جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:15   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27405صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیجمعه، 17 مهر 1394 - 09:56
چهره ماندگار ریاضیات ایران:آموزش و پرورش زیر ساخت توسعه و پیشرفت کشور است
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:


دزفول - ایرنا - چهره ماندگار ریاضیات ایران تنها راه ترقی کشور را حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگیان و معلمان دانست و گفت:با بکارگیری افراد زبده و توانا در شغل معلمی مسیر توسعه و پیشرفت کشور هموار می شود.
[چهره ماندگار ریاضیات ایران:آموزش و پرورش زیر ساخت توسعه و پیشرفت کشور است]

به گزارش ایرنا پروفسور امیدعلی کرم زاده روز پنجشنبه در افتتاح نخستین خانه ریاضیات خوزستان در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول افزود:مملکت ایران در هیچ زمینه ای پیشرفت نخواهد کرد مگر اینکه آموزش و پرورش تقویت شود.
وی با بیان اینکه این معلم است که رهبر ، وزیر و تصمیم گیرنده تربیت می کند افزود:اگر معلمان ضعیف باشند و تقویت نشوند به وظایف خود در تربیت نسل آینده عمل نکرده لذا باید حقوق و مزایای معلمان از همه اقشار جامعه بیشتر باشد تا با روحیه ای مضاعف انجام وظیفه کنند.
پروفسور کرم زاده اظهار کرد:معلمان باید از بین زبده ترین و بهترین افراد انتخاب شوند و برای ورود به آموزش و پرورش سخت ترین کنکورها و امتحانات ورودی برگزار شود تا فقط افراد نخبه و توانمند وارد این عرصه حساس شوند.
وی با اشاره به اینکه معلم اول ابتدایی باید از بین قوی ترین معلمان انتخاب شود تا الگویی برای تشویق دانش آموزان به ادامه تحصیل باشد گفت:دولت باید بداند سرمایه گذاری در آموزش و پرورش موجب تقویت و تربیت آینده سازان جامعه خواهد شد.
چهره ماندگار ریاضیات ایران همچنین خانه ریاضیات را در تقویت کار معلم،مدرسه و فرهنگ جامعه موثر دانست وگفت:متاسفانه هر 100سال و یا هر 50 سال ایده ها و اهداف در کشور تغییر می کند و از تجربه گذشتگان استفاده نمی شود و مجبور به تکرار تاریخ هستیم به گونه ای که خیام و رازی را بیگانگان به جهانیان معرفی کردند و هنوز هم از بیان کشف رازی عاجزیم در حالی که با کشف الکل تحقیقات علمی و دارویی آغاز شد.
کرم زاده گفت:باید در خانه ریاضیات پیشنهادهای مردم در خصوص دروس ومباحث ریاضی مطرح شود و از انتقاد سازنده خانواده ها استفاده کرد تا شاهد ارتقای سطح کیفی ریاضیات در جامعه باشیم.
امیدعلی شهنی کرم زاده ریاضی دان ایرانی در سال ۱۳۲۳ در شهر مسجدسلیمان متولد شد. وی به خاطر تلاش برای عمومی کردن علم ریاضی، موفق به کسب جایزه ترویج علم ایران گردید و در سال ۱۳۸۴ بعنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.
شهنی کرم زاده در سال ۱۳۴۸ در رشته ریاضیات محض از دانشگاه تهران، مدرک کارشناسی خود را گرفت. سپس در دانشگاه اکستر بریتانیا مشغول به تحصیل گشت. وی مدارک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در سال های ۱۳۵۰ و ۱۳۵۳ در رشته جبر اخذ کرد و در دانشگاه جندی شاپور اهواز مشغول به کار شد.
پروفسور کرم زاده علاوه بر شرکت در کنفرانس های ریاضی خارج از کشور و ایراد سخنرانی در چندین المپیاد جهانی ریاضی در چند دوره نیز به عنوان سرپرست تیم اعزامی ایران در المپیاد جهانی ریاضی حضور داشته است.
کرم زاده از سال ۱۳۵۳ به عنوان عضو فعال انجمن ریاضی آمریکا (AMS) شروع به فعالیت کرده است.
7278/6068

انتهای پیام /*

تعداد بازدید: 574 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING