چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 15:49   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27889صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیشنبه، 30 آبان 1394 - 12:14
ریزگردها و آلودگی‌های صنعتی از دانش آموزان خوزستانی قربانی می‌گیرد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

خوزنیوز: رییس اداره سلامت آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: در سال گذشته از حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی حدود ۱۸۰۰ دانش آموز به بیمای های آسم و دیابت مبتلا شده اند. به گزارش خوزنیوز؛ امید مقیمی پور در مورد افزایش تعداد دانش اموزان مبتلا به بیماری های تنفسی و دیابت در خوزستان […]

خوزنیوز: رییس اداره سلامت آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: در سال گذشته از حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی حدود ۱۸۰۰ دانش آموز به بیمای های آسم و دیابت مبتلا شده اند.
ریزگردها و آلودگی‌های صنعتی از دانش آموزان خوزستانی قربانی می‌گیرد

به گزارش خوزنیوز؛ امید مقیمی پور در مورد افزایش تعداد دانش اموزان مبتلا به بیماری های تنفسی و دیابت در خوزستان گفت: در پژوهش ها و جمع بندی های انجام شده ، سه سال تحصیلی اخیر را در نظر گرفته ایم که آمار ها از افزایش بیماری های دیابت و آسم در میان دانش آموزان خبر می دهد و به علت اهمیت روند رو به رشد این بیماری ها، مساله در شورای آموزش و پروش استان مطرح شد و خوشبختانه استاندار خوزستان این زنگ خطررا جدی گرفت و با حساسیت بالا شناسایی عوامل این بیماری ها را به دانشگاه علوم پزشکی سپرد.

ریزگردها و آلودگی‌های صنعتی از دانش آموزان خوزستانی قربانی می‌گیردوی ادامه داد: در سال گذشته از حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی حدود ۱۸۰۰ دانش آموز به بیمای های آسم و دیابت مبتلا شده اند. با این که این رقم کوچک به نظر می رسد اما روند رو به رشد ۱۵۰ درصدی آن نسبت به سال گذشته حساسیت ما را برانگیخته است. علت شناسی و بررسی عوامل شیوع این بیماری ها کاری پژوهشی است که در کوتاه مدت نتیجه آن مشخص نخواهد شد و باید منتظر بود تا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور تحقیقات را انجام دهد و نتایج حاصله را به مراکز مرتبط اعلام کند.

مقیمی پور درباره تاثیر این بیماری ها بر رشد تحصیل دانش آموزان گفت: این بیماری ها بر رشد تحصیلی دانش آموزان  تاثیر مستقیمی دارد. اما از آنجا که هنوز عامل ایجاد کننده این بیماری ها مشخص نشده است آموزش و پرورش نمی تواند اقدامات اساسی را در این باره انجام بدهد. آنچه که به صورت کلی می توان انجام داد اقدامات مراقبتی همچون توصیه به استفاده از ماسک های استاندارد و کاهش و یا توقف فعالیت های ورزشی در شرایط آلودگی هوا است.

 رییس اداره سلامت آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار ما درمورد دیگر بیماری های شایع در میان دانش آموزان گفت: بر خلاف برخی باورها، خوشبختانه  آمار بیماری سرطان در دانش آموزان خوزستانی بسیار کم است. همچنین با اجرای طرح های آهن یاری، شاهد کاهش میزان فقر آهن در دانش آموزان هستیم.

وی در پایان گفت: توافقنامه میان وزارت بهداشت و درمان و وزارت آموزش و پرورش بر روی بهداشت دهان و دندان که اولین معضل بهداشتی دانش آموزان کشور است تمرکز دارد. این توافق نامه عمدتا درباره پیشگیری و آموزش است  اما با توجه به هزینه های بالای دندانپزشکی به بخش های درمانی نیز وارد شده است تا با هزینه های پایین اقدامات درمانی در این حوزه صورت پذیرد.

 

تعداد بازدید: 692 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی