RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 20:10   
  تازه ترین اخبار:  
   آخرین مطالب  

  گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی " سرمایه های انسانی: چالش ، راه کارها و هوش مصنوعی "


  استخدام مالی منابع انسانی بازرگانی


  💣 معرفی پنل شرکتی نماتک 📣


  📣 هفتمین 🎊بزرگداشت روز ملی منابع انسانی


  حداکثر حقوق مدیران دولتی ۷۰ میلیون تومان شد/ ضریب حقوق ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت


  بخشنامه تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق افزایش یک درصد ارزش افزوده


  بخشنامه 1000/1403/115 مورخ 1403/01/08 دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال 1403


  کارجو یان جویای کار در رده های مدیریتی و تخصصی


  اگهی های استخدامی کارفرما یان رده های مدیریتی وتخصصی تهران کرج قم مشهد


- اندازه متن: + -  کد خبر: 27921صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 3 آذر 1394 - 10:30
حدادعادل: ظرف یکی دوسال آینده یک لشگر متخصص آموزش زبان فارسی خواهیم داشت
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

رئیس بنیاد سعدی: سعی کردیم برای آموزش زبان فارسی مهارت‌های زبان آموزی را به معلمان بیاموزیم، امیدواریم ظرف یکی دوسال آینده لشگری از کسانی در اختیار داشته باشیم که چنین تخصصی داشته باشند

به گزارش «نسیم»، دومین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان که با هدف تعامل و مشارکت بیشتر بین دستگاه‌ها و در راستای اتحاد، انسجام و یک سو کردن فعالیت‌های آموزش زبان فارسی در خارج ازکشور صبح امروز آغاز به کار کرد، میزبان 33 نهاد فعال داخلی و خارجی در این حوزه است.

دکتر غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی در ابتدای این گردهمایی اظهار کرد: یقین داریم که تبادل نظر هم برای ما بسیار مفید است و هم برای دیگر همکارانمان. امیدوارم این جلسه موجب شود حول محور مشترک و هدف خاص، همکاری بیشتری داشته باشیم و بنیاد سعدی بتواند به وظیفه خود به خوبی عمل کند و زبان فارسی مجدد به شان و جایگاه خود در جهان برسد.

وی با بیان اینکه کشورهای جهان برای گسترش زبان خودشان فراتر از مرزهای جغرافیایی تلاش گسترده‌ای می‌کنند، گفت: مسلم است که گسترش زبان هر کشور در خارج از آن یک رابطه معناداری با اقتدار ملی هر کشوری دارد.

حدادعادل اظهار کرد: زبان فارسی به دلایل گوناگون همیشه مطلوب غیر ایرانیان بوده است. در دهه‌های گذشته تلاشهای زیادی برای آموزش و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور انجام شده است، اما از سال 1385  ایده تاسیس یک موسسه و سازمان مستقل مانند سازمان‌ها و نهادهای دیگر کشورها برای  گسترش زبان در کشور به ذهن رسید.

رییس بنیاد سعدی با بیان اینکه حداقل تجربه 25 نهاد آموزش زبان در کشورهای مختلف را گردآوری کرده‌ایم که زیر نظر بالاترین مقام کشورشان اداره می‌شوند، گفت: بر این اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی بنیاد مستقلی را به نام بنیاد سعدی تاسیس کرد که در حال حاضر بیش از 2 سال و نیم از شروع کار رسمی آن می‌گذرد و سعی کرده است متناسب با وظیفه وسیع و مهمی که برعهده دارد ساختار خودش را طراحی کند و گسترش کمی و کیفی داشته باشد.

وی افزود: همه می‌دانید که امروزه آموزش هر زبانی به عنوان زبان دوم یک دانش تخصصی است و بنیاد سعدی سعی می‌کند با رویکرد تخصصی به این موضوع نگاه کند. خوشبختانه در کشور ما در دهه‌های اخیر، رشته آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با عنوان آزفا در چند دانشگاه به وجود آمده و فارق التحصیلان آن با درجه کارشناسی ارشد در اختیار ما هستند و تلاش کردیم از تخصص آنها استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: یکی از کارهای اصلی که ما در دست داریم و از آغاز به آن اهتمام داشتیم تالیف کتاب متناسب با نیازها است. مسلما وقتی صحبت از تالیف کتاب می‌شود، یک دوره کتاب نیست بلکه انواع مخاطب با انواع مهارت احتیاج به کتاب دارند و باید کاملا مبتنی بر دستاوردهای عملی و آموزش زبان دوم تدوین شوند که فعالیتی در این باب شروع شده است.

وی با بیان اینکه برای آموزش در فضای مجازی برنامه گسترده‌ای داریم، افزود: کارهایی را آغاز کرده‌ایم اما هنوز در فضای مجازی حضوری با نام بنیاد سعدی نداریم و امیدوارم در سال آینده که توفیق برگزاری سومین گردهمایی را داشته باشیم، خبر خوشحال کننده به نتیجه رسیدن این کار را اعلام کنیم.

وی خاطر نشان کرد که جامعه المصطفی دستاوردهای خوبی در زمینه آموزش مجازی دارد و امیدواریم بتوانیم از حاصل کار آنها استفاده کنیم.

حدادعادل با اشاره به تشکیل شوراهای راهبردی برای تصمیم گیری درست برای هر کشور در جهان، گفت: ما معتقدیم فعالیت ما در هر کشوری باید متناسب با موضوعات و واقعیت های همان کشور باشد لذا با دعوت از 150 نفر از کسانی که در 30 سال گذشته در کشورهای مختلف با آموزش زبان فارسی سر وکار داشتند، 12 شورای راهبردی تشکیل دادیم و با استفاده از تجربه این افراد نوعی سند فعالیت برای هر منطقه از جهان تدوین کرده ایم.

وی یکی دیگر از برنامه های بنیاد سعدی را «تربیت معلم» عنوان کرد و گفت: سعی کرده ایم برای آموزش زبان فارسی مهارت های زبان آموزی را به معلمان بیاموزیم. کارهای مختصری در این باب شده است که امیدواریم ظرف یکی دوسال آینده لشگری از کسانی در اختیار داشته باشیم که چنین تخصصی داشته باشند.

رییس بنیاد سعدی یادآور شد که در دوسال گذشته چندین دوره کوتاه مدت تربیت معلم برای عده ای از خارجیان برگزار شده است.

وی با اشاره به دوره‌های دانش افزایی که در تابستان‌ها برگزار می شود، گفت: بنیاد سعدی تاکنون سه دوره برگزار کرده است که امسال این دوره را در تهران تجربه کردیم و 211 فارسی آموز از 37 کشور جهان در این دوره شرکت کردند و  توانستیم از نزدیک بر روند کار این دروه نظارت داشته باشیم و حسن و عیب آن را بسنجیم تا با مشورت و بررسی های لازم، دوره های بهتری برگزار کنیم. البته دوره های کوتاه مدت دانش افزایی به دعوت بنیاد سعدی و یا به درخواست برخی کشورها نیز برگزار شده که در مهمانسرای ساختمان بنیاد اسکان داده شده‌اند و کلاس‌ها نیز در همین محل برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد بنیاد سعدی همکاری با همه سازمانها است، گفت: ما فکر رقابت با موسسه و سازمانهای دیگر را نداریم و بنای ما بر همکاری است و آنقدر میدان کار را وسیع می دانیم که اگر همه دست به دست هم دهیم باز هم کم است لذا تلاش ما آن است که بسیاری از سازمانها و نهادها را با یکدیگر آشنا کنیم و با عقد قرارداد و تفاهم نامه فعالیت ها را سازمان یافته کنیم.

رییس بنیاد سعدی با بیان اینکه دومین دوره گردهمایی سازمان های فعال در امر آموزش زبان فارسی در جهان تفاوت هایی با دوره اول دارد، گفت: در قدم اول موسسات خارجی از چندین کشور که در امر آموزش زبان فارسی فعال هستند، حضور دارند و خوشحالیم که قدم هایی برای ارتباط بیشتر با کسانی که دغدغه زبان فارسی دارند برداریم و امیدوارم سال آینده رشد بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: با آمال، کارها درست نمی‌شود بلکه با اعمال کارها درست می شود و باید بنشینیم و فکر کنیم و با کار و تلاش دست به دست هم مسلما نتیجه می گیریم.

بنا بر این گزارش، دومین «گردهمایی موسسه های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان» که با حضور 33 نهاد داخلی و خارجی در بنیاد سعدی در حال برگزاری است، نماینده دانشگاه های تهران، الزهرا(س)، علامه طباطبایی، امام حسین(ع)، شهید بهشتی، تربیت مدرس، امام رضا(ع)، امام خمینی(ره)، اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی، اصفهان، شیراز، فردوسی مشهد و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، از ایران و نماینده دانشگاه های خارجی اکسِتِر و کمبریج انگلستان، دانشگاه بغداد عراق و دانشگاه دولتی ایروان، در این گردهمایی حضور دارند.

نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آستان قدس رضوی، ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد ایرانشناسی، انجمن زبانشناسی ایران، انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی، جامعه الزهرا، موسسه گسترش و فرهنگ اندیشه فارسی، مرکز آموزش از راه دور صبا، موسسه فرهنگی مدرسه برهان(انتشارات مدرسه)، انتشارات سمت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و سازمان صدا و سیما نیز از حاضران در این گردهمایی هستند.

این گردهمایی یک روزه تا ساعت 18 امروز یکم آذرماه 1394 ادامه دارد.

تعداد بازدید: 729 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب  
 
   تبلیغات صفحات داخلی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی