RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 07:09   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27442صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 20 مهر 1394 - 16:02
وزارت خارجه پش از تبدیل بازداشت معلمان ایرانی در امارات به مسئله حاد سیاسی با جدیت پیگیری کند
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 

عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت امور خارجه پیش از تبدیل موضوع بازداشت معلمان ایرانی در امارات به یک مسئله حاد سیاسی و پرونده‌سازی برای آنان، سریعا و با جدیت آن را پیگیری کند.
خبرگزاری فارس: وزارت خارجه پش از تبدیل بازداشت معلمان ایرانی در امارات به مسئله حاد سیاسی با جدیت پیگیری کند

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای  اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی در «العین» امارات اظهار داشت: وزارت خارجه باید سریعا و با جدیت این موضوع را پیگیری کند. کمیسون امنیت ملی قطعا در جلسه فردای خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این مسئله را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما از آقای ظریف خواهیم پرسید که چه اقداماتی در رابطه با احقاق حقوق این معلمان بازداشت شده در امارات انجام داده است، گفت: ما از وزارت خارجه می‌خواهیم قبل از اینکه برای این معلمان پرونده‌سازی کنند و پیش از تبدیل شدن این مسئله به یک موضوع سیاسی، سریعا آن را از طریق سفارت امارات در تهران پیگیری کند.

این عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تاکید کرد: از کشور امارات انتظار داریم این مسئله را به صورت دوستانه با ایان حل کند و اجازه ندهد کسانی که به دنبال اختلاف‌افکنی بین ایران و امارات هستند، با بهانه قرار دادن بازداشت این معلمان، علیه ما توطئه کنند، جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های فرهنگی، ‌دینی و اجتماعی با کشور امارات ارتباط دارد و انتظار داریم با حل سریع این موضوع اجازه ندهد این مسئله بهانه‌ای برای اختلاف انگیزی میان دو کشور شود.

آصفری همچنین  تاکید کرد:‌ وزارت خارجه باید سریعا با تعیین نماینده‌ای از طریق سفارت ایران در امارات، بیش از تبدیل شدن موضوع بازداشت این معلمان به یک مسئله حاد سیاسی، تکلیف آن را مشخص کند، در غیر این صورت ما مجبور می‌شویم از طریق دیگری اقدام کنیم.

وی در پایان گفت: با عقلانیتی که از مسئولان کشور امارات سراغ داریم،‌ مطمئن هستیم که آنان اجازه نمی‌دهند این مسئله به یک موضوع اختلافی میان ایران و امارات تبدیل شود.

تعداد بازدید: 653 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING