سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 12:53   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27393صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیچهارشنبه، 15 مهر 1394 - 11:02
وزیر دفاع آمریکا: با روسیه همکاری نظامی در سوریه نخواهیم داشت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


وزیر دفاع آمریکا: با روسیه همکاری نظامی در سوریه نخواهیم داشت

وزیر دفاع ایالات متحده روز چهارشنبه در اظهار نظری قاطع از زمان آغاز حملات هوایی ارتش روسیه در سوریه در هفته گذشته، گفت استراتژی روسیه "ایراد" دارد و از این رو واشنگتن با مسکو همکاری نظامی در سوریه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر که به ایتالیا رفته است گفت حملات روسیه بر مواضع گروه "دولت اسلامی" (داعش) متمرکز نیست.

با این حال ایالات متحده برای انجام گفتگوهای ابتدایی و فنی برای تامین امنیت خلبان‌های دو کشور و پیشگیری از هرگونه برخورد هوایی احتمالی بین آنها در آسمان سوریه، اعلام آمادگی کرده است.

روسیه عملیات هوایی خود در سوریه را چهارشنبه هفته گذشته آغاز و اعلام کرد هدف از این حملات مقابله با داعش است. با این حال، حملات روسیه متوجه گروه‌های مخالف دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نیز بوده است؛ گروه‌هایی که برخی از آنها مورد حمایت واشنگتن هستند.

وزیر دفاع آمریکا گفت "بر خلاف آنچه که روس‌ها می‌گویند، تا زمانی که آنها یک استراتژی اشتباه را دنبال می‌کنند و چنین اهدافی را مورد حمله قرار می‌دهند، ما موافق همکاری با روسیه نیستیم ... آنچه که انجام خواهیم داد مذاکرات فنی و ابتدایی بر سر تدابیر حرفه‌ای در مورد ایمنی خلبان‌هایمان است که در آسمان سوریه پرواز می‌کنند."

به گزارش رویترز، برخی مقامات آمریکایی گفته‌اند واشنگتن پیشنهادهای مختلفی را در این زمینه ارائه کرده است، از جمله پروتکل‌های ساده ایمنی مانند حفظ فاصله مطمئن بین هواپیماهای آمریکایی و روسی، و نیز برقراری ارتباط رادیویی با فرکانس مشترک برای موارد اضطراری.

پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز سه‌شنبه گفت واشگنتن منتظر پاسخ رسمی روسیه به پیشنهادات ارائه شده از سوی ایالات متحده است.

خبرگزاری روسی تاس نیز روز سه‌شنبه به نقل از آناتولی آنتونوف معاون وزیر دفاع روسیه، از "موافقت اصولی" ارتش روسیه با پیشنهادات آمریکا در زمینه لزوم هماهنگی بین نیروهای دو کشور در سوریه خبر داد و گفت دو کشور در "روزهای آینده" دومین کنفرانس ویدئویی مشترک در این زمینه را برگزار خواهند کرد.

تعداد بازدید: 600 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی