RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 17:33   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27426صفحه نخست » اخبار اجتماعی، سیاسیدوشنبه، 20 مهر 1394 - 01:23
کنفرانس لندن به تعویق افتاد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی گفت: زمان کنفرانس لندن برای معرفی قراردادهای جدید نفتی منوط به زمان اجرایی شدن لغو تحریم‌ها در اسفندماه، است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمهدی حسینی، درباره زمان برگزاری معرفی قراردادهای جدید نفتی در لندن با تاکید بر برگزاری کنفرانس معرفی این قرارداد در تهران در روز های ٣٠ آبان ماه و اول آذرماه، گفت: طبق برنامه قرار است کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی در لندن نیز در روزهای ٢٢ تا ٢٤ فوریه (سوم تا پنجم اسفند ماه) برگزار شود.   
 
وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس هم در تهران و هم لندن دارای مزیتهای خاص خود است، تصریح کرد: در تهران شرکتهای ایرانی امکان حضور گسترده تری پیدا خواهند کرد.   
 
حسینی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی و خارجی در دو کنفرانس تهران و لندن وجود ندارد، دلیل اصلی تعویق برگزاری این کنفرانس در لندن را زمان اجرایی شدن لغو تحریم ها دانست و گفت: با توجه به اینکه پیش بینی شده تحریم ها از ژانویه ٢٠١٦ برداشته شود بنابراین زمان برگزاری این کنفرانس به فوریه تغییر کرد که به نظر می رسد از ماه دسامبر و روزهای پایانی سال ٢٠١٥ بهتر باشد.   
 
به گفته رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، با برداشت رسمی تحریم ها در ژانویه، شرکتها و سرمایه گذاران خارجی می توانند بدون محدودیت بین المللی در این کنفرانس حضور پیدا کنند.   
 
در مدل تازه قراردادهای نفتی ایران (IPC) قرار براین است که حلقه های مختلف صنعت نفت (اکتشاف، توسعه و تولید) به صورت یکپارچه واگذار شوند تا شرکتهای خارجی با چنین قراردادی، انگیزه ای برای حضور در صنعت نفت ایران داشته باشند. در این قرارداد مالکیت مخزن قابل انتقال نیست و مالکیت واگذار نمی شود و تولید صیانتی از مخزن، یکی از مهمترین مباحث در این قراردادهاست.   
 
انتقال فناوری و شفافیت مالی یکی ازمهمترین مباحث قراردادهای تازه (IPC) است که براساس آن قرار است در قراردادهای تازه، کارشناسان ایرانی در کنار شرکتهای سرمایه گذار خارجی قرار گیرند تا با آخرین فناوریهای روز دنیا آشنا شوند. ضمن اینکه باید خود نیز در این انتقال و دریافت فناوری بهتر عمل کنند.   
 
در این مدل از قرارداد، عملیات اکتشاف به پیمانکار واگذار می شود و باید سعی شود شرکتهای خارجی به مناطق پر ریسک صنعت نفت وارد شوند زیرا قاعده در دنیا این است که هزینه سنگین اکتشاف را شرکتهای خارجی تامین کنند و نباید هزینه های ملی صرف مخارج اکتشاف شود.   
کنفرانس لندن که قرار است با هدف رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران برگزارشود، بارها به تاخیر افتاده است.
 

 

تعداد بازدید: 437 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING