RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 02:29   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27924صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیسه شنبه، 3 آذر 1394 - 12:36
فانی:مدرسه دارالفنون موزه آموزش و پرورش می‌شود*
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر https://telegram.me/edufarhangian:

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هزینه‌ای که دولت امسال برای هر دانش‌آموز تقبل کرده، 2 میلیون تومان است، گفت: سرانه مدارس با اولویت مناطق محروم در برخی مناطق و استان‌ها توزیع شده و به محض تامین منابع، اعتبارات را در مابقی مدارس نیز توزیع خواهیم کرد.

علی اصغر فانی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان اسناد و کتابخانه ملی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و پرورشی هدف‌گذاری شده است، گفت: آموزش و پرورش بدون همکاری سایر نهادها قادر نیست همه وظایف خود را انجام دهد.

وی افزود: امروز بیست‌وپنجمین تفاهمنامه خود را با سازمان اسناد و کتابخانه ملی امضاء کردیم و امیدواریم در ترویج فرهنگ کتابخوانی، آموزش به کتابدارهای آموزش و پرورش و استفاده از منابع ارزشمند کتابخانه ملی در حوزه پژوهشی برکاتی به همراه داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قرار شد طی هماهنگی‌های انجام شده دانش‌آموزان بازدیدی از کتابخانه ملی داشته باشند، گفت: در عین حال براساس این تفاهم‌نامه معلمانمان می‌توانند از این منابع ارزشمند استفاده کنند.

فانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کتاب‌های قدیمی در دارالفنون وجود دارد که در حال حاضر خاک می‌خورند گفت: اینگونه نیست این کتاب‌ها خاک نمی‌خورند. قرار است مدرسه دارالفنون را به موزه آموزش و پرورش تبدیل کنیم. کتاب‌هایی هم که وجود دارد، سیر تطور آموزش نوین را به نمایش بگذارند. قدمت این کتاب‌ها 120 سال و به عمر آموزش و پرورش نوین است البته بخش‌های دیگر در دارالفنون نیز در حال آماده‌سازی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره علت عدم توزیع سرانه به مدارس گفت: بنده مصاحبه‌ای درباره سرانه هر دانش‌آموز در یکی از شهرستان‌ها داشتم که به خوبی منعکس نشد. هزینه‌ای که دولت برای هر دانش‌آموز تقبل کرده، به غیر از هزینه‌های سرمایه‌ای دو میلیون تومان است. در واقع هزینه تحصیل هر دانش‌آموز در آموزش و پرورش 2 میلیون تومان می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طبق قانون، امسال قرار است از محل درآمد گاز اعتباری در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد که صرف پرداخت سرانه‌ها شود. این مبلغ 200 میلیارد تومان است. ما بخشی از اعتبارات را با اولویت مناطق محروم توزیع کردیم که رقم آن به 70 میلیارد تومان رسیده است. برای توزیع سرانه در مابقی مدارس، پیگیر هستیم و قول‌هایی گرفتیم و به محض تامین منابع، اعتبارات را در مدارس توزیع می‌کنیم.

فانی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره میزان هزینه تحصیل پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بخشی از هزینه را دانشگاه فرهنگیان و بخشی را خود داوطلب خواهد پرداخت اما هنوز رسما چیزی را اعلام نکرده‌ایم.

منبع:ایسنا

 

تعداد بازدید: 709 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING