سازمان فضایی، سال گذشته وعده داده بود که ایران "تا سه چهار سال آینده" سفینه‌ای حامل انسان به فضا می‌فرستد. به غیر از این، مطابق مصوبه شورای عالی فضایی ایران اعزام انسان به کره ماه را هم در دستور کار دارد.

تعداد بازدید: 851 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی